JEGO Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 (aangepast) Over DATS24 gesproken, ze zijn nu naar 3.818 euro per KG H-gas gezakt!!! Ze werken nu dus met een prijs van 240 euro per MWh (gerekend op 40 cent marge). 20 september 2022 aangepast door JEGO Berekening prijs 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Aral biocng luxemburg. Foto spreekt voor zich. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Niet helemaal, want de affiche over de nakende sluiting staat er niet op... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 4 minuten geleden, Bremel zei: Niet helemaal, want de affiche over de nakende sluiting staat er niet op... gaan ze sluiten?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Freudenstad H gas zeer goede druk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 1 uur terug, CNGLEKKERGOEDKOOP zei: gaan ze sluiten?? Ja, de beide Aral-stations in Luxemburg (en de enige in heel het land) zullen binnenkort sluiten. Findel al in oktober en Merl in maart 2023. Officiële info lijkt er niet te zijn bij Aral, maar ik heb foto's zien passeren van affiches in de stations en er is ook al een petitie opgedoken (https://www.petitions.lu/petition/2394). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 15 minuten geleden, Bremel zei: Ja, de beide Aral-stations in Luxemburg (en de enige in heel het land) zullen binnenkort sluiten. Findel al in oktober en Merl in maart 2023. Officiële info lijkt er niet te zijn bij Aral, maar ik heb foto's zien passeren van affiches in de stations en er is ook al een petitie opgedoken (https://www.petitions.lu/petition/2394). Echt spijtig… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 (aangepast) 12 uren geleden, Bremel zei: er is ook al een petitie opgedoken : https://www.petitions.lu/petition/2394 Rare petitie : je moet aangeven dat je een "numéro de matricule luxembourgeois" hebt. Dus enkel voor Luxemburgers. Maar ze mogen wel in een buurland wonen (résidence). Ik heb wel de petitie ingevuld en aangevinkt dat ik zo'n "numéro" heb. Nadien moet je nog bevestigen (link via e-mail). Dus ja : je kan de petitie invullen en steunen. 21 september 2022 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kristof Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Vandaag mijn benzinetank leeg gereden (vw caddy zogezegd 13l) en getest of hij terugschakelde naar de gastank en na omschakeling nog reed op de restgas. Niet dus. Schakelde wel terug naar gas, en starte, maar viel dadelijk weer stil. Gelukkig had ik een jerrycan naft bij. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 En hoeveel ging er dan in? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kristof Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 2 minuten geleden, pluxy zei: En hoeveel ging er dan in? Geen idee spijtig genoeg. Kwam uit grote jerrycan. Volgende keer bijna oprijden en dan testen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Vandaag mijn benzinetank leeg gereden (vw caddy zogezegd 13l) en getest of hij terugschakelde naar de gastank en na omschakeling nog reed op de restgas. Niet dus. Schakelde wel terug naar gas, en starte, maar viel dadelijk weer stil. Gelukkig had ik een jerrycan naft bij. Van welk jaar is jou caddy? Ik heb de mijne 2017 eergisteren nog leeg gereden en op cng gezet. En de tank is eigenlijk maar 11 liter, en hij valt uit op 10,4l. Als de tank tot aan de rand gevuld was.Wat bedoel je met “restgas”? Als alles leeg is dan valt hij uiteindelijk stil… Als je al lang geen cng getankt hebt, is die restdruk ook lager dan bij de eerste uitval, omdat de wagen nog een paar keer naar cng probeert te schakelen in de opvolgende start beurten… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Ik heb er nog nooit meer dan 9ltr ingekregen. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kristof Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 11 minuten geleden, Gasspooky zei: Van welk jaar is jou caddy? Ik heb de mijne 2017 eergisteren nog leeg gereden en op cng gezet. En de tank is eigenlijk maar 11 liter, en hij valt uit op 10,4l. Als de tank tot aan de rand gevuld was. Wat bedoel je met “restgas”? Als alles leeg is dan valt hij uiteindelijk stil… Als je al lang geen cng getankt hebt, is die restdruk ook lager dan bij de eerste uitval, omdat de wagen nog een paar keer naar cng probeert te schakelen in de opvolgende start beurten… Ah. 11 liter. Ik heb altijd 13 liter gedacht. (Nagekeken 11.5 liter waarvan 3 l reserve)Mijn caddy maxi is ook van 2017. Ik las hier ergens dus dat zodra de naft op was hij terug schakelde naar gas en nog even kon rijden met het resterende gas onder voldoende druk. Maar het is al enkele maanden geleden dat ik nog aardgas getankt had. Heb met deze volle nafttank 130 km gereden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kristof Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 24 minuten geleden, Gasspooky zei: Van welk jaar is jou caddy? Ik heb de mijne 2017 eergisteren nog leeg gereden en op cng gezet. En de tank is eigenlijk maar 11 liter, en hij valt uit op 10,4l. Als de tank tot aan de rand gevuld was. Wat bedoel je met “restgas”? Als alles leeg is dan valt hij uiteindelijk stil… Als je al lang geen cng getankt hebt, is die restdruk ook lager dan bij de eerste uitval, omdat de wagen nog een paar keer naar cng probeert te schakelen in de opvolgende start beurten… Op cng gezet vertel je. Manueel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Onlangs met een resterende autonomie van 5km getankt. Bijna 7,5l in de 9l tank gekregen. Voor de volledigheid, met een gemiddeld verbruik van 6.3l/100km. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Hier wat meer achtergrond, uit betrouwbare bron, over de nakende sluiting van de Luxemburgse CNG-stations: https://www.wort.lu/fr/luxembourg/le-cng-au-luxembourg-ce-sera-fini-en-mars-2023-632b10b5de135b92362f9c8c 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Tja, makkelijk om te vergelijken met België uiteraard. Je kan ook Duitsland als voorbeeld nemen, waar ze nu nog steeds zeer goedkoop rijden op 'groen' biogas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 Het probleem in Luxemburg, en dat blijkt ook uit het artikel, is het veel te lage aantal CNG-auto's. Er wordt gewag gemaakt van "minder dan 400" auto's in heel het land en dat is gewoon erg weinig voor een sterk ontwikkeld en rijk land als Luxemburg. Als je het zou extrapoleren naar België, zou je ergens tussen de 5000 en 7000 auto's hebben en dat is dus maar een deeltje van de ongeveer 20.000 die wij er hebben rondrijden - en dat aantal wordt zelf ook al als relatief laag ingeschat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 34 minuten geleden, Bremel zei: Er wordt gewag gemaakt van "minder dan 400" auto's in heel het land en dat is gewoon erg weinig voor een sterk ontwikkeld en rijk land als Luxemburg. Als je het zou extrapoleren naar België, zou je ergens tussen de 5000 en 7000 auto's hebben en dat is dus maar een deeltje van de ongeveer 20.000 die wij er hebben rondrijden - en dat aantal wordt zelf ook al als relatief laag ingeschat. In België hebben we 173 stations (cijfers NGVA Europe). Even de regel van 3 toepassen : 173 stations voor 19.047 voertuigen (inbegrepen vrachtwagens) (situatie eind 2021) Dat is 1 station voor 110 voertuigen. Voor minder dan 400 voertuigen, kom je dan aan 3 à 4 stations. Kan er eentje (of twee) echt niet af in de nabijheid van de hoofdstad ???? Hoeveel Belgen gaan er daar niet tanken op weg naar Frankrijk, Zwitserland, Liechtenstein, Italië ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen