Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, kitobeer zei:

Ik snap niet hoe jullie het nog trekken.

Benzinetank van bijna 40 liter in de Ypsilon.

En al meer dan 10 jaar zonnepanelen op het dak.

Al zo'n 5 jaar Ecopower klant (al wat langer coöperant).

Afrekening van de gas moet echter nog komen....  :ph34r:

PS / edit : en met de fiets 1x per week naar 't frituur ¬¬ (800 meter)

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/8/2022 om 20:24, kitobeer zei:

Ik spring nog eens binnen. Nog steeds fietsend inmiddels de 5000 km gefietst sinds de verkoop van mijn cng op wat was het 10 maart. Maar ik leef nog steeds met jullie mee.

Ik ben inmiddels er vast van overtuigd dat we hele slechte tijden tegemoet gaan.

En wat de croo eergisteren nog zei 5 a 10 j lang. Volgens mij zat het in zijn emotie heeft hij het ontglipt en weet hij verdomd goed dat dit eraan zat te komen.

Dus erg blij dat ik mijn auto heb verkocht. En zeer blij dat er inmiddels zonnepanelen op mijn dak liggen.

Ik snap niet hoe jullie het nog trekken.

Tuurlijk weten ze dat, heb dat al eens vermeld planning 2020 2030 gaan ze uitvoeren. Corona is mislukt, nu proberen ze iets anders.

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

5,816 euro per kg bij DievenAanTankStation24 !!!😂😂😂

B|

En om volledig te zijn: 5,13 voor de flutgas. 

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn auto verkocht. Ik had hem ongeveer 16 maand, dus nooit echt kunnen genieten van goedkoop rijden (misschien 3 maand). Ook de volle pot wegentaks en inschrijving moeten betalen. Over die 16 maand ben ik € 1500 verloren op de aankoopprijs van toen. Rekening houdend dat ik er 25.000 km mee heb gereden, de banden tegen eind dit jaar aan vervanging toe zijn kan ik hier zeer goed mee leven. Het was een zeer aangename auto met een mooi verhaal maar aan huidige prijzen is dit niet meer te doen. Het is pas "rendabel" rond € 2,85/kg maar ik zie het niet direct daar naartoe gaan, en € 2,85 is er nog flink over. Ook het feit van constant rond te moeten kijken waar het goedkoop is en je ritten te plannen begon met te enerveren. Als je dan al eens een goedkopere pomp vond had je nog de kans dat ze defect was of de vuldruk niet goed was.  En wat met de pompen? Die moeten allemaal worden gekeurd en onderhouden, hoe minder CNG-rijders hoe minder redabel voor de uitbater dus op termijn zie ik die eruit gaan. DATS is nu goed aan het cashen om er snelladers te zetten zeg ik...... Onbegrijpelijk dat de overheid niets doet. Ik zie heel wat steden en gemeentes op CNG rijden zelfs Provincie West-Vlaanderen... moet allemaal duur betaald worden toch? 

Veel succes allen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meer te betalen spijtig genoeg, fiat ducato cng 2.5 jaar oud kost momenteel aan 13kg per 100 km (5.13€/kg)  66.69€/100km.

Pakt dit nu aan het 200km per dag x 25 dagen per maand..... 3334.5€ (40000 per jaar) en dat is dan nog waar ik dichtbijsta... op dit moment geen andere keuze dan een diesel te kopen zodat mijn cng camionette kan verroesten aan de kant 😭.  Geen enkele garage kan deze ombouwen naar lpg 😢.

Waar zitten die gasten die zagen om het milieu nu, op deze manier gaat niemand er nog iets omgeven. Wat wel jammer is, ik had deze speciaal gekocht met zicht op Ecologisch verantwoordelijk te rijden. Nu schaamtelijk heb ik een diesel bijgekocht.

16 a 20€/100km

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DATS24 heeft precies de memo gemist dat de prijs van het gas gedaald is met 70 euro per MWh! en niet gestegen....

