Brembos Geplaatst: 12 maart 2022 Delen Geplaatst: 12 maart 2022 Ik heb ook geleerd dat ik die auto maar minder nodig heb dan ik dacht. 95% van de verplaatsingen die ik voor Corona deed doe ik nu met de fiets. Stand van de kilometers dit jaar : auto 600 km - (e) bike 2600 km. Ik geef dus uiteindelijk minder uit aan brandstof dan vroeger. Ook autoverzekering en onderhoudskost is fel gedaald. Kilometer verzekering , geen omnium meer…. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 12 maart 2022 Delen Geplaatst: 12 maart 2022 12 uren geleden, Brembos zei: Ik heb ook geleerd dat ik die auto maar minder nodig heb dan ik dacht. 95% van de verplaatsingen die ik voor Corona deed doe ik nu met de fiets. Stand van de kilometers dit jaar : auto 600 km - (e) bike 2600 km. Ik geef dus uiteindelijk minder uit aan brandstof dan vroeger. Ook autoverzekering en onderhoudskost is fel gedaald. Kilometer verzekering, geen omnium meer…. Ik juich dit toe. Ik doe ook zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets. Maar je mag niet vergeten dat er mensen zijn die dit helemaal niet kunnen: omwille van de afstand die ze moeten afleggen naar hun werk, omwille dat ze niet goed kunnen fietsen (iedereen kan dat niet) en iedereen heeft ook geen geld om een elektrische fiets te kopen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 12 maart 2022 Delen Geplaatst: 12 maart 2022 Vandaag bij Rolande in Tilburg gaan tanken...2,117€/kg jammer van de massale aanloop LNG vrachtwagens maar toch haast 17kg in bijna lege Octavia 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 Gisteren getankt bij BP in Barendrecht (in de buurt van IKEA "Rotterdam") tanks waren nog niet helemaal leeg toch 33 Kg er in gekregen. Caddy maxi heeft 37 Kg aan tankinhoud. Helaas is het L-gewaardeerd bio-CNG. Al is het wel leuk om te denken dat je nog milieubewuster rijdt. Boordcomputer zegt 80% dus verhoudingsgewijs zou het voor H-gas 2.18 euro per Kg geweest zijn. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 De boer in Taverneux een bezoekje gebracht. € 1,20 voor 100% kwaliteit, was nog eens aangenaam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 (aangepast) 14 uren geleden, Bjorn ecofuel zei: Vandaag bij Rolande in Tilburg gaan tanken...2,117€/kg jammer van de massale aanloop LNG vrachtwagens maar toch haast 17kg in bijna lege Octavia Ik vind geen Rolande in Tilburg op Gibgaz;(moet daar volgende maand naartoe)Wel op Pitpoint; speciale betaalkaart nodig? 13 maart 2022 aangepast door grijpgraag al gevonden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 17 minuten geleden, grijpgraag zei: Ik vind geen Rolande in Tilburg op Gibgaz;(moet daar volgende maand naartoe)Wel op Pitpoint; speciale betaalkaart nodig? Klopt staat niet op gibgas.. Ja klopt met speciale betaalkaart (heb Romacfuels) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pvdp Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 Gisteren 1,4 fr/kg in Zwitserland en 1,18€/kg in Luxemburg. (Geen Biogas) Deze landen zijn wel uitzonderingen op gebied van taksen en onafhankelijkheid, maar de verschillen zijn toch gigantisch. Iemand een idee hoe dit komt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 Maes Londerzeel (H+) staat blijkbaar weer op 2,1 euro, zéér welkom dezer tijden. Lijkt mij nu de beste deal van het land buiten natuurlijk de boer in Houffalize en de nabijgelegen Q8. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 4 uren geleden, Bremel zei: Maes Londerzeel (H+) staat blijkbaar weer op 2,1 euro, zéér welkom dezer tijden. Lijkt mij nu de beste deal van het land buiten natuurlijk de boer in Houffalize en de nabijgelegen Q8. En Romac Veurne, 2.124 en ook afkomstig van LNG, maar ik weet niet of het H+ is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 CNG uit LNG is altijd H+ (en ook de enige manier om het te verkrijgen), dus geldt ook voor Romac Veurne. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 13 maart 2022 Delen Geplaatst: 13 maart 2022 Zelfs met CNG op 2,10 - 2,20 euro is CNG veel goedkoper dan benzine. mijn octavia op benzine verbruikt in de meest onzuinige scenario 7,5l/100 benzine op cng is dit 4,4kg/100 km per 100 km betaal ik dan 9,70 euro op cng op benzine is dit makkelijk 14,65 euro. een gigantisch verschil. Ik hoop dat het nu een beetje stabiel blijft 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 Vandaag bij Tamoil St Bonifaciuslaan 83 in Eindhoven getankt... biogas 80% 1,749€/kg 1 Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 Prijs bij dats nu: 2,82 voor L gas 3,25 voor H gas hopelijk verlagen andere stations nu ook hun prijzen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kennyC Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 Net ook een CNG gekocht 2 dagen later verdubbelt de prijs naar 3.94 euro. precies een miskoop hopelijk zakt het terug Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kristof Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 (aangepast) Prijzen CNG en LPG zakken niet hoorde ik net 😡 (federale maatregelen) Zou de btw voor CNG verlagen? 15 maart 2022 aangepast door Kristof Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 50 minuten geleden, kennyC zei: 2 dagen later verdubbelt de prijs naar 3.94 euro. precies een miskoop Zoek een ander CNG station dan Dats. Rij desnoods wat extra kilometers om bij een ander te gaan tanken. Hier kan je alle stations zoeken : https://www.ngva.eu/stations-map/ Voor prijzen (redelijk up-to-date) kan je de site van Gibgas raadplegen : https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner (van Gibgas bestaat ook een betalende app) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Strelok Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 Op 12/3/2022 om 19:36, muscles zei: Ik juich dit toe. Ik doe ook zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets. Maar je mag niet vergeten dat er mensen zijn die dit helemaal niet kunnen: omwille van de afstand die ze moeten afleggen naar hun werk, omwille dat ze niet goed kunnen fietsen (iedereen kan dat niet) en iedereen heeft ook geen geld om een elektrische fiets te kopen. 2 kleine kinderen en beiden instaan voor de grote boodschappen zijn ook van tel. Ik werk op 5 minuten van het werk. Toch zijn 2 wagens onmisbaar. Dat terwijl ik vroeger altijd de fiets nam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 1 uur terug, Koen C zei: Zoek een ander CNG station dan Dats. Rij desnoods wat extra kilometers om bij een ander te gaan tanken. Hier kan je alle stations zoeken : https://www.ngva.eu/stations-map/ Voor prijzen (redelijk up-to-date) kan je de site van Gibgas raadplegen : https://www.gibgas.de/Tankstellen/Umkreissuche - Routenplaner (van Gibgas bestaat ook een betalende app) Vandaag is Dats terug goedkoper dan veel concurrenten (3.250). En je hebt ook de gratis app CarburOgaz - Stations GNV France - Application mobile collaborative die een betere layout heeft (wel enkel op Android). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 (aangepast) Ik hoor net op de radio 1 dat BTW-verlaging ook voor CNG zou zijn. dat zal dan vanaf 1 april zijn vermoedelijk. 15 maart 2022 aangepast door Speedy g 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen