Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Brembos zei:

Zeer goede kwaliteit overigens bij Q8  Ranst. Deze voormiddag stond er na een rustig rit van 40 km 3.4 kg/100 km op de boordcomputer. Met Dats24 flutgas was dar over hetzelfde traject 4.8 kg/100 km en met benzine 5.5 l/100 km.

40 km op snelweg? Wat was uw snelheid?

en mag ik veronderstellen dat het L gas was van dats24?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kritiek op de zeer snelle prijsstijgingen Dats 24 tot zelfs 3 euro/kg (bron de tijd).

Bij zeer dure prijzen zal er altijd gezocht worden naar goedkopere alternatieven. Voor CNG is er namelijk bio-CNG. In Vlaanderen zul je die niet vinden omdat alles stikt in het stikstofdossier bij Zuhal Demir. In Wallonië, Duitsland, Frankrijk is die wel te vinden. Prijzen 100% bio-methaan in Duitsland liggen tussen 1,10 en 1,21 euro/kg. Colruyt group kan als de beste onderhandelen bij hun leveranciers. Liggen daar geen kansen om op een positieve manier het nieuws te halen door niet steeds hogere prijzen te moeten aankondigen alsook dat daarmee CNG wagens klimaatneutraal rondrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet ook nog gaan tanken bij Esso E40 te Heverlee, 1,7€ nu, begin deze week nog 1,2€. De Staat is weeral geld uit onze zakken aan het kloppen, mooi eindejaars cadeauke. Heeft er iemand een CNG tank installatie in zijn woning???

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Brembos zei:

De laagste prijs garantie van Colruyt passen ze alvast niet toe in hun Dats24 tankstations !

Dat is een fout die velen maken: Colruyt past de laagste-prijs-garantie toe in de Colruyt-winkels, maar niet in de andere bedrijven van de groep (Dats24, Dreamland, Okay,...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kritiek op de zeer snelle prijsstijgingen Dats 24 tot zelfs 3 euro/kg (bron de tijd).

Bij zeer dure prijzen zal er altijd gezocht worden naar goedkopere alternatieven. Voor CNG is er namelijk bio-CNG. In Vlaanderen zul je die niet vinden omdat alles stikt in het stikstofdossier bij Zuhal Demir. In Wallonië, Duitsland, Frankrijk is die wel te vinden. Prijzen 100% bio-methaan in Duitsland liggen tussen 1,10 en 1,21 euro/kg. Colruyt group kan als de beste onderhandelen bij hun leveranciers. Liggen daar geen kansen om op een positieve manier het nieuws te halen door niet steeds hogere prijzen te moeten aankondigen alsook dat daarmee CNG wagens klimaatneutraal rondrijden.
Kun je de link van het artikel van De Tijd even delen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/rijden-op-cng-wordt-minder-voordelig/10355449, uittreksel:

DATS24, dat eigendom is van Colruyt, verwacht in de nabije toekomst een prijsdaling, maar rekent toch op 'een plafond dat nog vier tot vijf maal zo hoog is als we jaren gewend geweest zijn'.

Prijsvoordeel

'Dat vertaalt zich onvermijdelijk in de prijspolitiek', zegt Van Houdenhove. In tegenstelling tot benzine, diesel en lpg legt de overheid voor cng geen maximumprijzen op. De verdelers mogen zelf hun tarief bepalen. 'We hebben lang geprobeerd de klant te vrijwaren van de opeenvolgende prijsstijgingen. Maar in een duurzaam bedrijfsmodel kan je dat niet blijven volhouden.'

Intussen is de prijs voor laagcalorische cng bij DATS24 gestegen van 1,21 tot 1,70 euro per kilo. 'Dat is een flinke maar onvermijdelijke stijging', zegt Van Houdenhove. 'Onze mobiliteitsexpert heeft berekend dat een cng-rijder ook tegen die prijzen nog goedkoper af is dan een diesel- of benzinerijder. De cng-rijder heeft jaren kunnen genieten van een stevige besparing op de brandstofkosten. Maar we verwachten op korte termijn nog prijsstijgingen die aanleunen tegen 3 euro per kilo. Dan kunnen we niet meer spreken van budgetvoordelen.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kon niet uitblijven met deze prijshausse. Het lobbyen van de elektriciteitsector draait momenteel op overtoeren. Alles wat niet elektrisch is, is per definitie slecht, niet duurzaam, moet verbannen worden...

Nu CNG momenteel op zijn rug ligt, het ideale moment om wat na te trappen...

Ik dacht ik smijt er wat beeldspraak bij...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Hoeveel kost H gas bij dats24 nu?

Volgens hun website 2,27€ /kg voor Hgas - 1,99 voor Lgas.

Ik ben gisteravond nog maar vlug gaan voltanken bij GreenPoint in Brasschaat aan het ook al dure 1,95€ voor Hgas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...