Ruwe prijs voor gas van dats (11.5 KWh /kg, marktprijs van 265 euro per MWh delen door 87) is nu 3.05 euro per kg. Trekken we van 5.816 euro de BTW er af dan vragen ze 4.806 euro per kg. Dus een slordige 1.8 euro marge...

image.png.50bf387ae992c47912d9e240ccc9ac4e.png

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tralec zei:

Niet meer te betalen spijtig genoeg, fiat ducato cng 2.5 jaar oud kost momenteel aan 13kg per 100 km (5.13€/kg)  66.69€/100km.

Pakt dit nu aan het 200km per dag x 25 dagen per maand..... 3334.5€ (40000 per jaar) en dat is dan nog waar ik dichtbijsta... op dit moment geen andere keuze dan een diesel te kopen zodat mijn cng camionette kan verroesten aan de kant 😭.  Geen enkele garage kan deze ombouwen naar lpg 😢.

Waar zitten die gasten die zagen om het milieu nu, op deze manier gaat niemand er nog iets omgeven. Wat wel jammer is, ik had deze speciaal gekocht met zicht op Ecologisch verantwoordelijk te rijden. Nu schaamtelijk heb ik een diesel bijgekocht.

16 a 20€/100km

13kg/100 km verbruik: hoe is dat mogelijk? Oud ijzer vervoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tralec zei:

Niet meer te betalen spijtig genoeg, fiat ducato cng 2.5 jaar oud kost momenteel aan 13kg per 100 km (5.13€/kg)  ...

Idem hier. Ik rij al meer dan 1 jaar op Duitse bioCNG en haal hiermee een verbruik van nog geen 10kg per 100km. Wel moet ik vermelden dat ik 3 extra CNG tanks heb laten plaatsen na de faliekant afgelopen toevoeging van een LPG installatie. De totale CNG tankcapaciteit bedraagt 60kg.

Op verschillende plekken heb ik geïnformeerd voor de plaatsing van een extra benzinetank maar dat onbegonnen werk i.v.m. bijkomende homologatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JEGO zei:

Ruwe prijs voor gas van dats (11.5 KWh /kg, marktprijs van 265 euro per MWh delen door 87) is nu 3.05 euro per kg. Trekken we van 5.816 euro de BTW er af dan vragen ze 4.806 euro per kg. Dus een slordige 1.8 euro marge...

Die geen enkele mens met gezond vestand koopt aan die prijs. De marge mag er dan wel zijn, als er bijna geen omzet is heb niet veel aan een hoge marge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Ik zie net op gibgas dat de boer van houffalize er niet meer op staat? Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Op Carburogaz staat hij wel nog.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cng prijzen swingen momenteel de pan uit. Daardoor is even geïnformeerd wat mijn huidige cng wagen waard is. Om jullie een idee te geven wat de garage(s) geven voor mijn caddy maxi. Wagen van 2016 62000km highline versie. Ik kreeg de som van tussen de 9000€ en 11000€. Hiervoor kan ik niet dezelfde wagen kopen met een andere brandstof. Dus het zal om de 100km benzine tanken worden zoals iedereen denk ik. Nog ergens hoop dat de prijzen toch eens gaan dalen...

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, MarijnD zei:

Over die 16 maand ben ik € 1500 verloren op de aankoopprijs van toen.

Dan zal het zeker geen nieuwe geweest zijn en zal je hem zelf ook al vrij goedkoop op de kop hebben kunnen tikken... 😉

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wj zijn sinds deze week met pijn int hard gestopt met cng rijden…gaan terug dieselen tijdelijk of langer..gaan een mercedes c180cdi station rijden..met heel heel veel plezier 7jaar cng gereden maar huidige prijspolitiek s niet te harden ondanks NL in nabijheid maar ook daar word alles flink duurder en nie onafhankelijk te wille. Zijn van OG Cleanfuels…iedereen het beste maar ga wel t cng forum blijven volgen…groetjes en volhouden

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...