Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Nieuw station: Q8 Easy Kortrijk

Gastanker
 Delen

Aanbevolen berichten

Antwoord gekregen van Q8:

"Goeiemiddag,

dank u voor uw mailtje en alvast onze excuses voor de ongemakken.

Wij weten dat de prijs op deze pomp (Pomp 6) momenteel verkeerd staat.
De reden hiervoor is dat er nog niemand op deze pomp heeft getankt, en er een fictief bedrag opstaat.

Van zodra de eerste tankbeurt op deze pomp wordt opgestart, zou de prijs zich automatisch moeten aanpassen naar de correcte prijs, die momenteel 1,200€ per kg is.
"

Hm, bizar, er leek toch wel een plausibele tankbeurt op te staan... Ik ga er later deze week nog eens langs. Eens zien of er dan iets veranderd is.

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd het vervolg:

Vandaag staat pomp 6 nog steeds aan 2,000€, het is ook nog steeds dezelfde tankbeurt van 13,62kg die geafficheerd is.

Ik heb zelf ook getankt, (aan pomp 5 aan 1,2€, wel te verstaan) en de druk was meer dan OK, ik kon 14,87kg tanken maar ik had op dat moment nog ruim 50km rijbereik over (met 15kg tanks). Leeg zou er dus makkelijk 17kg in gaan. Dat is Pitpoint niveau maar (voorlopig?) wel 10% goedkoper :)

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/9/2021 om 20:44, Gastanker zei:

Van zodra de eerste tankbeurt op deze pomp wordt opgestart, zou de prijs zich automatisch moeten aanpassen naar de correcte prijs, die momenteel 1,200€ per kg is."

Op 22/9/2021 om 19:57, Gastanker zei:

Ik heb zelf ook getankt, (aan pomp 5 aan 1,2€, wel te verstaan)

Durfde je niet ?

Je had toch hun mail gekregen en aan de hand daarvan had je het verschil kunnen terug krijgen (indien het niet automatisch zou aanpassen).

Eerlijk gezegd : ik kijk pas naar de geafficheerde prijs als ik al aan het tanken ben.... 

Zowel bij de benzine als de CNG....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Koen C zei:

Eerlijk gezegd : ik kijk pas naar de geafficheerde prijs als ik al aan het tanken ben.... 

Zowel bij de benzine als de CNG....

Ik daarentegen kijk altijd op voorhand naar de prijs voordat ik ga tanken !

Zoals bijvoorbeeld voor de Super 98. Al een paar dagen geeft Dats 24 namelijk een korting van 18.8 eurocent per liter in Tienen. 170.2 - 18.8 = 151.4 eurocent per liter ofwel € 1.514 per liter.

Maar bij Lukoil krijg ik meer korting omdat ik de Cake-app gebruik. Voorwaarde is wel dat ik minstens 40 liter tank. No problem.

Dats24-Prijs-Super98-2021-09-27ste.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Iemand enig idee wat de huidige prijs is in dit station of bij andere stations in de ruimere omgeving ervan? Ik moet morgen richting West-Vlaanderen en aangezien de prijzen hier in de omgeving allemaal rond of boven de 2€/kg liggen, ben ik nieuwsgierig of ik mijn tank ginder wat goedkoper kan vullen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Nele zei:

ben ik nieuwsgierig of ik mijn tank ginder wat goedkoper kan vullen... 

Dat is te zien vanwaar je komt ?

Indien je via de E313 Hasselt - Antwerpen rijdt, kan je al eens bijvullen bij de Q8 in Ranst op de snelwegparking.

En als je ongeveer uitrekent hoeveel je verbruikt op de rit West-Vlaanderen naar Ranst, kan je daar dan opnieuw voltanken bij de terugrit.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Koen C zei:

Dat is te zien vanwaar je komt ?

Indien je via de E313 Hasselt - Antwerpen rijdt, kan je al eens bijvullen bij de Q8 in Ranst op de snelwegparking.

En als je ongeveer uitrekent hoeveel je verbruikt op de rit West-Vlaanderen naar Ranst, kan je daar dan opnieuw voltanken bij de terugrit.

Ik kom van de westkant van Brussel, dus Ranst is wel een hele omweg tussen Dilbeek en Lo-Reninge😁 Toch bedankt voor de suggestie 

aangepast door Nele
Edit
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf welke route je gaat nemen:

• E40 tot Veurne
  • E40 tot Gent + E17 tot Kortrijk + A19
  • via Doornik (langer maar minder kans op file, maar deze week is 't kalm op de weg) -> daar heb je Enora in Ollignies en Doornik aan 1.899

Ik vermoed de 2e optie. Dan heb je oa: (tss. haakjes datum van prijs op CarburOgaz) (ik heb de Dats'en er van tussen gelaten, is overal 2.270)

• Enora in Aalst 1.899 (26/12)
  • Gabriels in Merelbeke 1.950 (29/12)
  • Lubolux Oil in Nazareth/Eke 2.260 (3/1)
  • Texaco Kruishoutem 1.950 (4/1)
  • GreenPoint Anzegem (Waregem) 1.950 (13/11) -> cfr. GreenPoint Ieper is ondertussen 2.250
  • Enora Kortrijk (ring Noord) 1.899 (30/12)
  • Imog Harelbeke ring Noord) 1.899 (29/12)
  • Total Kortrijk (ring Noord) 2.100 (1/1)
  • Q8 Bissegem (Kortrijk West) 1.390 maar is prijs van 10/12. Q8 in Gent (Sint-Denijs-Westrem) is ondertussen 2.000
  • GreenPoint Ieper 2.250 (2/1)

Via E40 Brugge - Veurne heb je ook nog Total Aalter (iets verder van autostrade) en Total Beernem die elke aan 1.630 staan op de app. Romac Veurne was lang zeer goedkoop maar is nu de duurste: 2.400

aangepast door muscles
stations op route via Brugge toegevoegd / Het is Lubolux Oil in Eke
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Nele zei:

Iemand enig idee wat de huidige prijs is in dit station of bij andere stations in de ruimere omgeving ervan?

Ja: Dat is nu 2€, lijkt momenteel de standaardprijs te zijn bij Q8 voor H-gas.

Beste optie rond Kortrijk is momenteel Imog aan 1,899€, is dezelfde prijs als bij G&V/Enora maar de vuldruk is veel beter bij Imog. Beide stations liggen op enkele honderden meter van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...