Djpi Geplaatst: 30 december 2021 Delen Geplaatst: 30 december 2021 Dag CNG collega’s, ik ben Jean-Pierre D en woon in Vlaams-Brabant. Mijn eerste Cng wagen was een Audi A3 waar ik 3 jaar heb mee gereden. Een zeer goede ervaring op Cng gebied. Zuinig, 4,5kg/ 100km, stille en toch vinnige motor. Ondanks zijn dure prijs en korte termijn kwamen er toch technische en elektronische mankementen naar voor. Vering werd een ramp, multimediascherm volledig geblokkeerd en tal van andere kleinere storende dingen. Ik heb deze ingewisseld bij een andere dealer voor een Audi A5 CNG. Ik rijd er nu 2 jaar mee. Een droom van een wagen alhoewel ( Duitse grundlicheid ) is alleen maar in hun tv reclame te vinden. Ondertussen ook al mijn motor open geweest door olielek en en stoter moeten vervangen. En ja, ook enkele kleine andere storende dingen die beter konden. Maar ja, Corona zeker. Verder top verbruik van …. 4 kg/100km. Jaja … en zeer top om ermee te rijden. Toch nog even meegeven, twee Audi dealers gehad en beide waren ZEER ondermaats incl. hun Audi Costumer Service, dit is mijn ervaring. Voila se, mijn kleine introductie. Gtx, en tot kort. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 december 2021 Delen Geplaatst: 30 december 2021 Ik heb zelf een A4 g-tron en inderdaad de kwaliteit is niet beter dan die van een VW of Skoda. Gelukkig heb ik hem veel minder betaald dan een vergelijkbaar uitgeruste Gof of Octavia zoals ze nu in de configurator staan.Gisteren viel de klank van het multimedia systeem nog uit. Kwam pas terug nadat ik de wagen een half uur had laten stil staan. Keyless go system werkt ook niet altijd zoals het moet. Om over de niet altijd even bekwame maar extreme dure stealers nog niet te spreken.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 december 2021 Delen Geplaatst: 30 december 2021 Dat is toch eigenaardig, al die mankementen. Ik heb totaal geen problemen met mijn Seat Tarraco. Enkel verschijnt er regelmatig "Stuur overnemen" en dat terwijl ik toch beide handen op het stuur heb, maar dat is het enige. En ik zit toch al aan de 91.000 km (na twee jaren en een maand). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 december 2021 Delen Geplaatst: 30 december 2021 (aangepast) Stuur overnemen melding had ik deze zomer ook regelmatig. Echter alleen toen er iemand anders met de auto reed en ik op de passagierszetel zat. Jij had toch ook een akkefietje met je achterklep meen ik me te herinneren ? 30 december 2021 aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 31 december 2021 Delen Geplaatst: 31 december 2021 11 uren geleden, Brembos zei: Stuur overnemen melding had ik deze zomer ook regelmatig. Echter alleen toen er iemand anders met de auto reed en ik op de passagierszetel zat. Jij had toch ook een akkefietje met je achterklep meen ik me te herinneren ? Een alcoholslot dus? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 31 december 2021 Delen Geplaatst: 31 december 2021 18 uren geleden, Brembos zei: Jij had toch ook een akkefietje met je achterklep meen ik me te herinneren ? Dat is enkele maanden geleden onder garantie volledig hersteld bij de officiële VW/SEAT-dealer in Tienen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 kan gebeuren zoiets. Voor mij toch geen Audi meer volgende keer. Het verschil met mijn vorige Golf Variant is te klein om het prijsverschil te verantwoorden en die had die kleine ongemakken niet. De binnenruimte was ongeveer gelijk en de koffer zelfs veel ruimer (vooral in de hoogte). Je betaalt veel te veel extra voor enkel de naam Audi. Indien ik nu een neiuwe zou kopen dan kocht ik een Octavia Combi plug-in Hybride 204 pk voor +/- 34.000 euro : https://www.neuwagenkauf.com/skoda-octavia-combi-neues-modell-ambition-1-1-4-tsi-iv-204ps-dsg-plug-in-hybrid-inkl-climatronic-radio-bolero-bt-dab-smartlink-mufu-lederlenkrad-dig-cockpit-fahrprofil-230v-anschluss-tempoma-eu-neuwagen-x__20185.php Bij de Stealer in Belgie heb je , zelfs met de mega fantastische salonaanbiedingen , daarvoor amper een 110 pk driecylinder Octavia.. In Belgie staat deze nog niet in de configurator maar in Belgie staat een gewone 150 pk hybride al 40.000 euro geprijsd dus dat zal wel rond de 45.000 euro komen of een dikke 10.000 euro duurder dan bij Alexander VDF :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Ik ben even naar die link geweest en nog vanalles / heel veel extra aangeklikt. Dan kom ik nog net onder de 40.000. Hoe doet die dat in vergelijking met een Belgische dealer ?!? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Deze staat nog niet in de Belgische configurator. De gewone 150 pk hybride wel en die kost zonder opties minstens 39.995 euro. Dus ik schat basisprijs minstens 5.000 meer of rond de 45.000 euro. Ik ga de link eens doorsturen naar de plaatselijke Autonatie dealer en hem vragen wanneer deze leverbaar is en tegen welke prijs. En veel korting krijg je tegenwoordig niet meer op de catalogusprijs..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Toch ook dik ah overwegen om de volgende (T7 of id.buzz) bij VDF te gaan halen. Enorme prijsverschillen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 (aangepast) Zeker een aanrader die VDF. Op mijn Golf Variant TGI deed ik een kleine 6.000 euro profijt. Muscles heeft zijn Taracco daar trouwens ook gekocht. En die Octavia plug in i hybrid is echt wel goed als je de testberichten mag geloven....Beter afgewerkt en ruimer dan de duurdere Golf 8. Daar kan mijn A4 nog een puntje aan zuigen .... Moest je toch nog een CNG Octavia willen kopen dan is het prijsverschil ook de moeite waard € 37.175 in Belgie en +/- € 26.000 bij VDF : https://www.neuwagenkauf.com/skoda-octavia-combi-neues-modell-ambition-1-1-5-tgi-g-tec-130ps-inkl-climatronic-radio-swing-bt-dab-smartlink-mufu-lederlenkrad-dig-cockpit-tempomat-lichtsensor-led-scheinw-rUEckleuchten-mi-eu-neuwagen-x__20180.php 1 januari 2022 aangepast door Brembos Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 57 minuten geleden, Brembos zei: € 37.175 in Belgie en +/- € 26.000 bij VDF Maar hoe doet die dat ? Zo'n groot prijsverschil met België ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 2 januari 2022 Delen Geplaatst: 2 januari 2022 In Nederland zijn de auto's ook veel duurder dan bij ons, zo Duitsland nog goedkoper dan bij ons. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen