Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Daarstraks op het nieuws praatte ze over een prijsverlaging van 12% vanaf april.
Ja, ik heb ook al 18% horen vallen. Als ieder component 21% btw bevat, wat wel vaker het geval is, dan zou het 15% moeten zijn en dus niet 12%. Of het moet zijn dat de pomphouders van plan zijn om 3% om te zetten naar winst.

21%=>6%

Kent iemand de volledige samenstelling van een CNG-prijs? Wat zit daar allemaal in? Volgens mij moeilijk te controleren of de btw integraal naar de consument gaat.

De prijzen zijn al hoog genoeg om de consument niet nogmaals op zijn tenen te trappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van 121 naar 106 gaat, heb je een korting van 12,4%. Dus die 12% klopt ongeveer wel
Je hebt gelijk! Ik kan wel door de grond zakken van schaamte nu. [emoji15][emoji28]

Maar ik laat mijn post staan, ik durf mijn fout in te zien en toe te geven.5ef948d68a8a875673f31b7412567ef5.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een idee over het synthesegas dat via windmolens kan opgewekt worden ?

Wanneer kan je dat tanken.. 

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/he-een-windmolen-kan-ook-gas-maken~bab5a549/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Heeft iemand een idee over het synthesegas dat via windmolens kan opgewekt worden ?

Wanneer kan je dat tanken..

Ik heb enkel nog maar gelezen over waterstof dat gemaakt wordt met de "overschot" aan elektriciteit dat er op een bepaald moment is.

Zo'n installatie is in België / Vlaanderen nog niet opgestart (of pas de 1e opgestart ?).

België heeft wel recent een contract afgesloten met Namibië voor waterstof. 

Hopelijk is dat groene waterstof : grijze kunnen we zelf wel maken met aardgas uit Rusland :) .  Of pikzwarte met schaliegas uit de VS >:(

Ergens heeft iemand al eens geschreven op het forum : Vlaanderen zet vooral in op biogas waar direct elektriciteit mee wordt opgewekt.  En dus niet opwaarderen / zuiveren om in het aardgasnet te injecteren.

Dus biogas-CNG tanken : daarvoor zal je naar de boer in Wallonië moeten ¬¬

Edit : nu zie ik pas dat je een artikel er aan toegevoegd hebt.

Nu ja, in die aard bedoel ik het dus ook.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie meer wil weten en een uitleg over groene waterstof, CO2 capteren / hergebruiken, een weg naar CO2 vrij en kernenergie vrij : bestel voor amper 15 € (+ 3.5 € verzendkosten) volgend boekje : Investeer in Doel 5

https://elfmaartbeweging.be/

Je leest het in 1 adem uit ! :)

aangepast door Koen C

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loont wel de moeite om alles eens te checken voor je op verlof vertrekt. 

Ik vertrek vrijdag naar Breuil-Cervinia. Mijn conclusie op dit moment :

• In België is het voorlopig duurder om op cng te rijden dan Benzine
  • In Luxemburg zowel Gas als Benzine tanken. In Merl gas aan 1.202 (Gibgas - 15/03/2022) 
  • In Frankrijk geen gas tanken
  • In Pratteln Gas tanken , net over de grens bij Basel . Prijs zwitserland schommelt maar op 10/3 H-Gas aan 1.9 Fr
  • Net voor de Grand Saint Bernard nog eens voltanken met Gas
Link naar reactie
Delen op andere sites

@incuflex Je kan ook van het G.H.Luxemburg over Straatsburg en dan Duitsland in en zo naar Basel rijden.

Zo rij je maar een stuk in Frankrijk en kan je in Duitsland tanken.

Ipv in Basel Zwitserland binnen te rijden, kan je dan ook nog een stuk verder rijden in Duitsland (A 98 naar Lörrach) en pas ten westen van Rheinfelden (via de A861) Zwitserland binnenrijden.  Goede snelweg, minder hectisch dan Basel centrum.

Daar kom je dan terug op de A3 (die je zou nemen als je via Basel zou rijden) en iets verder (gevoelsmatig "terug") volg je verder de geplande weg naar Breuil-Cervinia (Italië).  (over Bern - Lausanne - Aosta ?)

In Italië is er ook een CNG station in Aosta : daar kom je toch ook voorbij ?  1.899 volgens Gibgas op 25/02/22.

De 1.9 Zw Fr = 1.84 € volgens een wisselkoers "omrekenaar" : afwachten hoeveel je bank aanrekent als wisselkoers.

aangepast door Koen C

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen, het was mij een waar genoegen om hier af en toe mee te keuvelen. Maar ik ga het schip verlaten. Ik heb vanmorgend mijne vw  Caddy cng met heel veel pijn in mijn hart verkocht.  Ik heb nen hele goeie prijs gekregen wat maakt dat ik op het eind van de rit 3 jaar erg goedkoop heb kunnen rijden. En groen ;) . En voortaan dus nog groener met de e- bike. 

