Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Op 1/11/2022 om 06:40, Bremel zei:

Ja, dat kan allemaal meespelen, maar het blijft toch opvallend dat ik in bijna anderhalf jaar in allerlei denkbare omstandigheden - en dus ook veel winderige dagen - steeds rond de 4 kg zat (met uitschieters tot pakweg 4,4 kg bij veel stadsverkeer) en nu ineens 3,6. Benieuwd of het zo blijft. 

Intussen twee keer een volle tank van een goede 15 kg DATS-gas opgereden en in beide gevallen bijna 390 km ermee kunnen doen. Dat is echt bovengemiddeld veel, bij andere aanbieders (meestal Enora of Maes Londerzeel) kom ik zelden boven de 350 in nochtans vergelijkbare omstandigheden. Vraag me nog steeds af waar het aan ligt, want bij mijn weten haalt DATS (in dit geval Wetteren en Deinze) z'n gas gewoon uit de leiding net zoals pakweg Enora. Zouden ze het misschien efficiënter kunnen comprimeren, zou de kg-telling misschien gunstiger zijn dan bij de concurrenten en de druk tegelijkertijd bovengemiddeld hoog (want ik tank bijna altijd tot het einde)? Ik blijf het me afvragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ander gas in de leidingen, zoals ik reeds vermelde, vroeger als ik  in Kallo tankte kon ik veel verder rijden. Nu zou dat zelfde moeten zijn. Maar ga dat niet testen. De prijs in Kallo is te duur. Gas van Kallo komt van LNG Zeebrugge. :)

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai vandaag bij Romac Veurne alweer gestegen naar 3.177!  Heeft welgeteld 1 dag op 2.99 gestaan.

Mijn volgende tankbeurt wordt er ook één bij Dats Ieper. Daar voorlopig maar 1.83. Je kan voor dit prijsverschil al eens 15 km omrijden.  

• Verward 1
  • Triest 1

Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec:   1039945_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/11/2022 om 23:33, Josy zei:

Q8 Houthalen ook 1,935 euro per kg. Kreeg toen de tanks al vol waren wel een 5805 storing. Voor het eerst in 10 maanden er terug getankt vandaag. Stond vroeger toch ook bekend om zijn betere vuldruk.

ik vul mijn benzinetank van mijn seat   met mijn thuispompje  en vaak  gaat de meter van bezinetank niet correct  . ikke  nie begrijp ( is het niet meer met een vlotter ? )ik vraag me af of het schadelijk is als je een tijdje niet meer tankt . bij een airco systeem gaat er een vloeistof mee met het gas en zorgt dat de rubbers flexibel blijven ..  vraag me af of dit bij gas ook zo is ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tomassss

Ik bedoelde dat ik in 10 maanden niet in Houthalen heb getankt, niet dat ik in 10 maanden geen CNG heb getankt. Ik tank gewoon waar het het goedkoopste is en liefst nog in combinatie met een goede vuldruk.

Enkele jaren geleden heb ik veel in Houthalen getankt, maar ondertussen is het aanbod hier in de regio groter geworden.

Ik heb er geen flauw idee van hoe lang je kunt rijden zonder het CNG-systeem te gebruiken. Zelf ben ik steeds op CNG blijven rijden omdat het de motor erg spaart.

aangepast door Josy
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch ook de indruk dat ik tegenwoordig iets verder kan rijden. Misschien ga je met het ouder worden of met de huidige prijzen vanzelf rustiger rijden.

Afgelopen 16 oktober mijn absolute record gehaald. Van de boer in Taverneux naar huis. Warm weer, 100 km/uur op de snelheidsregelaar wegens geldproblemen, wind in de rug en van 647 meter boven zeeniveau naar 22 meter boven zeeniveau. Voor deze rit bedroeg de prijs 3,38 euro per 100 kilometer.

Met die vulling (gas uit Eschweiler, Kall en Taverneux) in de tank trouwens 460 kilometer kunnen rijden. Omgerekend was dat toen 4,24 euro/100 kilometer. Toen was je bij DATS 24 maar iets minder kwijt per kilo...

808070937_Taverneux-thuis.thumb.png.1e79f340dab5b64906b35a7bd07ba531.png

aangepast door Josy
opmaak
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Getankt in Eschweiler nabij Aachen

0,99 cent voor H gas. Goede druk

Eschweiler staat toch wel bekend om zijn zeer wisselvallig resultaten wat betreft vuldruk en over het algemeen is de vuldruk er laag. Ik heb er afgelopen dinsdagavond 13,86 kg kunnen tanken in lege 15 kg-tanks (temperatuur 11 graden Celcius). Mocht van mij gerust wat meer zijn. Ben er de afgelopen periode met de hoge prijzen hier regelmatig gaan tanken...

aangepast door Josy
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Herbie zei:

Er zit ander gas in de leidingen, zoals ik reeds vermelde, vroeger als ik  in Kallo tankte kon ik veel verder rijden. Nu zou dat zelfde moeten zijn. Maar ga dat niet testen. De prijs in Kallo is te duur. Gas van Kallo komt van LNG Zeebrugge. :)

Je moet het niet testen want dat heb ik in het verleden reeds gedaan, met gas uit het leidingnet kwam ik verder dan dat van Kallo.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/10/2022 om 14:23, Koen C zei:

@Aardgasrijder of @muscles : ik denk dat deze discussie niet thuishoort bij "Prijs CNG aan de pomp" maar ergens onder "Off-topic" ?

Er zit ergens een fout in het systeem. Ik heb namelijk drie berichten "gesplitst" wat wil zeggen "verplaatst" naar Off-topic -> Klimaat hysterie. Maar nu zie ik daar alleen maar het derde bericht staan. Waar zijn de twee vorige berichten naar toe?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/11/2022 om 10:50, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Dats heeft terug zijn prijzen aangepast naar 1.77 en 1.935

Normaal volgt Q8 redelijk stipt de prijzen van DATS, - maar blijkbaar niet tijdens het weekend! Ik heb vandaag zondag nog kunnen tanken bij Q8 Bissegem (Kortrijk) aan 1,83€ (H-gas). Dit is trouwens mijn favoriete station in de streek wegens de consistent uitstekende vuldruk. Wel lang geleden dat ze nog de voordeligste keuze waren...

Overigens merk ik ook het verrassend lage verbruik op de boordcomputer sinds ik weer op gas rijd: 3,5 en 3,6 bij de laatste tankbeurten, alleen wordt dit niet bevestigd door het werkelijke verbruik, dat ligt namelijk op 4,13 en 4,19 (wat voor mij normaal is voor de tijd van het jaar). Het werkelijke verbruik lag altijd al zo'n 10% hoger dan de boordcomputer aangeeft maar nu is het verschil eerder 20%! Het lijkt erop dat de boordcomputer wat in de war is na enkele maanden enkel op benzine gereden te hebben. Benieuwd of dit na enige tijd weer zal normaliseren... 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor de eerste keer sinds mei nog eens CNG getankt: 1,925 (na korting) bij DATS Bilzen (H).

Met de nieuwe inzichten inzake benzineverbruik komen we op een minprijs van ± 27% ten voordele van 't gas  :x

473106831_COLLAGE_20221114_14541757885.thumb.png.7d60d6cf1c0c70d76e755ba2cb7de620.png

• Vind ik leuk 2

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week, op donderdag 10 november, CNG gaan tanken bij Dats Lier : 1.77 € per kg voor (nog altijd) L-gas.

Pas ergens tegen volgende zomer zal de streek rond Antwerpen / Voorkempen H-gas krijgen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...