JEGO Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 @EricGDat zou me niks verbazen... 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 (aangepast) Ze zijn hier compleet op hunne kop gevallen , gister op terugweg nog 1,00€/kg betaald in DE.voor H gas wel te verstaan dat er prijsverhogingen zouden komen was te verwachten ,benzine en diesel morgen 7ct naar boven. Ik denk dat ik maar in Breda ga tanken staat ie blijkbaar 1,77€ 25 februari 2022 aangepast door Bjorn ecofuel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Iemand eigelijk al prijzen gezien van andere stations dan dats? Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 3 uren geleden, Bremel zei: Dats opent traditiegetrouw het bal der prijsverhogingen: 3,51 voor H, 3,06 voor L... Hopelijk is die piek snel weer weg. De gasprijs zakt momenteel al terug. Hopelijk was het bij dats slechts een schrikreactie... Toen de gasprijs 180 euro per MWh stond is de CNG prijs niet eens zo hoog geweest. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Als die prijzen niet snel dalen dan gaat de Europese economie volledig de dieperik in met angstvallig veel bedrijven die de boeken dicht moeten doen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Deze morgen ben ik langs Bruno Winterslag gereden en daar stond die nog op 2,20€/kg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Voor mijn wagen en mijn verbruik (korte afstanden) heb ik de vergelijking nog eens gesimuleerd: Op CNG-H aan 4,22kg/100km aan 3,5€/kg kom ik op 14,8€/100km Op CNG-L aan 5.30kg/100km aan 3,06€/kg kom ik op 16.2€/100km Op Euro95 aan 7,1l/100km aan 1,72€/l kom ik op 12€/100km Op CNG-H is het dus een kwart duurder dan Euro95 volgens de huidige prijzen. Als ik een goedkoper CNG-H tankstation vind dan Dats op mijn trajecten en de prijs van benzine stijgt nog, dan wordt dat prijsverschil wat kleiner. Dan is mij dat de stress om na elke 5 liter Euro95 van benzinetankstation naar benzinetankstation te rijden niet waard. Mijn wagen heeft maar een tankje wan 9liter waarvan misschien 5liter verrijdbaar.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 (aangepast) Als iemand gaat tanken bij G&V op de noorderlaan id haven in antwerpen, post de prijs aub dats24 zijn de grootste geldparasieten die er zijn. 3,06 voor hun stomme L gas? 3,51 voor H? Zijn ze gek? ik tank enkel bij G&V en total de rest interesseert me niet en anders switch ik gewoon rustig over op benzine. Ben gewoon blij dat ik een volwaardige benzine tank heb. als de cng prijzen niet tot een redelijke prijs zakken in het komende jaar of twee, is het dan niet wijs om te overwegen om de cng auto te conventeren in een LPG wagen? Had recent een advertentie voor gekregen op facebook van een bedrijf die dat doet. De kostprijs weet ik echter niet. Een lpg installatie voor een normale auto kost 2500 euro+- bij hun dacht ik edit: heb het bedrijf gevonden: AGS , auto gas systems 25 februari 2022 aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Greenpoint Brasschaat nog altijd 2.20 euro/kg voor H gas. Vandaag voor de tweede keer dit jaar gaan tanken daar. Tot op heden dit jaar 550 km gereden met de wagen en 1500 km met de fiets. Ik geef maandelijks nog altijd minder aan brandstof uit dan 2 jaar geleden , ik zal maar niet te hard klagen dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Esso Diegem (Gibgas) daarnet ook nog steeds 1,899/kg. Het zou zeker kunnen dat ze daar trager zijn met een eventuele aanpassing, maar de prijs bij Dats lijkt me ook overdreven. Net alsof ze nog liever hebben dat je er niet meer tankt... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 https://www.gibgas.de/Aktuelles/Nachrichten/BioCNG--die-Transformation-im-Kraftstoffsektor?id=805 In Duitsland streven ze tegen eind dit jaar naar 100 % Bio cng zoals bij de boer in Taverneux. Prijzen liggen daar ook op een normaal niveau rond 1 euro/kg. Zoals gewoonlijk loopt Vlaanderen hier hopeloos achter. Waarom kan dit hier niet ??? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Zopas nog getankt in de Schaarbeeklei in Vilvoorde bij Total Energies : 2.10 €/kg voor H-gas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Ook de andere stations in de regio lijken nog hun prijs te behouden, bv. Zellik 1,999 en Diegem 1,899 (allebei Enora). Maes Londerzeel bij mijn weten ook nog steeds 1,8 voor H+. Hopelijk volgen ze die absurde en niet uit te leggen stijging van Dats niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peter_k Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 G&V op de Noorderlaan stond nog aan 1,999€ maar de pomp was met rood-wit lit afgespannen wegens defect. Total Energies in Hoboken is 1,95€ voor H-gas. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Brembos Geplaatst: 25 februari 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Een defecte pomp ??? Dat komt ge ook niet veel tegen :-) 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Ik ga dit weekend eens over de streep kijken. Volgens de website https://directlease.nl/tankservice/aardgas/ kost biogas daar 1,65 euro. Voor mij is dat ongeveer 27 km van thuis uit naar tamoil Sint Bonifaciuslaan 83, 5643 NB Eindhoven, Nederland Stel dat ik 15 kilo oranjegas tank : ongeveer 25 euro 15 kilo L-gas bij dats: ongeveer 45 euro 50 km (25km heen en 25 km terug) rijden om te tanken : ongeveer 4 euro 45 - 25 - 4 = 16 euro verschil 1 Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 In die berekening ga je ervan uit dat er enkel Dats is, maar dat is godbetert niet het geval. Vergelijk met de ongeveer 2 euro die je bij de concurrentie betaalt en je winst is meteen weg. Ik weet ook niet of die prijs van 1,649 nog klopt, de laatste update op Gibgas dateert al van begin januari en bij de paar recenter bijgewerkte stations in de buurt zie je prijzen rond de 1,8. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kitobeer Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Net op het nieuws files aan de pomp. Ik denk ik ga toch ook nog gauw gaan. Ik heb hier in turnhout op 500m 2 keuzes om cng te tanken. Bij den esso stond hij nu 2,85 euro voor laag calorish gas. En bij de Q8 was hij nog niet aangepast en heb ik mijn tank nog even vol gegooid aan 2,15 euro. Gelukkig moest ik maar een 1/4 tank volgooien. Maar hoppa 20 €. Maar ik vrees dat ik vanaf volgende tank beurt op benzine ga overgaan. Ik heb een kaartje gemaakt met werkelijke kosten naar mijn verbruik. En nu zit ik echt op het kantelmoment. Afhankelijk uiteraard wat de benzine prijzen gaan doen. Zal dit weekend mijn fiets maar eens van stal gaan halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CNGLEKKERGOEDKOOP Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 (aangepast) 1 uur geleden, peter_k zei: G&V op de Noorderlaan stond nog aan 1,999€ maar de pomp was met rood-wit lit afgespannen wegens defect. Total Energies in Hoboken is 1,95€ voor H-gas. dat betekent meestal dat ze de prijs gaan veranderen. Vorige keer was hetzelfde gebeurd. Wou tanken aan 1,47 maar de pomp. Werkte niet, dag erna ging ik terug en de prijs was 1.99 met een werkende pomp 25 februari 2022 aangepast door CNGLEKKERGOEDKOOP Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 1 uur terug, Lucky zei: Ik ga dit weekend eens over de streep kijken. Volgens de website https://directlease.nl/tankservice/aardgas/ kost biogas daar 1,65 euro. Voor mij is dat ongeveer 27 km van thuis uit naar tamoil Sint Bonifaciuslaan 83, 5643 NB Eindhoven, Nederland Stel dat ik 15 kilo oranjegas tank : ongeveer 25 euro 15 kilo L-gas bij dats: ongeveer 45 euro 50 km (25km heen en 25 km terug) rijden om te tanken : ongeveer 4 euro 45 - 25 - 4 = 16 euro verschil 54 km rond rijden om 16 euro te besparen ??? De prijs per kilometer wordt niet alleen bepaald door de brandstofkosten hoor:-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen