Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Iemand ervaring bij de verkoop van een CNG wagen?

MVA

Aanbevolen berichten

Bij de verkoop van mijn AUDI A4 g-tron kom ik geregeld mensen tegen die 'verdomd' moeilijk te overtuigen zijn van de voordelen van een CNG wagen! Daarom even een 'oproep' langs deze weg. Is er iemand die ervaring heeft met de verkoop (particulier) van zijn 2de hands wagen op CNG? Of ....Misschien is er onder jullie iemand die geïnteresseerd is in mijn Audi (2017 / model 2018)!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring daarmee.

Je kan wel, op dit forum bijna helemaal onderaan, in "Te koop aangeboden" reclame maken voor je te verkopen auto.

Met best wat foto's en meer info.

https://www.aardgasrijder.be/forum/forum/31-te-koop-aangeboden/

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MVA onbekend is onbemind helaas.
Het ontbreekt kopers vaak aan informatie.

Ik heb destijds mijn wagen relatief eenvoudig kunnen verkopen door de kopers te wijzen op het verbruik aan de hand van mijn tankbeurten en de onderhoudshistoriek.

Het betrof hier toen een Skoda Octavia Combi, dit is wel een andere prijsklasse dan de Audi A4.

De kopers hebben een testrit gedaan en ik ben toen met hen naar het tankstation gereden, omdat ze niet goed wisten hoe 'moeilijk' CNG tanken was. Toen ze zagen dat het eenvoudig was, waren ook die twijfels weggenomen.

Je moet 1 koper hebben, dat is voldoende. In mijn geval is toen 1 gezin komen kijken en zij hebben toen direct toegehapt, op opkopers reageerde ik niet, zij willen altijd een belachelijk lage prijs bieden.

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Aardgasrijder zei:

@MVA waar heb je de wagen te koop staan?
Ik zie hem nog niet op 2dehands, kan dat?

Loppem (regio Brugge) Heb hem een paar weken op 2de hands en op AutoScout geplaatst, gisteren heb ik deze meldingen verwijderd. Wacht nu tot na de verlofperiode om terug actie te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat de markt klein is voor cng-voertuigen. Je moet al echt iemand vinden die cng minded is. Nu de gratis wegentaks is weggevallen, vrees ik dat de interesse nog kleiner zal worden. Het is al elektro wat de klok slaat. Spijtig, ben tot nu toe echt wel te vreden met mijn Audi A5 versie 25 l benzine. 

aangepast door tobo
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De advertentie ook in het frans laten verschijnen en goede foto’s zijn volgens mij heel belangrijk.

Anderhalf jaar geleden heb ik mijn vorige Touran verkocht en de ernstige kandidaten waren franstalig .

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 

Verbruik: spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...
Op 13/8/2021 om 09:11, MVA zei:

Bij de verkoop van mijn AUDI A4 g-tron kom ik geregeld mensen tegen die 'verdomd' moeilijk te overtuigen zijn van de voordelen van een CNG wagen! Daarom even een 'oproep' langs deze weg. Is er iemand die ervaring heeft met de verkoop (particulier) van zijn 2de hands wagen op CNG? Of ....Misschien is er onder jullie iemand die geïnteresseerd is in mijn Audi (2017 / model 2018)!?

Deze Audi A4 g-tron is een uitzonderlijke auto met vele voordelen die u echt niet wilt missen! Met zijn krachtige CNG-aandrijving profiteert u niet alleen van zeer lage brandstofkosten, maar draagt u ook bij aan een schoner milieu. Bovendien is de Audi A4 een luxe, comfortabele en betrouwbare wagen die jarenlang probleemloos service zal verlenen. Laat u niet misleiden door vooroordelen - eenmaal achter het stuur, zult u de voordelen van CNG direct ervaren!"

De combinatie van de praktische voordelen, de ecologische impact en de kwaliteiten van de Audi A4 g-tron maken dit echt een aantrekkelijke aankoop voor elke geïnteresseerde koper. Ik hoop dat deze overtuigende boodschap u helpt om de juiste kopers aan te trekken voor uw wagen!

• Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, esclikes zei:

Cng-voertuigen krijgen niet veel kopers.

Je zou een nieuwe wagen kunnen aankopen in Duitsland bij o.a. Neuwagenkauf punt com, en je CNG-voertuig ginder overlaten. Dat is uiteraard op voorwaarde dat je min of meer Duits kent, ofwel DeepL Translate gebruikt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...