BTw het was de 3de cng die deze week binnen kwam die verkocht werd. 

Hopelijk word het niet te duur meer voor jullie. De caddy met de zonnebloem aan de voorruit rijdt niet meer rond.

Sluutjes. 

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, incuflex zei:

Ik vertrek vrijdag naar Breuil-Cervinia. Mijn conclusie op dit moment :

• In België is het voorlopig duurder om op cng te rijden dan Benzine

Ik weet niet waar je vertrekt en hoe je verhouding tussen gas/benzine is qua verbruik, maar bekijk het toch goed. In Londerzeel (2,10), Heverlee en Ranst (allebei 2,35) kun je bijvoorbeeld H+ tanken voor een correcte prijs (wat me altijd goedkoper lijkt dan benzine voor meer dan 1,90) en mocht je rijden via Bastogne of Houffalize, heb je er zelfs voor 1,20-1,25 euro (al zit je dan natuurlijk ook dicht bij Luxemburg).

aangepast door Bremel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/3/2022 om 13:35, Bremel zei:

Maes Londerzeel (H+) staat blijkbaar weer op 2,1 euro, zéér welkom dezer tijden. Lijkt mij nu de beste deal van het land buiten natuurlijk de boer in Houffalize en de nabijgelegen Q8. 

geen idee waar jij deze info vandaan haalt, volgens de website 3,2 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, deverhelst zei:

geen idee waar jij deze info vandaan haalt, volgens de website 3,2 !

Hun website lijkt niet echt te kloppen, gisteren stond er nog 4 euro terwijl het ter plaatse al 2,1 was (meerdere foto's van zien passeren op FB) en ook daarvoor bij mijn weten nooit hoger dan 3,6 hadden gestaan. De 2,1 is in ieder geval gisteren nog bevestigd op Gibgas en op 13/03 op Carburogaz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Koen C zei:

@incuflex Je kan ook van het G.H.Luxemburg over Straatsburg en dan Duitsland in en zo naar Basel rijden.

Zo rij je maar een stuk in Frankrijk en kan je in Duitsland tanken.

Ipv in Basel Zwitserland binnen te rijden, kan je dan ook nog een stuk verder rijden in Duitsland (A 98 naar Lörrach) en pas ten westen van Rheinfelden (via de A861) Zwitserland binnenrijden.  Goede snelweg, minder hectisch dan Basel centrum.

Daar kom je dan terug op de A3 (die je zou nemen als je via Basel zou rijden) en iets verder (gevoelsmatig "terug") volg je verder de geplande weg naar Breuil-Cervinia (Italië).  (over Bern - Lausanne - Aosta ?)

In Italië is er ook een CNG station in Aosta : daar kom je toch ook voorbij ?  1.899 volgens Gibgas op 25/02/22.

De 1.9 Zw Fr = 1.84 € volgens een wisselkoers "omrekenaar" : afwachten hoeveel je bank aanrekent als wisselkoers.

Als ik het omreken:

Benzine: 1.899 eur => 6.5 /100km => 12.3435 per 100 km
CNG:  2.82 eur  => 4.5/100km  =>  12.69 per 100 km

Ik vertrek hier in Schoten, bij Dats 2.8 eur/kg. Misschien dat Ranst te overwegen valt als ik daar nog ergens moet zijn. Toch snel meer dan 30 min kwijt.  

Stukje duitsland is zeker een optie, voor de drukte moeten we het niet doen want rijden grotendeels 's nachts. Ik bekijk het even. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kitobeer zei:

Mannen, het was mij een waar genoegen om hier af en toe mee te keuvelen. Maar ik ga het schip verlaten. Ik heb vanmorgend mijne vw  Caddy cng met heel veel pijn in mijn hart verkocht.  Ik heb nen hele goeie prijs gekregen wat maakt dat ik op het eind van de rit 3 ja erg goedkoop heb kunnen rijden. En groen ;) . En voortaan dus nog groener met de e- bike. 

BTw het was de 3 de cng die deze week binnen kwam die verkocht werd. 

Hopelijk word het niet te duur meer voor jullie. De caddy met de zonnebloem aan de vooruit rijd niet meer rond.

Sluutjes. 

Proficiat met de verkoop. Heb je de wagen in België kunnen verkopen? Heb zelf ook een caddy maxi van 5j oud met 185k op de teller. Denk ook soms aan verkopen maar wat krijg je er nog voor. En wat dan kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...