Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG aan de pomp

Lange_666

Aanbevolen berichten

Gisteren getankt in bij Q8 in Ranst (E313) : nog altijd 1.40 € / kg .

In juli en augustus was het 1.25, in september 1.35 en nu in oktober al de hele maand 1.40.

Dat is wel consequenter dan Dats met al hun sprongen.

De gasprijs op de markt is toch gedaald ?

Of zoeken ze geld om hun laadpalen bij hun supermarkten te betalen ?

https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/colruyt-begint-ongezien-laadpalenoffensief/10495768.html

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

DATS24 mag zijn prijzen voor CNG aanpassen naar het tarief dat ze vragen voor Adblue, dan zitten ze meteen goed in hun prijs en dan verkopen ze eindelijk nog eens gas.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

DATS24 mag zijn prijzen voor CNG aanpassen naar het tarief dat ze vragen voor Adblue, dan zitten ze meteen goed in hun prijs en dan verkopen ze eindelijk nog eens gas.

Denk niet dat DATS24 snel terug aan 99.9 cent CNG gaat verkopen. 

We kunnen er natuurlijk wel van dromen!

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

DATS24: 2.040 EUR/kg

Afgelopen Februari vroegen ze bij een marktprijs gelijk aan de huidige marktprijs hetzelfde. Moet de marktprijs stabiel op >52 euro per MWh komen te liggen zou DATS24 volgens de gegevens die ik heb naar 2,14 euro gaan per kilogram.

Als ik dan verder kijk dan gingen de 'normale stations' het volgende doen;

1 Feb 2023

Kallo : € 1,60

Hoboken , Ranst , Heverlee , Tessenderlo : € 1,68

Londerzeel : € 1,40

Ik vermoed dat we dus wel een stijging mogen verwachten. 100% deze prijs komt er niet van denk ik, toen kwamen ze van een hogere prijs, en nu zit er een dalende trend in de prijs.

image.thumb.png.e5daaf8a523da483a7e0986270a8da49.png

• Triest 1

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, JEGO zei:

DATS24: 2.040 EUR/kg

Afgelopen Februari vroegen ze bij een marktprijs gelijk aan de huidige marktprijs hetzelfde. Moet de marktprijs stabiel op >52 euro per MWh komen te liggen zou DATS24 volgens de gegevens die ik heb naar 2,14 euro gaan per kilogram.

Als ik dan verder kijk dan gingen de 'normale stations' het volgende doen;

1 Feb 2023

Kallo : € 1,60

Hoboken , Ranst , Heverlee , Tessenderlo : € 1,68

Londerzeel : € 1,40

Ik vermoed dat we dus wel een stijging mogen verwachten. 100% deze prijs komt er niet van denk ik, toen kwamen ze van een hogere prijs, en nu zit er een dalende trend in de prijs.

image.thumb.png.e5daaf8a523da483a7e0986270a8da49.png

Het lijken wel profetische woorden, de prijs is nu 2.040 EUR / kg bij DATS24!

https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#!/3869

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Brembos zei:

€ 1,861 voor L Gas , wat hier tegenwoordig eigenlijk H gas is , bij Dats24. Net de Drive Systems prijzen opgevraagd om te zien of het  prijsverschil de omweg waard is…. 

Hoezo is het eigenlijk H-gas? 

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel degelijk nog L-gas... om de bestaande leveringscontracten te honoreren wordt er handmatig stikstof bij het H-gas gemengd dat nu elders gehaald wordt. Nogal omslachtig, maar (voor België) natuurlijk ook heel tijdelijk aangezien de paar resterende regio's uiterlijk in de loop van 2024 omgeschakeld zullen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verbruik is nochtans hetzelfde als met het H+ gas van Drive Systems. Door de hogere vuldruk in vergelijking met Ranst kom ik er verder mee. Ik zie nu regelmatig een verbruik van minder dan 4 kg/100 km op dr boordcomputer verschijnen en dat had ik vroeger nooit bij L gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Brembos zei:

Mijn verbruik is nochtans hetzelfde als met het H+ gas van Drive Systems. Door de hogere vuldruk in vergelijking met Ranst kom ik er verder mee. Ik zie nu regelmatig een verbruik van minder dan 4 kg/100 km op dr boordcomputer verschijnen en dat had ik vroeger nooit bij L gas.

Ik zou zeggen pakken wat je pakken kan. Als DATS er achter komt betaal je de volle pot haha.

• Vind ik leuk 1

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bremel zei:

Het is wel degelijk nog L-gas... om de bestaande leveringscontracten te honoreren wordt er handmatig stikstof bij het H-gas gemengd dat nu elders gehaald wordt. Nogal omslachtig, maar (voor België) natuurlijk ook heel tijdelijk aangezien de paar resterende regio's uiterlijk in de loop van 2024 omgeschakeld zullen zijn. 

Grappig wel. In Nederland doen ze dit ook. Initieel met hun Groningse gas moesten ze hun lage kwaliteit upschalen naar 75 a 80% methaan door de troep er uit te halen. Nu moeten ze met import ook stikstof toevoegen in hun netwerk omdat heel het land ontwikkeld is op ~80% kwaliteit.

Het onozele is dat je dus meer betaald om L-gas te tanken dan voor H, of zelfs H+ gas uit LNG omdat ze meer stappen moeten toepassen om datzelfde H gas in hun netwerk te pompen als L gas.

Ik passeer er vaak omdat ik er werk dus ik zoek meestal een station van Rolande op (korting met ROMAC ook). De L-gas stations zijn vaak 10 a 20 cent duurder per kg.

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Brembos zei:

Dat weten ze zelf ook wel.. Volgens website Dats24 : calorische waarde Hasselt H gas = 11,52 kwh en Schoten L gas = 11,51. Nauwelijks verschil dus. Brecht : idem voor L gas.

Mhmm, gek dat ze het dan alsnog als L-gas verkopen. Inderdaad zal dat geen merkbaar verschil opleveren.

Edit; Net even gekeken voor Zolder; daar is het toch nog maar 10.29 KWh.

aangepast door JEGO
Toevoeging

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Brembos zei:

Dat weten ze zelf ook wel.. Volgens website Dats24 : calorische waarde Hasselt H gas = 11,52 kwh en Schoten L gas = 11,51. Nauwelijks verschil dus. Brecht : idem voor L gas.

Maar blijkbaar rekenen ze in Brecht nu de prijs van Hgas en in Schoten de prijs van Lgas.

Ik reed vandaag toevallig langs die van Brecht en daar zag ik de prijs van 2,04 staan en nu zie ik op hun website dat het in Schoten 1,861 kost voor dezelfde calorische waarde als in Brecht (11,5148). Was dit al langer zo?

Ik ben al blij dat ik gisteren nog in Ranst ben gaan tanken, voor mij is dit niet zo heel ver omrijden na mijn werk.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...