Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Ik voel me nergens bedrogen hoor. Alle energieprijzen zijn dit jaar gestegen (internationaal). Prijsschommeling kunnen bij CNG uiteraard wat heftiger zijn dan bij benzine of diesel, gaat om andere soort contracten + er is minder inmenging van de overheid (taksen/maximumprijzen).

Mijn CNG-wagen kostte 4 jaar geleden +- 500 euro meer dan de benzine-uitvoering. Maar ik moest geen belasting betalen voor inbedrijfstelling, betaal al 4 jaar geen verkeersbelasting (en tot nader order blijft dit zo) en rij nog altijd goedkoper op gas dan op benzine. Daarnaast loopt de motor wat stiller en stoot hij pak minder fijn stof uit. Dit jaar idd. extra kosten voor keuring tanks + autokeuring.

Ik let nu wat meer op de prijzen onderling en tank al eens sneller aan een goedkopere pomp onderweg ipv. bij Dats hier om de hoek. Prijs zal waarschijnlijk nog tijdje schommelen, en als de CNG te hoog is tov. de benzine ga ik wel even meer op benzine rijden.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist eens gekeken om vanuit wommelgem naar Ranst te rijden en vandaar terug richting brussel en blijkbaar moet je een hele omtoer doen want is het parkeerterrein niet toegangkelijk .... tenzij als de poort langs de hogenaardseweg open is ... anders wordt het een extra toer van +- 14km ...

weet er iemand of die toegang soms "regelmatig" open is? ;-)

1167335.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, mechanik zei:

anders wordt het een extra toer van +- 14km ...

Ik ben bijna zeker dat de ommetoer het waard is : 1.4 t.o.v. 1.7 (minstens bij Dats, nog mer bij Pitpoint).

Of het hek soms open is : geen idee.

Ik zou het niet riskeren wegens misschien camera's en de boete die erop volgt.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Koen C zei:

Ik ben bijna zeker dat de ommetoer het waard is : 1.4 t.o.v. 1.7 (minstens bij Dats, nog mer bij Pitpoint).

Dats is intussen al 1,99 en dat is dan nog maar L-gas, terwijl die 1,40 in Ranst H+ is. Zéker een omwegje waard dus, zo ongeveer de beste deal die je kunt doen in het land. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het schijnt ga je zuiniger rijden als je dit doet:

De luchtfilter vervangen of reinigen zou er nadien voor zorgen dat je minder brandstof gaat verbruiken volgens experts.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, EricG zei:

Prijs bij Bruno: 2.20€/kg

Dat kan ik bevestigen want nadat ik deze namiddag LPG getankt had bij Bruno in Tessenderlo heb ik de CNG-prijs gecheckt en die is inderdaad 2,20€/kg

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

De luchtfilter vervangen of reinigen zou er nadien voor zorgen dat je minder brandstof gaat verbruiken volgens experts.

Uiteraard, dat hoort bij een groot onderhoud.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CNG PRIJS: 2,27 vandaag

https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/7094

Artikel vandaag hln: https://www.hln.be/economie/europese-gasprijzen-starten-jaar-lager~a2a73583/
Ezra Terryn 03-01-22, 13:26 Laatste update: 13:58 Bron: Belga

Europese gasprijzen starten jaar lager

De prijs van aardgas blijft zakken, na de recordprijzen van de voorbije maanden. Stijgende voorraden en milder weer doen de vrees voor tekorten deze winter afnemen.

De prijs voor een megawattuur gas (MWh) op de Nederlandse termijnmarkt - richtinggevend voor de gasprijs in Europa - zakte maandag met meer dan 6 procent tot 66 euro.

In december piekte de gasprijs nog tot meer dan 180 euro/MWh, uit schrik voor tekorten op de gasmarkt.

Drie keer zo duur

Maar meer LNG-gas (vloeibaar gemaakt aardgas) dat met schepen richting Europa wordt getransporteerd en milde temperaturen voor de tijd van het jaar zorgen voor wat meer vertrouwen op de gasmarkt.

Dat neemt niet weg dat gas nog steeds drie keer zo duur is in vergelijking met een jaar geleden.

Reken maar uit hoeveel ze er achter verdienen.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch altijd voorzichtig met dat soort berichten: we betalen nu grotendeels de grote prijsstijgingen die al maanden geleden plaatsgevonden hebben en nog lang niet gecompenseerd zijn door dit soort recente dalingen. Ik denk dat we hierdoor dus vooral zullen ontsnappen aan grote extra stijgingen, maar voorlopig geen grote dalingen zullen zien. Door alle langetermijncontracten hebben we het geluk gehad om maandenlang enigszins te ontsnappen aan de grote crisis, maar omgekeerd zal het ook nog wel even duren voor eventuele grote dalingen zich ook in de CNG-prijs doorzetten. Gelukkig zit er redelijk wat verschil tussen de overeenkomsten die de verschillende aanbieders hebben, waardoor je lokaal stations vindt met een duidelijk lagere prijs dan de algemene tendens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/1/2022 om 19:23, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Richting hasselt of Antwerpen?

heb daar eergisteren ook getankt maar het vulde mijn tank niet volledig 

Ik ook, en inderdaad onvoldoende vuldruk; het is ook altijd wat met die CNG, waarom geraakt dit niet opgelost?

De nieuwe pompen van Dats vullen uitstekend, maar de prijs is te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bremel zei:

Toch altijd voorzichtig met dat soort berichten: we betalen nu grotendeels de grote prijsstijgingen die al maanden geleden plaatsgevonden hebben en nog lang niet gecompenseerd zijn door dit soort recente dalingen. Ik denk dat we hierdoor dus vooral zullen ontsnappen aan grote extra stijgingen, maar voorlopig geen grote dalingen zullen zien. Door alle langetermijncontracten hebben we het geluk gehad om maandenlang enigszins te ontsnappen aan de grote crisis, maar omgekeerd zal het ook nog wel even duren voor eventuele grote dalingen zich ook in de CNG-prijs doorzetten. Gelukkig zit er redelijk wat verschil tussen de overeenkomsten die de verschillende aanbieders hebben, waardoor je lokaal stations vindt met een duidelijk lagere prijs dan de algemene tendens.

en waarom is de prijs in Luxemburg en enkele stations in België wel redelijk van prijs ?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal per maand al bij al nog een pak minder voor CNG dan pakweg 2 jaar geleden. Mijn kilometeraantal is van 18.000 naar 8.000 km gegaan en al die kilometers worden buiten de spits , dus laag verbruik , afgelegd. Ook minder onderhoudskosten , om de 2 jaar en niet meer jaarlijks , en verzekering (vermindering door minder dan 10.000 km/jaar + omnium opgezegd) .Voor korte dagelijkse verplaatsingen gebruik ik nu altijd mijn e-bike.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...