Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Weergave CNG-kwaliteit en benzineverbruik

Bremel

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Golf 7 Variant TGI uit 2014, zowat het meest populaire CNG-model in onze contreien heb ik de indruk. 

Op dit forum en ook in het instructieboekje is er sprake van de weergave van de CNG-kwaliteit, maar die heb ik nergens. Bij de rijgegevens op de Discover Media staat info zoals het lopende verbruik, het geschatte rijbereik enzovoort, maar niets over de kwaliteit. Alle instellingen ook al bekeken maar geen optie gevonden die daarmee overeenkomt. Doe ik iets verkeerd of is de info niet op alle modellen en uitvoeringen beschikbaar? 

Wat me ook opviel: ik heb onlangs bijna 500 km op benzine gereden om die tank wat leeg te rijden, maar ik kreeg geen rijgegevens te zien daarvan (zoals verbruik in l / 100 km of geschat rijbereik). Resetten van de tellers (vanaf start, langere tijd...) veranderde niets. Doe ik iets verkeerd of kun je die gegevens enkel voor CNG zien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bremel bij de Skoda Octavia kan je de gaskwaliteit op je dashboard krijgen door aan het wieletje bij het stuur te draaien.

Je kan de weergave aanpassen bij rijgegevens bv. Gemiddeld verbruik, actueel verbruik,... En daar staat gaskwaliteit tussen. Het is dus niet in de discover media te zien, maar wel op je dashboard.

Model 2014 zou dit normaal gezien wel al moeten hebben denk ik.

dashboard.jpg

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bremel zei:

Ik heb sinds kort een Golf 7 Variant TGI uit 2014, zowat het meest populaire CNG-model in onze contreien heb ik de indruk. 

Op dit forum en ook in het instructieboekje is er sprake van de weergave van de CNG-kwaliteit, maar die heb ik nergens. Bij de rijgegevens op de Discover Media staat info zoals het lopende verbruik, het geschatte rijbereik enzovoort, maar niets over de kwaliteit. Alle instellingen ook al bekeken maar geen optie gevonden die daarmee overeenkomt. Doe ik iets verkeerd of is de info niet op alle modellen en uitvoeringen beschikbaar? 

Wat me ook opviel: ik heb onlangs bijna 500 km op benzine gereden om die tank wat leeg te rijden, maar ik kreeg geen rijgegevens te zien daarvan (zoals verbruik in l / 100 km of geschat rijbereik). Resetten van de tellers (vanaf start, langere tijd...) veranderde niets. Doe ik iets verkeerd of kun je die gegevens enkel voor CNG zien? 

Moet wel aangevinkt staat via je radiosscherm  denk dan naar wagen 

Je kunt verschillende gegevens aanvinken en alleen die zie je dan in je dashboard 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, op het dashboard zelf bleek het inderdaad wel te zien (en altijd leuk om daar 100% als kwaliteit te zien verschijnen). Gek dat er zo'n verschil zit tussen het schermpje op het dashboard en dat van de Discover Media, voor al de rest zijn die steeds netjes gesynchroniseerd en zie je doorgaans zelfs meer op de Discover Media dan omgekeerd.

De actieradius van de benzine verscheen er ook (hij berekent er zelfs ook de totale actieradius bij), wel geen verbruikscijfers van benzine maar ik veronderstel dat die daar wel verschijnen als je echt op benzine rijdt. Op de Discover Media is dat in ieder geval niet zo, daar bleef hij op de CNG-gegevens staan.

aangepast door Bremel
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...