Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Marco

Q8 Houthalen Helchteren

Recommended Posts

10 uren geleden, muscles zei:

Vandaag is de CNG-prijs bij Q8 in Houthalen ook verhoogd: van € 0,920 naar € 0,940 per kg. Eergisteren, dinsdag 10 april 2018, was het nog altijd € 0,920 per kg. Ik was toen blij dat de CNG nog op € 0,920 stond want ik heb er toen 16,91 kg in gekregen ?.

Ik heb ook nog een "totaalfoto" van de Q8 in Houthalen gemaakt maar het was al valavond (20u45), en daarmee is die foto niet scherp.

2018-04-12de_20u45m27.jpg

2018-04-12de_20u45m59.jpg

Uiteindelijk is het 'maar' 2cent, maar als je kijkt vanwaar we komen, en het is alweer de zoveelste prijsverhoging. Het is niet om vrolijk van te worden

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Het volgt de prijslijn van de andere brandstoffen...

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

6 uren geleden, Lange_666 zei:

Het volgt de prijslijn van de andere brandstoffen...

ja dat besef ik wel. We blijven goedkoper af ook. Maar eigenlijk zou aardgas niet gelinkt moeten/mogen zijn aan aardolieprijzen, en dat is nu wel het geval

794532_5.png

6 uren geleden, Dr Nick zei:

Maar eigenlijk zou aardgas niet gelinkt moeten/mogen zijn aan aardolieprijzen, en dat is nu wel het geval

Dat is het ook officieel niet meer (vroeger wel) als ik het goed heb maar de CNG-verkopers doen het wel. En onze Staat... keek ernaar en rijft ook hun deel binnen.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Dat is het ook officieel niet meer (vroeger wel) als ik het goed heb maar de CNG-verkopers doen het wel. En onze Staat... keek ernaar en rijft ook hun deel binnen.

sinds wanneer is dat dan veranderd? Ik heb nooit een bericht gezien dat dit aantoonde.

794532_5.png

De CNG-prijs is ook afhankelijk van de internationale prijs van de LNG. Omdat de vraag naar LNG is toegenomen vanuit China en andere landen is de LNG-prijs licht gestegen. Daarom stijgt de aardgasprijs eveneens.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

@Lange_666 bij mijn weten is de aardgasprijs voor bepaald percentage gekoppeld aan de aardolieproducten. Sinds wanneer zou dit niet meer zo zijn? Ik dacht wel dat die aanpassing pas enkele maanden nadien werd doorgevoerd. Ik vind de prijszetting voor CNG dan ook allesbehalve duidelijk. Net zo min als het feit dat deze pompen niet geijkt worden en nagekeken door een onafhankelijk controle-orgaan. Wie garandeert ons de geleverde kilo's die op de pomp staan?

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Vanavond om 20u39 heb ik slechts 12,65 kg CNG kunnen tanken bij de Q8 in Houthalen. Mijn aardgastanks waren nochtans volledig leeg. Ik zag het ook toen ik nadien terug op CNG reed. De wijzer stond niet helemaal rechts onderaan maar al aan het eerste streepje (rechts). Niet getreurd want dan kan ik morgen meer CNG tanken bij Bruno in Genk-Noord (waar die dan goedkoper zal zijn) ?.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

0.84€...vandaag als eerste aan die prijs getankt.

794532_5.png

28 minuten geleden, Dr Nick zei:

0.84€...vandaag als eerste aan die getankt.

Dikvaudje? 

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Ik heb zojuist met de uitbaatster van de Q8 van Houthalen gebeld en ze zei dat ze de CNG-installatie uit gezet heeft omdat er nog altijd problemen mee zijn.

Ze kan de firma, die de herstelling uitvoert, niet bereiken, en daardoor kon ze niet vertellen wanneer we weer opnieuw CNG kunnen tanken.

Vanavond ga ik dan bij Dats 24 in Tongeren tanken, en woensdag bel ik dan weer naar de uitbaatster van de Q8 in Houthalen. Als iemand hier bijvoorbeeld morgen in Houthalen CNG wil tanken, kan morgen eventueel zelf bellen naar

011 - 60.42.07 tijdens de openingsuren: maandag tot en met vrijdag van 04:00 tot 20:00 ('s zaterdags van 06:00 tot 18:00).

• Bedankt 1

morgen ist ne feestdag he

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

2 uren geleden, pluxy zei:

morgen ist ne feestdag he

Ja, da's waar ook.

Maar het is niet omdat het morgen een feestdag is, dat dat een reden is om niet naar de fitness te gaan ! Want morgen is de fitness, waar ik ga, open tot 13 uur. Allen daarheen ?

• Hahaha 2

6 uren geleden, Taaner zei:

Volgens dit bericht https://www.facebook.com/groups/statusCNG/ zou het opgelost zijn.

Dank je wel. Ik lees dit bericht nu pas. Dus ik wist van niks (Ik zou deze website in het vervolg op mijn smartphone moeten bekijken. Dan had ik het wel geweten). Ik ben namelijk om 15u30 bij Dats 24 in Tongeren CNG gaan tanken.

7 uren geleden, Taaner zei:

Volgens dit bericht https://www.facebook.com/groups/statusCNG/ zou het opgelost zijn.

Klopt, ik was onderweg en heb de tijd niet gevonden om dit hier te melden.
Pomp zou moeten werken, ik kreeg het bericht ook via mijn facebookpagina binnen.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km (wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiegen :$)

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Kent ge dat spreekwoord: Schone liedjes duren niet lang? Wel, het is zover: Q8 Houthalen heeft de CNG-prijs zo maar eventjes en in één keer verhoogd met 13 eurocent per kg. Dat wil zeggen dat dit exact dezelfde prijs is als van Dats 24. Ik veronderstel dat mensen van Q8 hier op het forum hebben zitten meelezen en vastgesteld hebben dat ze nu ook hoogcalorisch CNG verkopen in Houthalen en daardoor hun prijs verhoogd hebben. En zoals we weten van de andere Q8-stations waar CNG verkocht wordt: als Dats 24 de CNG-prijs verhoogt, dan volgt Q8 die prijs even later. Het enige dat de Q8 in Houthalen nu nog heeft, zijn de spaarpunten. Maar om op korte tijd (dan heb ik het over enkele maanden) punten te sparen dan moet je af en toe ook es benzine gaan tanken bij een Q8, of regelmatig spullen aankopen in een Delhaize-shop of bij Tom&Co. Zo niet duurt het veel te lang eer je 500 punten verzameld hebt. Ik zit momenteel aan iets meer dan 1250 punten. Mijn doel is 1500 punten. Dan krijg ik drie aankoopbons van 5 euro.

2018-05-30ste_19u12m.jpg

• Triest 1