Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Zojuist, Koen C zei:

240 km omrijden ????

Dat is wel heel veel....

Met zo'n bus is dat 3 uur rijden  O.o

Ook de HBVL enquete ingevuld.

Hopelijk krijg ik niet teveel reclame in mijn mail-box.... :(

voor zo iets heb ik al jaren een extra email. Laat ze maar rommel sturen, kijk daar toch nooit naar.

• Vind ik leuk 1

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, nieuw hier. Ik rij met een Iveco, trekkend voertuig voor onze foodtruck, dus ik kan niet anders dan op CNG rijden, met reservetankje van 14 liter benzine doe ik 30-40 km met die zware aanhangwagen. Ik heb een tankkaart van Dats, want in het Waasland is er niets anders (Waasmunster, dus ik ga naar Lokeren op 5 km of St Niklaas op 10 km). Gisteren dit topic wat gelezen en gelijk een CAPS-kaart aangevraagd, maar vanmiddag in Gent (Esso Rooigemlaan) was het ook al 3,44/kg - toch beter dan Dats in Melle (3,94). Ik kan het gelukkig nog wat doorrekenen aan onze klanten; deze week onze prijzen voor 2e keer in half jaar tijd verhoogd, wel met belofte dat ze weer zakken als de CNG weer onder €2/kg gaat (wat nog te veel is, maar soit)

Weet er trouwens iemand wat de prijs is bij de Esso op het Kiel in Antwerpen? Morgen werk ik daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, TinoD zei:

Weet er trouwens iemand wat de prijs is bij de Esso op het Kiel in Antwerpen? Morgen werk ik daar...

Ben er al lang niet meer geweest, maar destijds was Esso àltijd duurder dan de Total aan de overkant van de weg. 2020/2021 spotgoedkoop getankt op Blancefloerlaan maar sinds eind vorig jaar ook daar serieus omhoog ...

aangepast door JoBé
Toevoeging

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een interessante blog van Aardgasrijder zelf: https://www.aardgasrijder.be/eco-tips-rijden/

Brandstof besparen is essentieel in deze tijden..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JoBé zei:

Ben er al lang niet meer geweest, maar destijds was Esso àltijd duurder dan de Total aan de overkant van de weg. 2020/2021 spotgoedkoop getankt op Blancefloerlaan maar sinds eind vorig jaar ook daar serieus omhoog ...

Esso (Pitpoint) staat op Carburogas aan 4,6 (8/3) en Total op 2,2 (5/3). Maar de prijzen wijzigen jammer genoeg dagelijks. Daarom graag aan iedereen: gelieve de prijzen bij te houden in de Carburogas en/of GibGas...

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd... Misschien doet de boer ook netwerk injectie (huis klanten enz) en dus hun biogas bereidt voor "L-gas" concentratie?

(ruwe biogas is ca 60% methaan denk ik)

100% betekent maar 0% fossiel, maar 't toch vreemd te lezen inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximumprijs stookolie gaat morgen fors naar beneden: volle tank tot meer dan 500 euro goedkoper

De maximumprijs van stookolie gaat morgen fors naar beneden, met meer dan 28 cent per liter. Dat betekent dat een bestelling van 2.000 liter op een dag tijd zowat 570 euro goedkoper wordt.

https://www.hln.be/economie/maximumprijs-stookolie-gaat-morgen-fors-naar-beneden-volle-tank-tot-meer-dan-500-euro-goedkoper~ab3d4b57/

Hopelijk volgt  aardgas ook de dalende trend.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/3/2022 om 20:40, Lange_666 zei:

Ik stel eveneens vast dat bij de Dats prijzen van benzine en diesel nergens geen korting meer wordt gegeven (bij de +/- 15 stations die ik gecheckt heb).

Die prijzen staan overal op maximum, 't is net den Total....

Dat is niet alleen bij Dats zo. Dat geldt overigens voor alle tankstations in heel België.

Voorheen gaf Gulf, Keupers (eigendom van Comfort Energy) en Bouts nog kortingen, maar sinds kort niet meer.

Ook Gabriëls geeft geen korting meer. Ik ben voor de middag nog speciaal gaan controleren met mijn koersfiets: naar Keupers in Vliermaalroot gereden, uiteraard nog wat werk gedaan met de app StreetComplete voor OpenStreetMap ter plaatse ongeveer anderhalf uur. Dan terug gereden naar de Gulf in Vliermaal (ligt langs de grote baan van Kortessem naar Tongeren). Terug richting Kortessem, ingereden aan het kruispunt richting Gors-Opleeuw naar Kerniel toe. Daar gepasseerd aan de Gulf en dan binnendoor via de woonwijk naar het college van Borgloon, links af naar het tankstation Bouts. Allemaal volle pot ! Gisterenavond was dat trouwens ook zo bij Pallen (Palmazout of Station Welcome) in Oreye: maximumprijzen behalve op LPG :D. € 0,848 per liter stond 'm daar (bij Bruno in Brustem stond 'm gisteren € 0,889 per liter).

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/3/2022 om 12:23, bhoeyb zei:

Ik liet begin 2020 mijn gloednieuwe Ducato op CNG aanvullen met een LPG systeem van 220 liter. Het was de start van een gigantische lijdensweg. Precies 1000 km ging het goed totdat het motorstoringslampje ging branden, opweg naar mijn verlof. Om een erg lang verhaal kort te maken: de expert heeft me verteld dat de motor tegelijk LPG en CNG kreeg toegediend. Motor om zeep.

Je had veel beter gedaan door de CNG-aansluiting(en) volledig te laten verwijderen en te rijden met het LPG-systeem met een tankinhoud van 220 liter, en voor de smering een zeer minieme hoeveelheid van benzinetoevoer zoals bij mijn wagen het geval is. Mijn LPG-systeem is van het merk Prins.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn besluit is gisteren genomen. Ik verkoop mijn auto. En ik koop momenteel niets in de plaats. Beter weer is het vooruitzicht en tegen de winter zien we wel weer. Hier in turnhout 3,95 € en 4,39 € dat is 140 l voor nen volle tank. En dat normaal gezien 3X per maand. Zelfs 1x is al teveel tegen deze prijs. Nooit gedacht dat ik ooit op het punt ging komen dat de auto eruit kon. 

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, kitobeer zei:

Nooit gedacht dat ik ooit op het punt ging komen dat de auto eruit kon.

Dat is gewoon de uitvoering van Agenda 2030. "You will own nothing and you will be happy". Je zal dus geen vervoermiddel meer bezitten, maar huren.

• Bedankt 1
  • Triest 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, muscles zei:

Dat is gewoon de uitvoering van Agenda 2030. "You will own nothing and you will be happy". Je zal dus geen vervoermiddel meer bezitten, maar huren.

Volledig mee eens, dat is het plan muscles

VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...