Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Kris81 zei:

Mijn persoonlijke ervaring leert me dat ik met het H+ gas van Kallo verder kan rijden en dus minder verbruik als met het H+ gas van Bruno Esso Tessenderlo. 

Is dat dan met dezelfde hoeveelheid getankt gas? Zelf heb ik het idee dat de vuldruk bij Bruno's laag is en in Kallo bovengemiddeld hoog.

Vuldruk is toch ook wel een factor bij CNG en daarom vaak moeilijk te vergelijken...

aangepast door Josy
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de gasprijs (volgens de grafiek in het VRT journaal) gezakt van 335€ gisteren tot iets boven de 200€.

Waar wacht dats op om zijn prijs weer te verlagen?

Ik stel eveneens vast dat bij de Dats prijzen van benzine en diesel nergens geen korting meer wordt gegeven (bij de +/- 15 stations die ik gecheckt heb).

Die prijzen staan overal op maximum, 't is net den Total....

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Kris81 zei:

Mijn persoonlijke ervaring leert me dat ik met het H+ gas van Kallo verder kan rijden en dus minder verbruik als met het H+ gas van Bruno Esso Tessenderlo. 

Het gas uit lng en het H-gas in Vlaanderen is wellicht uit dezelfde pijplijn, dit verklaart dat het voor mijn geen verschil geeft en voor jullie wel een verschil geeft ( jullie pijplijn is een andere ).

Dit verklaart ook waarom het DATS24 gas in Vlaanderen ( Lokeren, Sint-Niklaas, etc.) duurder is dan bij andere DATS24 STATIONS in Antwerpen en een gedeelte in Limburg. Je betaalt alvast volgens de calorische waarde volgens hun gegevens. Minder energie = minder rijbereik.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Triest 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lange_666 zei:

Vandaag is de gasprijs (volgens de grafiek in het VRT journaal) gezakt van 335€ gisteren tot iets boven de 200€.

Waar wacht dats op om zijn prijs weer te verlagen?

Ik stel eveneens vast dat bij de Dats prijzen van benzine en diesel nergens geen korting meer wordt gegeven (bij de +/- 15 stations die ik gecheckt heb).

Die prijzen staan overal op maximum, 't is net den Total....

Verlaging? Maar wat zwanst ge toch… Dats doet er gewoon nog wat boven op 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Het gas uit lng en het H-gas in Vlaanderen is wellicht uit dezelfde pijplijn, dit verklaart dat het voor mijn geen verschil geeft en voor jullie wel een verschil geeft ( jullie pijplijn is een andere ).

Dit verklaart ook waarom het DATS24 gas in Vlaanderen ( Lokeren, Sint-Niklaas, etc.) duurder is dan bij andere DATS24 STATIONS in Antwerpen en een gedeelte in Limburg. Je betaalt alvast volgens de calorische waarde volgens hun gegevens. Minder energie = minder rijbereik.

Een (groot) deel van het gas op ons gasnet is inderdaad LNG-gas dat aankomt in Zeebrugge en op het net wordt gezet. De calorie-waarde wordt dan zo geregeld dat het "H-gas" is.

Maar bij de pompen met CNG uit LNG wordt de LNG ter plaatse omgezet in CNG. Je ziet dan een tank staan met LNG, en die wordt met tankwagens vanuit Zeebrugge (of Duinkerke) aangevuld. De calorie-waarde wordt dan niet aangepast en krijgt men blijkbaar dikwijls hogere waardes (H+ gas). Maar aangezien de LNG die wordt aangevoerd ook uit verschillende bronnen komt (Qata, USA, Rusland) zal die wel soms schommelen denk ik.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

4,85 nu als ik op de link klik. Maar maakt niet uit: ik ga er van uit dat ze geen kg meer verkopen aan hun huidige prijzen. Of zouden er toch nog onnozelaars rondrijden...? 🤔

• Hahaha 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen prijs voor H-gas: 5.15 en L-gas 4.85 bij DATS. 

Intussen gezakt of "gecorrigeerd" (?) naar 4,850 voor L-gas ... was het een vergissing?

Hoe dan ook, pijnlijk duur gewoonweg. 

Zijn hier mensen met ervaring die hun bezinetank hebben vergroot? Ik laat me vertellen dat in mijn wagen (skoda octavia 1.5 gtec) plaats is voor een benzinetank van 40liter, hoewel er maar een geïnstalleerd is van 12liter. (onder druk van overheid) 

Loop ik risico door een nieuwe tank te laten plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...