Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Darmgasrijder zei:

Welke uitvoering had je en qua opties?
Wat was de verkoop prijs als je dat wilt delen?

ik heb mijn caddy maxi onlangs ook te koop gezet en als hij verkocht kan worden voor een degelijk bedrag gaat hij ook weg en in de plaats wrs een Dacia Jogger of Sandero stepway op lpg in de plaats. De auto van m’n partner, een ford ecosport, gaat wrs ook de deur uit en ook een Dacia op lpg in de plaats of iets elektrisch. 

Mijn caddy maxi was een dark&cool versie. Automaat,digitale airco,adaptieve cruise, achteruitrij camera, zetelverwarming enz.. Wij kopen auto’s gaf me €9800. Een particulier heeft hem gekocht voor €13000. Had 191k op de teller en was van maart 2017. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het gas uit LNG van Hoboken aan het uittesten en ik heb de indruk dat het geen hoogcalorisch gas is.

Culruyt DATS24 geeft cijfers op hun website maar Total Kallo en Total Hoboken NIET. 

Is het laagcalorisch schaliegas dat men daar verkoopt ?

Als ik moet afgaan op de boordcomputer met 90% of 100% dan ben ik daar helemaal niks mee, ik wil de echte cijfers zien van het gas van Kallo / Hoboken,

zoniet dat is het ( blijkbaar ? ) minderwaardig schaliegas aan een te hoge prijs..

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/6/2022 om 23:46, Kris81 zei:

Mijn caddy maxi was een dark&cool versie. Automaat,digitale airco,adaptieve cruise, achteruitrij camera, zetelverwarming enz.. Wij kopen auto’s gaf me €9800. Een particulier heeft hem gekocht voor €13000. Had 191k op de teller en was van maart 2017. 

Das een mooie prijs. De mijne is een Caddy Maxi Higline (full option) met DSG, trekhaak.... . Is net 5 jaar geworden en heeft 42.000 km's op de teller. Maar ik rij er graag in en het is een gemakkelijke wagen. We trekken er vaak een lichte caravan mee. Ik zou dus zeker ook nog een mooi bedrag krijgen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik ben het gas uit LNG van Hoboken aan het uittesten en ik heb de indruk dat het geen hoogcalorisch gas is.

Culruyt DATS24 geeft cijfers op hun website maar Total Kallo en Total Hoboken NIET. 

Als ik moet afgaan op de boordcomputer met 90% of 100% dan ben ik daar helemaal niks mee, ik wil de echte cijfers zien van het gas van Kallo / Hoboken,

zoniet dat is het ( blijkbaar ? ) minderwaardig schaliegas aan een te hoge prijs..

Ik wens je veel succes xD
De "èchte" cijfers zeggen ook niet altijd alles: destijds gaf Dats aan hun station Antwerpen Luchtbal (L-gas) een waarde (aanzienlijk) hoger dan hun station Schoten (ook L-gas) en bijna evenwaardig aan de waarde van Bilzen & Tongeren (H, en van de betere). (Staan ergens op forum knipsels van, en in een review van mij op
Google ook dacht ik). Ik merk nu dat het verschil tussen Luchtbal en Schoten weg is, en dat de verschillen tussen H & L kleiner zijn (sic). 
Maar sowieso: Vosseschijnstraat is het SLECHTSE gas dat ik ooit tankte (van àlle merken en plaatsen). 
Maar het klopt (mijn praktijkervaring) dat Hoboken niet uitsteekt boven de andere H-stations. 
PS: is er hier geen lid (Philippe?) die iets met Total Hoboken/Kallo heeft??? 

• Vind ik leuk 2

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MarijnD zei:

De mijne is een Caddy Maxi Higline (full option) met DSG, trekhaak.... . Is net 5 jaar geworden en heeft 42.000 km's op de teller. 

Overweeg je een verkoop? o.O

En dit moet je me eens uitleggen ... B|

image.png.3be9c32f415ccf98c239d490695c8849.png 

aangepast door JoBé
knipsel
  • Hahaha 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lng Kallo stond vroeger altijd hoger dan cng. Vandaag nog eens op de prijs gelet. Want er stonden twee vrachtwagens. Na tanken eens gaan zien 472€ 202kg Lng stond op 2.330 en wij maar 2.500 betalen, is alleen maar een fake boel geworden.

• Bedankt 1

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MarijnD zei:

is van 2017, mijn excuses 

Geen probleem hoor 😉

Maar ook geen verkoop-plannen dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/6/2022 om 15:29, Lage Emissie Zone zei:

Ik heb nooit meer kms en aan het laagste verbruik gereden dan met gas van Total Hoboken. Daar gaat uw theorie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/6/2022 om 20:21, Lange_666 zei:

Ik heb nooit meer kms en aan het laagste verbruik gereden dan met gas van Total Hoboken. Daar gaat uw theorie...

Ik wel. Met gas van Q8 Linkeroever. En was TOEN veel goedkoper.

aangepast door JoBé
  • Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lng Kallo stond vroeger altijd hoger dan cng. Vandaag nog eens op de prijs gelet. Want er stonden twee vrachtwagens. Na tanken eens gaan zien 472€ 202kg Lng stond op 2.330 en wij maar 2.500 betalen, is alleen maar een fake boel geworden.

Bij GV op haven/rechteroever van hetzelfde. LNG goedkoper dan CNG.

De uitleg van Dats volgende ligt dat aan de elektriciteitsprijzen voor de compressor ;)
  • Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wannes zei:

Bij GV op haven/rechteroever van hetzelfde. LNG goedkoper dan CNG.

De uitleg van Dats volgende ligt dat aan de elektriciteitsprijzen voor de compressor ;)

Bij LNG tankstations wordt de LNG ter plaatse in een tank opgeslagen. Ik vermoed dat er naargelang de oorsprong van LNG men verschillende calorie-waardes heeft en dit dus kan schommelen. Meer nog, als men bv. eerst hoogwaardig gas had (H+) en men vult die tank aan met laagwaardig gas (L) maar die tank is nog niet leeg, dan zal die LNG met verschillende waardes mengen. Maw. je kan niet stellen dat LNG = bepaalde waarde.

Andere CNG-pompen hangen aan het gasnet, en zijn dus afhankelijk van de waardes die op dat moment doorkomen. In principe zouden die niet sterk mogen schommelen (zijn ofwel L ofwel H waardes) maar ik vermoed dat die ook niet stabiel zijn.

Eigenlijk zou ik verwachten dat men die waardes moet bekend maken zodat je als consument weet wat je koopt, maar ik heb geen idee hoe gemakkelijk men dat kan meten.

Ik vind het normaal dat er een prijsverschil is tussen LNG-pompen en CNG-pompen, alleen al omdat men bij LNG gemiddeld 10x zoveel tankt (vrachtwagens) per tankbeurt dan aan de CNG-pomp (auto's). Als ik bij de brouwer iedere week een paar vaten bier afneem betaal ik ook veel minder dan als ik particulier een paar bakken koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Desondanks alles , op dit moment 2,50 voor H terwijl benzine 2,14 is…

2,55 voor L-CNG bij de grootste aanbieder met de meeste pompen. 2,50 voor H-CNG vind je enkel bij de LNG --> CNG aanbieders en misschien hier en daar een station. Bij Dats is het 2,89 voor H-gas.
De grootste hoop van de CNG rijders moet teveel omrijden om H CNG te tanken aan 2,50. Zij hebben niet direct een station in de buurt dat iets aanbied aan die prijs.
2,14 voor benzine is dan weer de max prijs voor 95.
Appelen met peren vergelijken noemt men dat.

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lange_666 zei:

2,55 voor L-CNG bij de grootste aanbieder met de meeste pompen. 2,50 voor H-CNG vind je enkel bij de LNG --> CNG aanbieders

Dat is ook niet altijd waar. Bruno Tessenderlo is een LNG-CNG station, daar staat hij nog altijd 2.90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank altijd bij G&V noorderlaan ,total hoboken of de twee Q8’s op de e313 

benzine hier is wel degelijk 2,10 +- op benzine zou ik bijna 16 euro per 100 km moeten betalen op cng nog 11 euro 

weet iemand de prijs vd Q8 bij linkeroever?

en de esso tegenover de total in hoboken, is dat H gas of L gas?

aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

weet iemand de prijs vd Q8 bij linkeroever?

Staat op Carburogas aan 2.809 (datum 20/5). De Q8 in Gent stond gisteren aan 2.890, is al tijdje zo. Mogelijks is de prijs op linkeroever een typo en is het ook 2.890 ?

Jammer dat zo weinig mensen de prijzen updaten in de apps...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Weet iemand de prijs vd Q8 bij linkeroever?

en de esso tegenover de total in hoboken, is dat H gas of L gas?

Q8 kan je naar bellen voor de prijs (nog steeds 2,809 op 09/06

Esso Hoboken is àltijd al duurder geweest, is dus eigenlijk overbodige vraag... 😉

(Maar de vuldruk is er -naar 't schijnt- wel beter)

aangepast door JoBé
Prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...