Gertje123 Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 (aangepast) Ik heb een vraag over het tankstation Bruno in Tessenderlo. Is de prijs van 2,35 euro/kg daar nog actueel? Weet iemand of het L of H gas is? 7 maart 2022 aangepast door Gertje123 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 Heb daar gisteren nog getankt aan 2.35 het is wat ze noemen H+ gas, gemaakt uit LNG. In de praktijk rij ik daar nauwelijks verder mee dan met gewoon H gas. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 Zopas gecheqt, staat nog op 2.35 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 Op 6/3/2022 om 14:26, CNGLEKKERGOEDKOOP zei: Momenteel nog 2,20 bij total hoboken G&V noorderlaan nog steeds 1,99 maar de pomp werkt na meer dan een week nog steeds niet ik had nochtans eergisteren gebeld om te vragen of de pomp terug werkte. Ze zeiden van wel maar helaas foutcode e64 Hing er nog een lint aan? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 45 minuten geleden, grijpgraag zei: Hing er nog een lint aan? Ja Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 3 uren geleden, EricG zei: Heb daar gisteren nog getankt aan 2.35 het is wat ze noemen H+ gas, gemaakt uit LNG. In de praktijk rij ik daar nauwelijks verder mee dan met gewoon H gas. Als ik tank in Kallo, rij ik makkelijk 100km verder dan gewoon H-gas. Laag gas heb ik nog nooit getankt staat altijd op 100% VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2022 5 uren geleden, JEGO zei: Dan zou het nog wel een stuk omhoog kunnen bij Dats24... Bijna 247 euro per MWh, vorig jaar deze tijd was dat nog geen 16 euro per MWh. Ondertussen zitten we reeds aan 335€ / Mwh. https://www.hln.be/economie/europese-gasprijs-stijgt-met-meer-dan-70-procent-naar-nieuw-record-beurzen-krabbelen-weer-wat-recht~a66ce7d1/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 7 maart 2022 Delen Geplaatst: 7 maart 2022 Op weg naar een economisch kerkhof De Europese gasprijs noteert op dit moment 74,2% hoger dan vrijdag. De voorbije vijf dagen alleen al ging de prijs maar liefst 184,0% hoger. Europese politici dachten met keiharde en ongeziene economische sancties Rusland op de knieën te dwingen, maar men heeft daarmee zichzelf flink in de eigen voet geschoten. En alsof het allemaal nog niet genoeg is, zijn er enorme regionale verschillen in de prijszetting. Zo ligt de Europese prijs op dit moment ongeveer vijftien keer zo hoog dan de Amerikaanse prijs. Met deze gasprijzen kunnen Europese fabrieken natuurlijk niet meer concurreren met hun Amerikaanse tegenhangers. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat energie 5% uitmaakt van de productieprijs. Als je dan plots 15 keer meer voor je energie dient te betalen, stijgt je productiekost plots met 75%. Hoe kan je dan nog competitief zijn? Ik moet waarschijnlijk niemand uitleggen dat je met een dergelijke kostenstijging straks geen andere keuze meer hebt dan je fabriekspoorten te sluiten. De Europese industrie is aan deze gasprijzen niet meer competitief en als we geen manier vinden om de prijzen (snel!) weer omlaag te duwen, eindigt Europa in een economisch kerkhof. Poetin heeft ons goed in de tang en Europa staat nu voor de keuze tussen pragmatisme en moraliteit. Zonder de Russische energie kunnen wij simpelweg niet verder en duwen we de economie in een gigantische depressie met ongeziene werkloosheid en armoedecijfers van een ontwikkelingsland. Deze woorden komen misschien wat hyperbolisch op je over, maar dit zijn helaas de feiten. Je kan je ook beginnen afvragen of de huidige prijsstijgingen geen indicatie zijn van hyperinflatie in de euro. Als deze energieprijzen straks doorgerekend worden in de producten die we dagelijks kopen, over welk inflatiecijfer spreken we dan? 15%-20% moet dan toch een minimum zijn? Bron: Beurs.com 1 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Op 7/3/2022 om 09:28, EricG zei: Bij Dats hebben ze denk ik een personeelslid dat niets anders moet doen dan de pieken in de gasprijzen bekijken. Momenteel 4.54 voor Hgas en 3.93 voor Lgas. Binnenkort zouden ze de prijzen nog twee keer per dag durven veranderen. Staat hier in Blankenberge al 4.770 Zal wel overal zo zijn bij Dats24 2 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Europa bloedt (letterlijk en figuurlijk) en de VS is de lachende derde : https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2022/03/01/invasie-in-oekraine-europa-bloedt-amerika-is-weer-de-lachende-derde/ 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Gisteren CNG gaan tanken bij Q8 op de snelweg E313 (richting Limburg / Turnhout) : 2.35 €. Met zo'n prijs zijn we tegenwoordig "blij"..... (mijn vrouw verwittigd dat ze niet meer bij Dats mag gaan tanken. Of ik ze kan overtuigen om niet meer bij Okay te gaan winkelen, is iets anders ) (vermits Colruyt Zoersel is afgebroken, en Lier of Herentals gevoelsmatig "te ver" liggen, zal ze in die supermarkt de volgende maanden niet meer gaan winkelen : eat that Jef ! ) 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Greenpoint Brasschaat blijkt terug te werken en prijs aangepast naar 3.25. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 18 uren geleden, Herbie zei: Als ik tank in Kallo, rij ik makkelijk 100km verder dan gewoon H-gas. Laag gas heb ik nog nooit getankt staat altijd op 100% Straf, bij mij maakt het geen verschil, gas uit lng of h-gas, idem. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Mij is het ook niet altijd duidelijk. Met H+ uit Londerzeel kom ik niet noemenswaardig verder dan "gewoon" H van Enora uit Diegem of Zellik, of het verschil is misschien te klein om niet gecompenseerd te worden door kleine verschillen in verbruik (meer stadsverkeer, zwaarder geladen enzovoort). 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Mijn persoonlijke ervaring leert me dat ik met het H+ gas van Kallo verder kan rijden en dus minder verbruik als met het H+ gas van Bruno Esso Tessenderlo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 27 minuten geleden, Kris81 zei: Mijn persoonlijke ervaring leert me dat ik met het H+ gas van Kallo verder kan rijden en dus minder verbruik als met het H+ gas van Bruno Esso Tessenderlo. Bij mij is dat ook zo 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Ik heb nog 300 km Cng en 350 km benzine in mijn tanks en kan dus nog tot eind april voort. Heb gehoord dat ze de accijnzen op benzine gaan verlagen zodat benzine nog 1,70 kost en wacht nog even af tot het zo ver is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 (aangepast) Ondertussen zijn we niet 4-6% afhankelijk van rusland voor aardgas maar wel degelijk 40% volgens een rapport van de creg. (Bron: vrt) 8 maart 2022 aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Strelok Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Gelukkig nog een tank van 25 liter benzine in mijn A4. De nieuwe modellen beschikken nog over een tank van 9 liter. Als dat blijft aanslepen verkoop ik m'n 'nieuwe' wagen. Benzine all the way. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 8 maart 2022 Delen Geplaatst: 8 maart 2022 Veel succes met de verkoop 😊 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen