Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, tomassss zei:

ja we gaan allemaal dood binnenkort  . je bent  gebrainwashed door de media  ...  doe je eigelijk zelf research  of  heeft angst het volledig overgenomen ? binnenkort zal ik hier wel gecensureerd worden op dit forum wsch .    geen id wat je mening is , maar probeer het gewoon te onderbouwen voor jezelf i.p.v. gewoon alle hapklare info mee te volgen ...

Het is goed om zelf research te doen, maar beter focus je dan niet op dagtemperaturen of extremen, die geven altijd een vertekend beeld, uitschieters zijn er altijd wel. Beter kijk je naar de gemiddelde jaartemperatuur, en dat geeft een heel ander beeld. Zo was de gemiddelde jaartemperatuur in 1910 9.5°. Die van 2020, 100 jaar later 12.2°. Toch wel een  groot verschil.

Bronnen: https://weerverleden.nl/1910

https://www.meteobelgie.be/klimatologie/waarnemingen-en-analyses/jaar-2020/2274-jaa-2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2022 om 07:23, Bremel zei:

Over welke auto gaat dit? Het verschil in verbruik tussen benzine en CNG is wel heel klein - je zou verwachten dat een auto met een benzineverbruik van 6,7 l amper boven de 4 kg uitkomt op CNG. 

Link

Nieuwe prijszetting :

Benzine : 6,7 l aan 1.763 = 11,68 €  (Goedkoopste prijs vandaag A'pen oostrand, voor 1.738 rij ik niet speciaal naar Zwijndrecht)
H: 4,90 kg aan 1.935 = 9.48 €  (o.b.v. DATS24 vandaag)

L: 6,09 kg aan 2.315 = 10.78 € (o.b.v. DATS24 vandaag) 

Gazzen: Het zou dus terug kunnen :) 

aangepast door JoBé

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tomassss zei:

ja ik vind het ook ; we zijn het eens ( i.v.m. onzin )   ;-) 

@Aardgasrijder of @muscles : ik denk dat deze discussie niet thuishoort bij "Prijs CNG aan de pomp" maar ergens onder "Off-topic" ?

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aardgasrijder@muscles

Daar ben ik het zelf niet mee eens. Ik vind het net fijn dat er amper gemodereerd wordt en de onderwerpen regelmatig heel ver afwijken van de actuele gasprijzen.

Bij een strengere moderatie zou er in deze draad maar de helft van het aantal pagina's overblijven...

Zelf vind ik het nog wel amusant om te volgen. Ook ben ik tegen het eventuele censureren van 'tomassss', ondanks zijn boertige manier van communiceren...

aangepast door Josy
1) Aardgasrijder en Muscles toegevoegd 2) thomassss veranderd in tomassss
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Josy zei:

Ook ben ik tegen het eventuele censureren van 'thomassss', ondanks zijn boertige manier van communiceren...

Hij schrijft de waarheid dus wat is daar mis mee ( en daar ben ik het met jou eens ) .. boertig noem ik hem daarentegen niet.

Alleen mag er geen ruzie ontstaan op dit forum, sommige leden ( niet de top 2 van dit forum ) geven hem te weinig ruimte door het recht van vrije meningsuiting te proberen verhinderen.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, tomassss zei:

ieder heeft zo zijn kijk op zaken  , het lijkt me allemaal net iets te veel toeval om het verband niet te zien ..   oude auto's  partikeltest en plots staat het vol met huurwagens en huurfietsen . dan is de intentie en  manipulatie wel duidelijk zeker ?   geld ( en de klimaatgekte) staat  er voor gekend om niet zo goede eigenschappen naar omhoog te brengen .  niet iedereen ziet het verband  als het er is  ;-) ik weet tussendoor al hoe de wereld werkt  en laat me niet echt meer afleiden door  shertsvertoningen 

Het zijn net de nieuwe wagens ( fijn stofdeeltjes per kubieke cm ) die een partikeltest ondergaan dit zijn dieselwagens euro 5 en euro 6, niet de oude dieselwagens euro 4 of lager wagens want die ondergaan de zogenaamde opaciteitstest.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Hij schrijft de waarheid dus wat is daar mis mee ( en daar ben ik het met jou eens ) .. boertig noem ik hem daarentegen niet.

