Bremel Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 (aangepast) Ik zeg niet dat het een goed idee is, maar bij gebrek aan kritieke massa is dat altijd een risico. Ik veronderstel dat er heel wat in stand moet worden gehouden (onderhoud, leveringscontracten, verzekeringen, vergunningen, knowhow?) voor ocharme twee stations, zonder dat je dat dus kunt spreiden over vele tientallen stations zoals in België het geval is. Als ze echt zo succesvol waren door alle Belgen op weg naar het zuiden, zegt m'n boerenverstand dat ze ze wel in stand hadden gehouden. 22 september 2022 aangepast door Bremel 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 Ik vraag me af wat er met die 400 cng autos zal gebeuren? Verkopen? Omvormen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 1 uur geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei: 400 cng autos zal gebeuren? Verkopen? Omvormen? CNG tanken in Duitsland ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Prijs voor H-CNG uit linkeroever bij de Q8: 3.739 EUR / KG Dit is duur maar minder duur dan bij dats24. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Op 24/9/2022 om 06:45, Lage Emissie Zone zei: Prijs voor H-CNG uit linkeroever bij de Q8: 3.739 EUR / KG Dit is duur maar minder duur dan bij dats24. Is dat die Q8 van de Blancefloerlaan, die staat op 4,730€/kg sinds 21/09, volgens gibgas. Het is nog amper te volgen door de vele schommelingen en weinig passanten. De meeste L-CNG stations Q8 en Dats staan in Antwerpen-Noord op 3,400€/kg sinds kort, ik heb er een deel geüpdatet op gibgas als ik er passeer… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 En iemand die nog in Londerzeel gepasseerd is? Nog steeds 3.5? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 En iemand die nog in Londerzeel gepasseerd is? Nog steeds 3.5?Ja, ik was er op 21/09, wel weer lage druk tot 190bar.Hopelijk betere prijs voor oktober en nieuwe vulling! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 8 uren geleden, Gasspooky zei: Is dat die Q8 van de Blancefloerlaan, die staat op 4,730€/kg sinds 21/09, volgens gibgas. Het is nog amper te volgen door de vele schommelingen en weinig passanten. De meeste L-CNG stations Q8 en Dats staan in noord Antwerpen op 3,400€/kg sinds kort, ik heb er een deel geüpdatet op gibgas als ik er paseer… Ja, dat is het station op de Blancefloerlaan waar ik gisteren ben gepasseerd ( en getankt ). VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 24 september 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 24 september 2022 Getankt in Siegburg (buiten Keulen). 94 cent voor H gas! 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 31 minuten geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei: Getankt in Siegburg (buiten Keulen). 94 cent voor H gas! Prijzen om van te dromen in België (en Nederland). 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lambrecht Pieter Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 (aangepast) Hier ook eens navraag gedaan om Caddy Maxi te verkopen... Auto 4 jaar geleden gekocht voor € 23.000 en nu net geen 100.000 km gereden... ze geven er in de garage nog "maar" € 11.000 meer voor. Nieuwe Caddy Maxi op benzine kost ondertussen € 30.000 ... Dus weer 20k ophoesten voor een nieuwe auto, of door de zure appel heen bijten en hopen dat de prijzen tegen volgende zomer terug wat normaler zijn... Dus nu is het groot dilemma... verkopen of niet... 26 september 2022 aangepast door Lambrecht Pieter Quote kwam niet mee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 Op 24/9/2022 om 18:17, Lage Emissie Zone zei: Ja, dat is het station op de Blancefloerlaan waar ik gisteren ben gepasseerd ( en getankt ). Dat vind ik maar magertjes. Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in je droge melding. Het moet wel plezant blijven! Is er ook iets bekend over de aard van dit gas? Minderwaardig schaliegas uit de VS? LCNG uit Qatar? Of gewoon Noors gas uit de pijpleiding? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 @Lambrecht Pieter We zitten in zelfde situatie, caddy van 18. 61000km. Rijden momenteel benzine(weliswaar van pomp naar pomp). Maar de lage prijzen van weleer vrees ik dat niet meer terugkomen. LPG is vreemd genoeg wel laag gebleven. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 1 uur geleden, pluxy zei: LPG is vreemd genoeg wel laag gebleven. Dat is dan ook een aardolieproduct. Daar is geen speculatie tegen en hysterie op die zo "geroemde" vrije markt. Langdurige en vaste prijs contracten voor aardgas werden ingeruild voor aankoop op de "spot"markt. Architect daarvan : Europese Commissie. Gaspijplijnen vanuit Rusland werden afgesloten. In de plaats kwam het duurdere schaliegas uit de VS en aardgas uit het Midden Oosten. Om dat aardgas te transporteren wordt het eerst omgezet in LNG, getransporteerd met schepen en daarna weer gasvormig gemaakt. Zoek de hogere kostprijs (en verliezen) t.o.v. van pijplijnen.... Als je je een beetje extra wil verdiepen hoe we in die miserie zijn beland : https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2022/09/21/europas-energie-armageddon-made-in-berlin-and-brussels-niet-in-moskou/ (nee, niet "Poetin" of "de Russen", maar onze (?) eigen politici in Europa en die in eigen land die haantje de voorste willen zijn. Nog iets gehoord van vredesonderhandelingen en diplomatieke inspanningen ? Nee, nooit een kans gehad van de VS en zijn lakeien van de EU) 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 28 september 2022 Delen Geplaatst: 28 september 2022 Op 27/9/2022 om 09:31, Koen C zei: Als je je een beetje extra wil verdiepen hoe we in die miserie zijn beland : https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2022/09/21/europas-energie-armageddon-made-in-berlin-and-brussels-niet-in-moskou/ Bedankt om te delen. Interessant artikel. Toont aan hoe ingewikkeld het hele energievraagstuk is... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ilsepiano Geplaatst: 29 september 2022 Delen Geplaatst: 29 september 2022 Is er iemand die vaak in Lille is en daar de prijzen van CNG wat volgt? Of iemand die een website weet waar je de CNG prijzen in Frankrijk kunt zien? Een tijd geleden zijn we daar gaan tanken, en toen was het een stuk goedkoper dan in Belgie, de keer erna was het verschil al heel wat kleiner. Zou graag de prijzen daar wat volgen om te weten of het de moeite waard is om naar daar te rijden of niet. Momenteel ook van benzinepomp naar benzinepomp .... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 29 september 2022 Delen Geplaatst: 29 september 2022 @ilsepiano momenteel 3,53 € / kg volgens Gibgas https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_F_59273_Frétin_Rue du chemin Vert_860 Qua apps kan ik Gibgas aanraden en CarburOgaz om op de hoogte te blijven de recente prijzen. Beide apps zijn afhankelijk van de input van data van gebruikers. https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app&hl=nl&gl=US (link naar de Google Play Store) https://apps.apple.com/be/app/gibgas-cng-app/id922443794?l=nl (link naar de Apple Store) https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.carburogaz.stations&hl=nl&gl=US (link naar de Google Play Store) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 30 september 2022 Delen Geplaatst: 30 september 2022 Voor Frankrijk is Carburogaz in het bijzonder het betrouwbaarst en best up-to-date. Maar best aan te vullen met Gibgas inderdaad, zeker in dunner bevolkte regio's. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tobo Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1B-ewJkQnM3cGWyHpi-WUGOq_52AoIA5x&ll=45.76693248363706%2C5.126918241682619&z=10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Iemand al een idee van de prijs voor deze maand bij de tankstations van Drive Systems? Een nieuwe maand zou normaal gezien een nieuwe prijs betekenen. Hopelijk is de daling van de aardgastarieven goed merkbaar... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen