Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Op 16/1/2022 om 14:18, Bjorn ecofuel zei:

Maar denk da ik ga tanken in Eschweiler en dan zien we wel

Zou het niet verstandiger zijn van de zuidelijke route te pakken? Via Luxemburg en richting München. Die route is minder druk, kent minder wegenwerken, en de CNG is sowieso bijna overal biogas.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens hun Facebook pagina zijn ze nochtans de goedkoopste in de regio :-) Ze 'vergeten' wel hun cng/lng prijzen te vermelden....

beste klant,
morgen veranderen de benzineprijzen;
Veurne:
95: € 1,594 / L
98: € 1,738 / L
Oostende:
95: € 1,571 / L
98: € 1,719 / L
Heeft u nog geen Romac Fuels tankkaart? Neem zeker eens een kijkje op onze website.
Steeds de goedkoopste in de regio!
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Brembos zei:

Volgens hun Facebook pagina zijn ze nochtans de goedkoopste in de regio :-) Ze 'vergeten' wel hun cng/lng prijzen te vermelden....

Ook voor CNG zijn ze de goedkoopste, ze zijn nl. de enige... Dichtste concurrent is de DATS in Middelkerke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 2 maanden een Audi A4 (2018) G-tron gekocht. 19kg CNG - 25 liter benzine.

Na te investeren in zonnepanelen en nu een wagen op CNG wordt ik het stilaan beu om m'n beste beentje voor te zetten.

Mijn vraag omtrent de prijzen van CNG:

Zien jullie jaarlijks dergelijke verhogingen in de winterperiode? Zo ja, vanaf welke maanden zakt de prijs terug?

Ik las dat dit fenomeen (hoge aardgasprijzen) voor het eerst sinds 10 jaar de kop opsteekt. Ik tankte enkele weken geleden nog aan 1,3 euro / kg. Nu is dat al 2,27 euro / kg op 2 weken tijd.

Voorlopig lijkt tanken op benzine (gelukkig heb ik nog 25 liter, al is dat ook niet veel) voordeliger.

Ik wil gerust een inspanning voor het milieu leveren, maar dat heeft zo z'n grenzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Strelok zei:

Mijn vraag omtrent de prijzen van CNG:

Zien jullie jaarlijks dergelijke verhogingen in de winterperiode? Zo ja, vanaf welke maanden zakt de prijs terug?

Neen, dat heeft er niks mee te maken. Het heeft alles te maken met de prijs van het Russische aardgas (H-gas) omdat het grootste deel aardgas van ginder komt. En het heeft ook te maken met de vraag en het aanbod van LNG. LNG wordt via Zeebrugge in ons aardgasnet ingebracht.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brembos zei:

Volgens minister Tine VDS komt maar 6% van ons aardgas uit Rusland :-).

Raar want in villa politica sprak men van 40% aardgas uit Rusland.

Dit is een oud artikel maar bevestigt die 40%:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/11/is-duitsland-of-europa-de-gevangene-van-rusland-inzake-de-a/

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zat verleden week donderdag in De afspraak t op Canvas toen ze dat beweerde. Haar uitspraak deed de wenkbrauwen fronsen bij de andere gesprekpartners aan tafel die dit in twijfel trokken.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraak/2022/de-afspraak-d20220113/    Vanaf 46.30 : 4 tot 6% komt vanuit Rusland.

Zou de aangekondigde btw verlaging ook gelden voor aardgas aan de pomp ?

aangepast door Brembos
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brembos neen, denk ik niet.

Die verlaging is er enkel voor particulieren. De basisprijs van gas blijft ongewijzigd, het is enkel de BTW die lager zal uitvallen waardoor er een kleine mildering van de factuur zal zijn.

Vorig jaar 500 € aan gas moeten betalen voor onze woning, als ik nu zou berekenen met de huidige hoge prijzen zitten we tussen 2100 en 2300 euro voor dezelfde energie. Ongelooflijk. Stroom is ook veel duurder geworden, maar niet in die mate als gas.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

Volgens minister Tine VDS komt maar 6% van ons aardgas uit Rusland :-).

En dat klopt ook. Tenminste voor wat het gasverbruik in België betreft. Het gasverbruik van Europa is een ander verhaal, daar komt tot wel 60% vandaan, niet erg slim van Europa om het grootste deel van zijn eieren in 1 mand te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij valt de prijsstijging nogal mee. Sinds begin dit jaar 176 km met de auto gereden en een gemiddeld aardgasverbruik  voor de verwarming van 2.1 m3 per dag in deze koude dagen. Verwarming staat reeds een paar dagen op het minimum en de binnentemperatuur gaat niet onder de 18.5 graad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, muscles zei:

Neen, dat heeft er niks mee te maken. Het heeft alles te maken met de prijs van het Russische aardgas (H-gas) omdat het grootste deel aardgas van ginder komt. En het heeft ook te maken met de vraag en het aanbod van LNG. LNG wordt via Zeebrugge in ons aardgasnet ingebracht.

Daarom dat ik dacht: in de winter is er een grotere vraag (verwarmen op gas) dan in de zomer, vandaar de redenering: vraag zal terug dalen = daling in prijs.

Het ligt dus een pak complexer als ik het hier zo lees.

Dat maar snel iets gedaan wordt aan die hoge prijzen. Anders zie ik mij genoodzaakt m'n wagen terug te verkopen en terug over te schakelen op benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, muscles zei:

Het heeft alles te maken met de prijs van het Russische aardgas

Dat is wat kort door de bocht om alles op "de Russen" te steken.

We zijn gewoon een speelbal van Rusland, de EU en de VS, overgoten met een saus van privé firma's waarop de EU en de Belgische / Vlaamse regering geen vat op heeft.

Dank u wel privatisering van de energievoorziening.

Waarom wordt Nordstream 2 niet goedgekeurd ? 

Slechte kwaliteit van de pijplijn ? Fouten in de constructie ?

Nee, hoegenaamd niet.

Wel een spelletje van de VS om te dreigen naar de EU en firma's uit Europa.

Waarom ?

Zo kan de VS hun schaliegas in de EU krijgen (onder de vorm van LNG).

Hun schaliegas dat tot voor kort niet meer rendabel was om te ontginnen.

Schaliegas dat de gewone Europeaan eigenlijk niet wil en waar hier in Europa tegenstand is om het ook te ontginnen in Europa.

De EU laat maar begaan : verborgen agenda om binnenkort wel toelating te geven tot ontginnen van schaliegas ?

Oekraïne.

Huh ?  Wat komen die hier doen ?

Zoon van president Biden + mogelijkheid tot ontginnen van schaliegas.

Nee, ik ben geen Trump fanaat, maar ook geen "aanbidder" van Biden.

Pest en cholera, zoiets.

Ook gelezen :

- Noorwegen zou een groot aantal boorplatformen in onderhoud hebben en dus minder gas kunnen leveren op het ogenblik.

- De CNG schepen uit de VS overwegen om toch niet naar Europa te varen, maar naar Azië.  Huh ?  Als ze al halfweg zijn, effe rechtsomkeer maken ?

- China overweegt om een aantal CNG tankers richting Europa te sturen.

Reden : ze hebben teveel gas ingekocht en het is een zachte winter in China.

Is dat allemaal waar ?

Wist u dat wij, Belgen, de geblokkeerde electriciteits- en gasprijs van Frankrijk betalen ?

Frankrijk heeft beslist dat de prijs voor de consument niet mag stijgen.

Edf en Engie zijn daar de dominante spelers en geheel of gedeeltelijk in handen van de Franse staat (wie zei verplicht privatiseren ?  Haha).

Engie vindt dat niet leuk, maar kan hier in België wel zijn prijzen verhogen.  En dus het "verlies" in Frankrijk deels (of geheel) compenseren.

O ja : de prijs van de electriciteit wordt bepaald door "de laatste" centrale die moet ingeschakeld worden opdat het net "in evenwicht" blijft.

Laat het nu net "reserve"gascentrales zijn die als laatsten worden opgestart...met de huidige hoge gasprijzen.

Gelukkig zijn het nog niet de omgebouwde Boeiing 707 motoren....

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...