Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Vanmiddag getankt in Kallo stonden twee vrachtwagens voor mij. Dacht ja nu gaan we het hebben. Slechte druk. Op de teller stond dat ik nog 5 km kon rijden. Getankt 17.35Kg.

Terug in Blankenberge toegekomen, stond ik versteld dat ik zo weinig had verbruikt. Is nog nooit onder de 3.6kg gegaan. Zouden ze er iets aan verandert  hebben?

20220614_144617.thumb.jpg.02383035186e4f2dd4547ea8c8f9d939.jpg

• Vind ik leuk 2

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het "H ?" -gas van Total Hoboken ( aan 2.6 EUR/ kg ) schakelde de BC op 780 km over naar benzine
( ik heb hier honderden kilometers achter een vrachtwagen gehangen ) dit is het slechtste gas dat ik ooit in kwaliteit heb afgenomen.

Je kan er zelfs geen tickets afdrukken, dat bewijs heb ik in de winkel even opgehaald.

Nu heb ik gas uit het leidingnet afgenomen bij pitpoint ( aan 2.85 EUR/ kg ), kostprijs 102.54 EUR!

Ik verwacht nu meer kilometers rijbereik. Wordt vervolgd...

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2022 om 19:46, Herbie zei:

De calorische waarde is sedert meer dan 8 jaar stabiel 15.2 KWh per kg.

Jaja, dat zal wel..

Nul bewijs hebben ze aan hun uitleg toegevoegd.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze bron: https://en.topwar.ru/197733-gazprom-bolee-chem-na-tret-sokratil-prokachku-po-gazoprovodu-severnyj-potok.html gaat de prijs van het aardgas binnenkort

STIJGEN

Tot nu toe bedraagt het geplande dagelijkse volume van de leveringen van “blauwe brandstof” door deze gaspijpleiding 167 miljoen kubieke meter, terwijl er nu slechts 100 miljoen kubieke meter doorheen gepompt wordt. Gazprom vermindert dus de gasleveringen aan Europa via Nord Stream met meer dan een derde!

Er zij op gewezen dat een dergelijke stap van de Russische  maatschappij geenszins te wijten is aan politieke motieven. Waar het om gaat is dat het Duitse bedrijf Siemens de gaspompinstallaties niet tijdig van reparatie heeft teruggebracht.

Tegelijkertijd hebben de gascompressoren die in het compressorstation Portovaya gebruikt worden hun revisielevensduur bereikt, en sommige motoren moeten zelfs dringend gerepareerd worden. Op het ogenblik kunnen in het genoemde compressorstation slechts drie gascompressoreenheden worden gebruikt, hetgeen de reden is voor zo’n sterke vermindering van de bevoorrading.

Natuurlijk hebben de Europese grondstoffenbeurzen onmiddellijk gereageerd op het bericht van de persdienst van de “gasreus”. Tot op heden is er een ernstig tekort aan energiebronnen in de EU, en daarom zijn de noteringen voor grondstoffen uiterst “gevoelig” voor elk negatief nieuws op dit gebied.

Naar verluidt is de prijs van juli futures op de Nederlandse TTF hub met 3,4% gestegen na de aankondiging van een vermindering van de aanvoer via Nord Stream. In slechts één dag stegen de gasprijzen met 10%, volgens de Londense beurs.

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Bedankt 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog antwoord gekregen op een vraag over bevoorrading voor het gas van OrangeGas locaties. 

"

Allereerst is het belangrijk om te vermelden dat wij over onze eigen productielocaties beschikken voor wat betreft de productie van BIO-CNG. In Beverwijk & Amsterdam wordt boven de grond vanuit organisch restafval zoals rioolzuivering en slib ons CNG geproduceerd. Bij de productie van CNG komen verschillende kosten kijken zoals productie-, onderhouds- & installatiekosten die effect hebben op de uiteindelijke prijs aan de pomp. 

Vanwege het feit dat wij producent zijn van ons eigen BIO-CNG, kunnen we een aantrekkelijke prijs van €1,749 per kilo aan de pomp hanteren. Daarmee zijn wij bijvoorbeeld €0,40 goedkoper dan concurrenten. 

"

Het lijkt er op dat ik toch nog even BIO-CNG blijf afnemen, zelfs aan 70% is dat nog voordeliger, al heb ik meestal wel 80% kwaliteit. 

De rekensom;
H-gas aan 2.6 EUR ->L-gas aan 70%; 2.6*0.7 = 1.82 en indien 80%; 2.6*0.8 = 2.08

Met 1.745 euro per kilogram zit het dus wel goed bij OrangeGas. PitPoint in Nederland is net gezakt naar 2.159 euro per kg, maar dat is alsnog L-gas, snap niet dat die nog niet meer gezakt zijn, het lijkt me niet dat ze iets verkopen als OrangeGas zoveel goedkoper is.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, grijpgraag zei:

Eergisteren 0.85 euro voor Bio L gas in Aral Erfstadt...

Ik wist niet dat er ginder ook verschil zit op de kwaliteit van het aangeboden gas. Dat verklaart in elk geval het hoge verbruik.

Dan is het voor mij interessanter om biogas te tanken in Jülich aan 1.35 euro per kg.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Herbie zei:

Heb daar geen last van, tank daar gewoon niet meer. Zelfs mijn benz niet. Dats24 kan de pot op. Zoals je zegt bende dieven en bedriegers zijn het.

Ik heb maar 2x cng getankt bij hun en dat was op de eerste dag dat ik mn Octavia had gekocht toen de prijs nog 1.21 was, sindsdien nooit meer ze zijn idd een bende dieven 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag, 17/06/22, Pitpoint / Lukoil Zoersel : 2.50 € / kg voor L-gas.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/6/2022 om 18:08, Lucky zei:

Ik laat Dats24 al enkele maanden links liggen. Ook voor benzine.

Ik heb verleden maand voor de eerste keer dit jaar willen tanken bij DATS, en mijn kaart was weer  geblokkeerd. Vorig jaar was dat ook al het geval, en toen heb ik hun gemaild hoe dat kwam en ik kreeg als antwoord dat ik hem te weinig had gebruikt(nogal wiedes met hun prijzen), waarop ze een nieuwe kaart hebben opgestuurd. Die nieuwe is dus weer onbruikbaar.

Voor mij hoeft het niet meer: vaarwel DATS, en tot nooit meer.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, grijpgraag zei:

Ik heb verleden maand voor de eerste keer dit jaar willen tanken bij DATS, en mijn kaart was weer  geblokkeerd. Vorig jaar was dat ook al het geval, en toen heb ik hun gemaild hoe dat kwam en ik kreeg als antwoord dat ik hem te weinig had gebruikt(nogal wiedes met hun prijzen), waarop ze een nieuwe kaart hebben opgestuurd. Die nieuwe is dus weer onbruikbaar.

Voor mij hoeft het niet meer: vaarwel DATS, en tot nooit meer.

Met de kaart tankte ik nooit, gebruikte de app. Misschien werkt dat ook niet meer. We zullen wel zien komende maanden, jaren als ze weer een normale prijs hebben.

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Herbie zei:

Met de kaart tankte ik nooit, gebruikte de app. Misschien werkt dat ook niet meer. We zullen wel zien komende maanden, jaren als ze weer een normale prijs hebben.

Ik had het over de professional kaart(met de twee cijfer code). Heb die toch niet meer nodig nu ik op pensioen ben sinds april. Ik heb wel mijn 5 euro waarborg teruggevraagd, HA!

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...