Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Denk dat ik mijn koersfiets zal van stal halen. Is de hoge brandstofprijs toch nog goed iets namelijk mijn fysieke gezondheid. In 2023 zullen de prijzen wel weer zakken. Ondertussen hopen dat Enora geen zotte prijzen vraagt zoals Dats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jef164 zei:

Op vrijdag nog 1,999€/kg bij Enora in Soignies en Ollignies. Zullen zien hoe lang deze blijft... Ik vul 3-4-5 kg elke dag, zo bang, want...

Ik zie nu 4,54 bij Dats sinds zaterdag 😵

Compleet belachelijk... Marktprijs is nu +- 2 euro voor een kg. Dit is de prijs die de pitpoint tankstations in Nederland nu rekenen voor CNG. Sommige bieden nog steeds voor minder dan 2 euro aan. 4.54 euro is niet te doen 🤯. Ze moeten bij data toch ook weten dat de CNG rijder dan gewoon benzine gaat tanken. Desnoods met een jerrycan.

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Brembos zei:

Weet er iemand of de prijs bij Total Hoboken nog altijd op 1,95 staat ? Heb die gibgas app ook maar die is echt hopeloos qua gebruiksvriendelijkheid.

Staat op 2,20 , ik had de prijs op gibgas geupdate paar dagen geleden.

Je kan ook bellen naar dat tankstation en dan vertellen ze je de prijs 

Ik voel me echt slecht voor de mensen die een kleine benzine tank hebben. Schandalige prijzen van dats

aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam net voorbij de Dats in Middelkerke. Ik schrok enorm 4,54 per kg!!

Dat is toch echt niet meer normaal. Ze profiteren bij Dats toch enorm van de oorlog in Oekraïne. We zijn hier op vakantie maar ik ga op de terugweg morgen tanken want dit vind ik echt te grof voor woorden.

Ik januari 2020 hebben we onze diesel vervangen door een nieuwe VW Golf variant op cng. Enkele maanden later hebben we ook onze tweede auto vervangen door een nieuwe auto op cng; namelijk een Seat Arona tgi. Toen kostte de cng 74 cent per kg bij Dats. 

Omdat ons zoontje een zeldzame ziekte heeft moet deze naar een speciale school. Elke dag brengen en ophalen is ongeveer 100 km. Ik durf niet uit te rekenen hoeveel ons dat per dag gaat kosten met deze prijzen. Voor de krokusvakantie was dit al 10 euro per dag.

Gelukkig hebben we twee maanden geleden de beslissing genomen om de Seat te verkopen en een kleine elektrische auto te kopen. We hebben er in de garage toen nog een goede prijs voor gekregen. We hebben een Dacia Spring gekocht. We weten dat we qua comfort een stap terug gaan zetten maar met deze prijzen van de cng is de situatie echt niet meer houdbaar. We moeten nog wachten tot juni op de Dacia. We waren heel tevreden over de Seat maar het is nu niet anders...

We denken er nu ook aan om een alternatief voor de VW Golf variant te zoeken.

aangepast door Gertje123
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niemand op slechte gedachten brengen maar het goedkoopst kan je rijden op LPG, gevolgd door een dieselvoertuig op stookolie ( deze laatste is bij wet verboden en wordt bij betrapping zwaar beboet ).

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Gertje123 zei:

Ik kwam net voorbij de Dats in Middelkerke. Ik schrok enorm 4,54 per kg!!

Dat is toch echt niet meer normaal. Ze profiteren bij Dats toch enorm van de oorlog in Oekraïne. We zijn hier op vakantie maar ik ga op de terugweg morgen tanken want dit vind ik echt te grof voor woorden.

Er zijn alternatieven: GreenPoint in Oostende (Wetenschapspark 7, is buiten de stad in industriezone). Weet wel niet de actuele prijs daar, op CarburOgaz staat die 2.2 maar met datum 12/1

En in Brugge heb je een ENora, is nog steeds 1.999/kg. Waggelwaterstraat 2. Ook Q8 in Zedelgem, staat op de app nog aan 2.3 van 14/1, maar de Q8 in Gent staat nu op 3,51).

Of je kan eerst eens naar Veurne rijden, bij Romac is het nu 2.124 €/kg.

Het loont nu zeker de moeite om CarubOgaz (gratis) of GibGas (betalend) te installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Taaner zei:

Alternatieven in het Gentse:

• Q9 op de Kortrijksesteenweg 3.510
  • Enora op de Rooigemlaan 1.999
  • Total Gent Zeehaven 2.1 (prijs 26/12, waarschijnlijk niet meer correct...)
  • Lubolux Eke 3.51 (prijs 1/3)

aangepast met prijzen van gisteren:

aangepast door Taaner
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Kris81 zei:

Blijft LPG nog steeds zo voordelig ? Jammer dat er zo weinig aanbod is op de tweedehands markt.

0.959 EUR volgens foto Bjorn ecofuel.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esso (eigenlijk Enora) in Diegem vroeg vandaag nog steeds €1,899 voor H-gas. Hopelijk houden ze dat nog een tijd aan, maar dat lijkt me steeds onwaarschijnlijker...

Edit: ook aangevuld bij Gibgas

aangepast door Trostomaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...