Alleen mag er geen ruzie ontstaan op dit forum, sommige leden ( niet de top 2 van dit forum ) geven hem te weinig ruimte door het recht van vrije meningsuiting te proberen verhinderen.

nee ik wil ook geen ruzie . boertig en direct  leunen idd dicht bij elkaar aan ;-) gisteren alvast voor de eerste keer  terug cng getankt aan 1.9 per kg .  had al vrees dat de tank mss ging lekken na 6maand onaangeroerd  ;-) 

• Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Het zijn net de nieuwe wagens ( fijn stofdeeltjes per kubieke cm ) die een partikeltest ondergaan dit zijn dieselwagens euro 5 en euro 6, niet de oude dieselwagens euro 4 of lager wagens want die ondergaan de zogenaamde opaciteitstest.

praat eens met garagisten die de   euro 5dieselwagens  die nog lang niet versleten zijn nu moeten op punt stellen en katalysatoren moeten vervangen en dan injectoren omdat  ze niet gekeurd geraken; die zoeken zich suf     .....   en die dan de klant dan peperdure facturen moeten geven , en ze dan nog niet gekeurd geraken ....jullie moeten echt meer eigen research gaan doen  ;-)  euro 5 en 6 bedoelde ik dus oude wagens mee . die zijn soms 10j ' oud '    ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Josy zei:

@Aardgasrijder@muscles

Daar ben ik het zelf niet mee eens. Ik vind het net fijn dat er amper gemodereerd wordt en de onderwerpen regelmatig heel ver afwijken van de actuele gasprijzen.

Bij een strengere moderatie zou er in deze draad maar de helft van het aantal pagina's overblijven...

Zelf vind ik het nog wel amusant om te volgen. Ook ben ik tegen het eventuele censureren van 'tomassss', ondanks zijn boertige manier van communiceren...

Oh, maar ik vind het ook fijn dat er hier op het forum amper tot nooit (moet worden) wordt gemodereerd.

Maar als iemand een recente prijs van CNG wil opzoeken (zonder één of andere app te willen gebruiken), moet die persoon wel langs heel wat zijsprongen passeren voordat die een recente prijs tegen komt.

In Off topic is het onderwerp Colruyt / KBC / roetfilter / etc òòk amusant om volgen :D.

Censuur van tomassss vind ik ook helemaal niet nodig.

Er was niemand die dat suggereerde, buiten hijzelf....  ???

• Vind ik leuk 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/10/2022 om 22:44, Koen C zei:

Pff, nog veel te veel, vind ik.

Onder de 2 € en dan zal ik er eens over nadenken.

Mmmh, nu quote ik mezelf.  Kan het erger ?

Ja, want ik denk dat ik dief van mijn eigen portemonnee ben geweest....

Als de benzine (ik tank altijd 98) een prijs heeft van 2.10 €/l en een gemiddeld verbruik van 5.9 l/100 km -> 12.40 € /100 km

Dan mag de CNG prijs, aan een verbruik van 4.6 kg / 100 km, zomaar even 2.69 € per kg kosten :o .  Dan rij ik nog aan dezelfde prijs als op benzine.

Indien benzine aan 1.8 €/l (98)  -> 2.31 €/kg CNG.

Gelukkig zijn het maar 3 volle tanken geweest tot hiertoe (en zaterdag de 4e vol gedaan) sinds half juli. 

1 of 2 volle benzinetanks was terecht : de CNG was toen 2.7 tot meer dan 3.5 €/kg.

Dus nu op zoek naar CNG die de beste prijs heeft... als ik er voorbij kom.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk morgen Zoersel prijswijziging, want Bouwel blijft tot nader order DICHT.

Maar twijfel dat ze gaan zakken tot 1,77euro

aangepast door pluxy

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek, ik bedacht me hetzelfde: ik heb nu (voor het eerst) twee keer bij Dats getankt en heb met mijn Golf 7 Variant een gemiddeld verbruik van slechts 3,6 à 3,7 kg / 100 km gehaald (grotendeels op de snelweg), waar dit gewoonlijk rond de 4 ligt (nochtans ook met H of zelfs H+). Puur toeval dan wel foutenmarge van de boordcomputer, of zou de calorische waarde echt hoger liggen? In principe gebruiken ze precies hetzelfde gas (uit de leiding) als bijna alle andere aanbieders, dus ik zie niet in hoe dat zou kunnen komen. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat het vele gas dat nu, onrechtstreeks, van LNG schepen komt een iets hogere calorische waarde heeft? Of misschien dat je wagen wat minder verbruikt omdat het nog zo warm is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koen C

7 uren geleden, Koen C zei:

Censuur van tomassss vind ik ook helemaal niet nodig.

Er was niemand die dat suggereerde, buiten hijzelf....  ???

Moesten de berichten naar 'Off-topic' verhuizen zou ik ze zelf niet meer lezen, vandaar.

Inderdaad, die opmerking over censuur stond los van jouw oproep om de berichten te verplaatsen. De enige die het over toekomstige censuur had was 'tomassss' zelf.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/10/2022 om 23:15, tomassss zei:

praat eens met garagisten die de   euro 5dieselwagens  die nog lang niet versleten zijn nu moeten op punt stellen en katalysatoren moeten vervangen en dan injectoren omdat  ze niet gekeurd geraken; die zoeken zich suf     .....   en die dan de klant dan peperdure facturen moeten geven , en ze dan nog niet gekeurd geraken ....jullie moeten echt meer eigen research gaan doen  ;-)  euro 5 en 6 bedoelde ik dus oude wagens mee . die zijn soms 10j ' oud '    ;-)

Misschien kunnen ze eens op GTL gaan rijden want die brandstof is echte gasolie die veel minder vervuilt.

https://www.shell.nl/klanten/commercialfuels/gtl.html

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Bremel zei:

Gek, ik bedacht me hetzelfde: ik heb nu (voor het eerst) twee keer bij Dats getankt en heb met mijn Golf 7 Variant een gemiddeld verbruik van slechts 3,6 à 3,7 kg / 100 km gehaald (grotendeels op de snelweg), waar dit gewoonlijk rond de 4 ligt (nochtans ook met H of zelfs H+). Puur toeval dan wel foutenmarge van de boordcomputer, of zou de calorische waarde echt hoger liggen? In principe gebruiken ze precies hetzelfde gas (uit de leiding) als bijna alle andere aanbieders, dus ik zie niet in hoe dat zou kunnen komen. 

Het verbruik heeft ook te maken met de verbranding, die afhankelijk is van de luchttoevoer, op winderige dagen merk je dat.

Ik heb een sport luchtfilter besteld, binnenkort ga ik dat ding eens uitproberen, tot 40% meer lucht naar de verbrandingskamer.

Een gewone luchtfilter is uit papier gemaakt, deze sport luchtfilter uit katoen dus kan men makkelijk na reinigen hergebruiken.

https://www.sportluchtfilter-shop.nl/green-c-119.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan allemaal meespelen, maar het blijft toch opvallend dat ik in bijna anderhalf jaar in allerlei denkbare omstandigheden - en dus ook veel winderige dagen - steeds rond de 4 kg zat (met uitschieters tot pakweg 4,4 kg bij veel stadsverkeer) en nu ineens 3,6. Benieuwd of het zo blijft. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...