Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Kris81 zei:

Als ik kijk op mobile.de dan kan ik vast stellen dat op de Duitse markt men nog meer dan 20.000€ vraagt voor een caddy maxi, automaat, 1,4TGI van rond bwj 17-18 met ongeveer 75k op de teller. Er staat er ook ene op van 2018 met 175k op de teller waar men nog 18900 voor vraagt. Zijn best nog hoge bedragen. Tussen vragen en krijgen zit er uiteraard nog wel een verschil. De wagen in Duitsland verkocht krijgen is misschien ook nog voor de hand liggender dan in België. Maar dan komt natuurlijk die andere vraag, ik zou graag met een soortgelijk voertuig blijven rijden. Elektrisch ? Nog te duur en omstreden. Een jonge 2dehandse caddy op benzine kopen en LPG in laten bouwen ? .. je ne sais pas ...

dat is idd een goed idee van mobile.de, daar had ik nog niet aan gedacht. 
in Duitsland ga je op dit moment uiteraard meer krijgen dan bij ons. Ik ga het eens proberen, gewoon op te zien of er interesse is en wat ze willen geven. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die deze kan updaten?

Screenshot_20220306-133529.thumb.png.afb9952691495dd2f85aa98393424c42.png

Als ik in Tongeren ben rij ik wel een ommetje als de prijs goed is. Anders wordt het Maastricht...

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een tankkaart aangevraagd bij Gabriels. Ik veronderstel dat ik daartoe geen ondernemingsnummer moet hebben. Mijn familie woont in Gent dus komen de tankstations van Erembodegem en Merelbeke allebei in aanmerking. Bij DATS in Opwijk zien ze mij voorlopig niet meer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JoBé zei:

Iemand die deze kan updaten?

Screenshot_20220306-133529.thumb.png.afb9952691495dd2f85aa98393424c42.png

Als ik in Tongeren ben rij ik wel een ommetje als de prijs goed is. Anders wordt het Maastricht...

Op CarburOgaz staat nu ook DCB Energy vermeld (Slakweidestraat 14, 3631 Maasmechelen).

Er staat echter geen prijs bij. Iemand meer info of je daar nu ook CNG kan tanken (en tegen welke prijs)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, deverhelst zei:

Ik heb net een tankkaart aangevraagd bij Gabriels. Ik veronderstel dat ik daartoe geen ondernemingsnummer moet hebben. Mijn familie woont in Gent dus komen de tankstations van Erembodegem en Merelbeke allebei in aanmerking. Bij DATS in Opwijk zien ze mij voorlopig niet meer !

Bij Gabriëls kan je ook gewoon met bankkaart tanken hoor. Of heb je dan nog extra korting?

In Gent kan je momenteel beter naar de Esso (Enora) gaan op de Rooigemlaan, is nog steeds 1.999. Gabriels 3.610

En in Erembodegem is er toch geen Gabriels met CNG? Wel ook ENora (ELVA, Industrielaan 18).

aangepast door Taaner
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Taaner zei:

Bij Gabriëls kan je ook gewoon met bankkaart tanken hoor. Of heb je dan nog extra korting?

In Gent kan je momenteel beter naar de Esso (Enora) gaan op de Rooigemlaan, is nog steeds 1.999. Gabriels 3.610

En in Erembodegem is er toch geen Gabriels met CNG? Wel ook ENora (ELVA, Industrielaan 18).

Gabriels Erembodegem heeft geen CNG nee.

ELVA in industriepark stond 1.999 nog vrijdag, maar de auto pomp deed het niet. Ik passeer er vrijdag weer met een nieuwe poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Darmgasrijder zei:

dat is idd een goed idee van mobile.de, daar had ik nog niet aan gedacht. 
in Duitsland ga je op dit moment uiteraard meer krijgen dan bij ons. Ik ga het eens proberen, gewoon op te zien of er interesse is en wat ze willen geven. 

Houd me op de hoogte 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turnhout esso was donderdagavond 2,65 € 

Turnhout Q8 was donderdagavond 3,30€ 

Maar het veranderd dagelijks dus geen idee. Ik heb bij de gibapp de nieuwe prijzen ingegeven en doorgestuurd dus die zijn vrij up to date.

Inmiddels afgelopen woensdag alle sin een record tempo in orde gebracht om een leasecontract voor een elektrische fiets en deze heb ik vanochtend mogen ophalen. En de eerste 40 km zijn een feit dus ik heb vandaag aan de huidige prijzen 10 € verdiend :) 

Echt ik snap dat niet dat dit zomaar kan in belgie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Kris81 zei:

Houd me op de hoogte 👍🏻

Zal ik doen. Als ik zoals jij zegt en zelf heb gezien 20k krijg via mobile.de dan wordt het toch eens serieus overwegen. 
Met snel ff te kijken zag ik dat de Dacia duster en een Dacia station, goed uitgerust net geen 20k en rond de 20k kost op lpg vanuit de fabriek. Ja het is geen Volkswagen, en ik ga vooral mijn enorme kofferbak missen. 
Maar als het laatste half jaar zich voortaan ieder jaar gaat herhalen, dan houdt het cng verhaal voor mij op. 
een electrische caddy zit er nog niet aan te komen denk ik, en zal net als zovele elektrische wagens veel te duur zijn, en heb op dit moment ook geen oplossing om thuis op te laden daar ik 2 hoog woon en in de garage geen elektriciteit heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Taaner zei:

Op CarburOgaz staat nu ook DCB Energy vermeld (Slakweidestraat 14, 3631 Maasmechelen).

Er staat echter geen prijs bij. Iemand meer info of je daar nu ook CNG kan tanken (en tegen welke prijs)?

Het is volgens mij nog altijd niet operationeel en volgens de laatste info zou er LNG komen ipv CNG.

Ik ben er 2 maanden geleden nog langsgekomen en toen was er nog geen gas te bespeuren.

https://www.dcbenergy.nl/dcb-energy/stations/388-dcb-energy-maasmechelen

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag en vandaag voor het eerst bij Enora Péruwelz getankt: 2,269€ voor H-gas. Gelukkig heb ik een grote gastank met de Caddy maxi. Voor mij ook geen Dats meer.

Ik passeer maandelijks langs Péruwelz, Imog Harelbeke probeer ik ook nog indien goedkoop. Jammer dat deze tankstations geen prijzen online zetten, het zou goede reclame zijn!

Ik wou ook een elektrische wagen kopen, maar een wagen ter grote van een Caddy maxi met 250km rijbereik op de snelweg in de winter bestond niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Izegemnaarke zei:

Vrijdag en vandaag voor het eerst bij Enora Péruwelz getankt: 2,269€ voor H-gas. Gelukkig heb ik een grote gastank met de Caddy maxi. Voor mij ook geen Dats meer.

Ik passeer maandelijks langs Péruwelz, Imog Harelbeke probeer ik ook nog indien goedkoop. Jammer dat deze tankstations geen prijzen online zetten, het zou goede reclame zijn!

Op CarbuOgaz én Gibgas staat IMOG op 2.1. Paar 100m. verder richting Kortrijk (juist over de ring) heb je een G&V met Enora CNG waar het nog altijd 1.999 is.

En als je in Peruwelz moet zijn kan je ook nog bij de Enora in Leuze of Doornik gaan waar het ook nog altijd 1.999 is. (in Doornik is dat bij een Esso station langs de ring, juist voorbij de Schelde).

Als ge lans Brugge passeert is er ook 1 op 't Waggelwater aan die prijs. En in Gent op de Rooigemlaan...

aangepast door Taaner
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dats hebben ze denk ik een personeelslid dat niets anders moet doen dan de pieken in de gasprijzen bekijken. Momenteel 4.54 voor Hgas en 3.93 voor Lgas. Binnenkort zouden ze de prijzen nog twee keer per dag durven veranderen.

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, EricG zei:

Bij Dats hebben ze denk ik een personeelslid dat niets anders moet doen dan de pieken in de gasprijzen bekijken. Momenteel 4.54 voor Hgas en 3.93 voor Lgas. Binnenkort zouden ze de prijzen nog twee keer per dag durven veranderen.

Dan zou het nog wel een stuk omhoog kunnen bij Dats24... Bijna 247 euro per MWh, vorig jaar deze tijd was dat nog geen 16 euro per MWh.

image.png

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...