Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, Brembos zei:

Kan u even verduidelijken welke banden zij met de Wetstraat hebben of zuigt u zo maar iets uit uw duim ? Dats24 zijn inderdaad dieven.

De wetstraat zuigt ons toch ook uit

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, janvg zei:

Ik heb vandaag nog H biogas kunnen tanken in Arques (Noord Frankrijk)
Eerste keer CNG sinds 2 maanden...

Aan 1.599 €/kg :)

Ik was afgelopen week in Duitsland. Bij München aan de pomp langs de luchthaven €1.19
België en Nederland zijn volgens mij de enige landen die zo duur staan kwa CNG. Tzou schoon zijn moesten ze eindelijk de BTW laten vallen.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/10/2022 om 19:29, janvg zei:

Ik heb vandaag nog H biogas kunnen tanken in Arques (Noord Frankrijk)
Eerste keer CNG sinds 2 maanden...

Aan 1.599 €/kg :)

Goedkoop gas in Frankrijk? Dat ik dat nog mag meemaken op mijn oude dag...

aangepast door grijpgraag
lettertje vergeten
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De marktprijs van aardgas blijft ondertussen zakken.
image.png.e34dd1b861a73426a4a6864912ef67f7.png

In Nederland heeft PitPoint ondertussen de prijzen van hun L-gas laten dalen naar 2.49 euro. Hopen dat OrangeGas deze trend ook volgt ondanks dat ze recent hun prijzen verhoogd hebben.

DATS24 lijkt voet bij stuk te houden en nog steeds 3.81 euro te rekenen, net als in de tijd dat het gas meer dan 280 euro per MWh koste... Ik wijk in ieder geval zoveel mogelijk uit naar de Nederlandse stations zolang dit gaande blijft. Duitsland is nog veel beter kwa prijs maar dan moet ik veel te ver rijden om te tanken.

Allemaal nog eens een boze reactie naar DATS sturen en hun met de neus op de feiten drukken?

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/10/2022 om 15:11, Herbie zei:

Dats24 zijn bedriegers, hebben banden met de wetstraat.

't Gaat niet goed met DievenAanTankStation24 ...
M. Van Houdenhove heeft moeten meedoen in Blokken om wat bij te verdienen xD

132990908_BlokkenM.VanHoudenhove.thumb.jpg.8a4dd8ff58b0615f73ccbc0f6114f795.jpg

aangepast door JoBé
link in foto
  • Hahaha 2

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse gasopslag locaties zitten 100% vol, en we zien dit nu op de marktprijs. De stress is weg, we blijven zakken. Momenteel minder dan 135 euro per MWh. 

image.png.e4bf4c6ad523bd20b70011318ea52e6c.png

De eerlijke prijzen per KG op dit prijspunt?
1.55 euro per kg H-gas en 1.39 euro voor L-gas (zonder BTW en marge)
2.46 euro per kg H-gas en 2.27 euro voor L-gas (met BTW en 40 cent marge)

Dus allemaal goed opletten deze week, en de prijzen updaten op carbugaz en gibgas :)
Hopelijk volgt de ommekeer nu!

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden we daarvoor geen klacht kunnen indienen bij Fod economie wegens consumentenbedrog?

"In de volksmond dekt het woord "bedrog" een aantal twijfelachtige, misleidende praktijken die gebruik maken van onze zwakheid of onwetendheid. "Consumentenbedrog" is het massaal en systematisch aanbieden of verstrekken van een goed of dienst dat niet overeenstemt met de redelijke verwachting van een consument."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Dat dats24 zijn prijzen nog steeds niet heeft aangepast is echt schandalig. De pot op met fluts24

Dat noemt zich dan marktleider... ze maken zichzelf belachelijk met zo een torenhoge prijzen die weinigen willen betalen.

https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/7094

Nu nog steeds:

3.818 EUR/kg
Calorische waarde: 11.4927 kWh

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijswijziging zie je toch ook niet direct in jouw gasfactuur? Net zoals jouw variabel gascontract thuis is de prijs aan de pomp oa. afhankelijk van de afgesloten contracten, zoals welke index wordt gevolgd en wat is de frequentie van vastklikken van de prijs. Dats24 had vroeger korte contracten denk ik (dagprijs) waardoor de prijs inderdaad snel werd aangepast. Geen idee onder welke contracten ze momenteel zitten. Mogelijks zijn er in de woelige tijden verkeerde beslissingen genomen? En dit is ook zo bij andere leveranciers uiteraard. Het zou mij sterk verwonderen dat men bewust de zeer hoge prijzen aanhoudt aangezien dit volgens mij een serieuze impact heeft op de omzet.

De prijs aan de pomp bestaat ook niet enkel uit de aardgasprijs. De andere kosten (vnl. elektriciteit voor de compressors, loonkost) zijn ook gestegen uiteraard. Daar zit ook nog een verschil met andere landen, nl. onze lonen worden automatisch geïndexeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook niet te snel afgeven op Dats of anderen, maar hier begint het toch wel opvallend te worden. Bij alle recente stijgingen van de TTF was het een kwestie van dagen, vaak zelfs uren voor Dats z'n prijs aanpaste, maar nu is de TTF al wéken aan het dalen en toch blijft de prijs al even lang gewoon staan. Als ze dan al een nieuw contract hebben op iets langere termijn, zou dat dus wel zéér recent moeten zijn. Ook de andere kosten zoals die van elektriciteit zijn amper geëvolueerd de voorbije maanden. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...