wannes Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 De cng prijzen swingen momenteel de pan uit. Daardoor is even geïnformeerd wat mijn huidige cng wagen waard is. Om jullie een idee te geven wat de garage(s) geven voor mijn caddy maxi. Wagen van 2016 62000km highline versie. Ik kreeg de som van tussen de 9000€ en 11000€. Hiervoor kan ik niet dezelfde wagen kopen met een andere brandstof. Dus het zal om de 100km benzine tanken worden zoals iedereen denk ik. Nog ergens hoop dat de prijzen toch eens gaan dalen...Ik rij met +- dezelfde, goed om weten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 Volgens de carburogaz-app staat Londerzeel nu op 3.5/kg (was 3). Als dat klopt want naar ik begreep amuseerde zich jongstleden iemand met het foutief aanpassen van de prijs in de app.. Op 3/kg was het al een meerprijs van 40% op Euro95 voor mijn wagen, de prijs van wat deftig rijbereik. Op 3.5 bereken ik het op een meerprijs van 60%, dat laat ik mijzelf niet toe te accepteren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 Deze morgen in Bouwel bij DATS 5,13€ Op de terug weg na de werkdag zelfde station 4,49€ Ik blijf nog effe benzine rijden BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 Bruno's Tessenderlo en dus vermoed ik ook de andere tankstations van Drive Systems vandaag naar 4,70 euro per kg gestegen. De prijs was daar de afgelopen maand nog 3,40 euro per kg. Dat vond ik gezien de voordelen van het rijden op CNG nog acceptabel maar nu haak ik toch ook af. Ik hoop in september nog een paar uitstapjes te doen naar Duitsland en nog een paar keer lekker goedkoop door de Eifel te rijden en daarna komt waarschijnlijk de winter des doods... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astra-2 Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 Vandaag bij Romac Veurne 5,25€/kg 😭. Gelukkig gisteren nog snel getankt aan 'maar' 3,72€/kg. Dit is er voor mij nu ook ver over. Ik zoek mij een benzinepomp net over de grens. Die gaan mij veel zien deze maand met mijn tankje van 12 liter. Misschien een domme vraag, als je benzinetank bijna leeg is, schakelt die dan ook automatisch over naar CNG als er nog in zit? Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 1 september 2022 Delen Geplaatst: 1 september 2022 Op 30/8/2022 om 19:34, jelledp zei: caddy maxi van 2016 .../... Dus het zal om de 100km benzine tanken worden ... Had die toen al zo'n kleine benzinetank? Mijn A3 04/2016 heeft nog 50 Liter... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 Intussen 4,977 en 4,404 bij de Dieven. 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 Blijkbaar toch korting gekregen met de romac tankkaart, als ik ze terug gebruikt heb als test in juli en augustus na dat hier te lezen op het forum.Enkel bij Drive systems Londerzeel;In augustus bv 2,9053 ipv 2,990 betaald de kg btw in… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 Mijn Opel zafira geeft mij ook de keuze tussen gas en benzine, maar dat wil wel eens mislopen. Wat ik zeker niet mag doen is de benzinetank leegrijden, want dan stopt hij met rijden ook al zitten de gastanks stampvol 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astra-2 Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 1 uur geleden, grijpgraag zei: Wat ik zeker niet mag doen is de benzinetank leegrijden, want dan stopt hij met rijden ook al zitten de gastanks stampvol Dan zal dat met mijn Opel Astra ook wel zo zijn. Ik zal dan wel het knopje gebruiken om over te schakelen naar CNG wanneer de boordcomputer nog maar een paar kilometer rijbereik aan geeft. Bij Romac Veurne is de prijs vandaag trouwens alweer gezakt naar 4,93€. Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 6 uren geleden, Gasspooky zei: Blijkbaar heb ik dat dan toch niet gepost… sorry zal het gedroomd hebben. Het kan best zijn dat dit hetzelfde is voor de caddy 2010-2014 als de 2015-2020 Het is de rode 10Amp zekering nr20 in de zekering kast in de motorkap. Trek die eruit met de sleutel van het contact. En je 5 cng flessen blijven dicht. Je zal zien dat de wagen nog even op cng bold, want er zit nog 200 bar in de leiding van achter naar voor tot aan de ontspanner. De meting van het dashboard zakt dan ineens agressief, en na 10-15bar gaat hij naar benzine. Als je cng tankt met de zekering eruit, zit er door die passieve terugslagklep weer even gas in de leiding. Schakelt dus even over. Als je de zekering terug steekt, nadat de tank indicator op 0 heeft gestaan denk de boordcomputer dat je cng getankt hebt, en doet terug zijn gas meeting. Dat laatste doet hij altijd als er een bepaalde druk stijging is geweest tussen het stilleggen en starten vermoed ik, ik heb het zelfs 1 keer zien gebeuren door een temperatuurverschil… Ik heb betere documentatie, zal ze posten dit weekend. Wees voorzichtig, dit is niet bedoeld om constant te doen! Je gaat slijtage krijgen van die zekering bus… Is er hier niemand die dat vanuit de wagen kan via de obd poort? De boordcomputer doet dit me die relais, de officiële garage kan dat, heb ik mij laten vertellen. Het zou nuttig zijn als wij daar gewoon zelf aankunnen in deze barre tijden, zonder knutselwerk met obd11 ofzo!? Louter ter info; Bij mij zit daar geen coolant pomp op nr20 https://www.autogenius.info/volkswagen-caddy-2010-2014-fuse-box-diagram/ Weet je misschien wat de coolant pomp juist is? De pomp van de koelvloeistof? Die heeft toch elke auto? Dan kan ik ook eens kijken of dat op mijne Caddy zit en schakel ik niet ongewild nog iets anders uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 De marktprijs zit momenteel onder de 215 euro per MWh. Dit zou betekenen dat de eerlijke prijs voor H gas van dats24 nu 3.47 euro per kg zou moeten zijn. Ze zakken wel (nu 4.87 per kg h gas), maar dat gaat toch trager dan de stijgingen... 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 5 uren geleden, JEGO zei: De marktprijs zit momenteel onder de 215 euro per MWh. Dit zou betekenen dat de eerlijke prijs voor H gas van dats24 nu 3.47 euro per kg zou moeten zijn. Ze zakken wel (nu 4.87 per kg h gas), maar dat gaat toch trager dan de stijgingen... https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/7094 Het tankstation is tijdelijk gesloten op 06/09 Nu tijdelijk, binnenkort DEFINITIEF want de dievenbende hoort in de gevangenis. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 (aangepast) Bruno Tessenderlo 4.7 vandaag . 3 kg getankt om de boel werkende te houden, 15.8 euro betaald, daar had ik o nostalgie ooit een volle tank voor. 3 september 2022 aangepast door EricG prijs aangepast 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 Bruno Tessenderlo 4.7 vandaag [emoji35]. 3 kg getankt om de boel werkende te houden, 158 euro betaald, daar had ik o nostalgie ooit een voller tank voor.Gisteren avond na het duiken even 17 min doorgereden naar Middelharnis!En zeggen dat L gas hier bij Q8 op 5,1€/kg staat… 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 24 minuten geleden, Gasspooky zei: Gisteren avond na het duiken even 17 min doorgereden naar Middelharnis! En zeggen dat L gas hier bij Q8 op 5,1€/kg staat… Ter info: Middelharnis, in het plaatselijke dialect Menheerse genoemd, is een plaats in de gemeente Goeree-Overflakkee in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht pluxy Geplaatst: 3 september 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 september 2022 Bij Q8 houthalen, aangekomen bij prijs van 5,... euro, neem pistool vast en er gaat 0,5 euro af. Nog eens geprobeerd , maar prijs bleef zelfde. tjuu. Recent nog getankt in Aken(D) aan 1,2euro Eschweiler aan 1,2euro En Thrainer aan 1,21. En verstookt ook wat minder dan normaal, avs 4,6km/100. 3 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 (aangepast) 4 uren geleden, pluxy zei: En verstookt ook wat minder dan normaal, avs 4,6km/100. 4,6 km/100kg? Leopard bergingstank op CNG toevallig? 3 september 2022 aangepast door Josy 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 4 september 2022 Delen Geplaatst: 4 september 2022 @Josy : het is andersom natuurlijk : 4,6kg/100km. Leopard : ecologisch oorlogs voeren . De rus heeft toch al zijn gas zelf nodig. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 6 september 2022 Delen Geplaatst: 6 september 2022 Vandaag bij Dats24 goedkoper dan in Kallo, Kallo heel de maand 4.700 of ze gaan het ook moeten aanpassen. Nu tank ik Brugge aan 3.999. Maar voor hoelang. 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen