Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Koen C

Tanken in Nederland

Recommended Posts

Afgelopen vrijdag ben ik gaan tanken bij Total / Pitpoint in Venlo.

Venloseweg 106

5931 GV Tegelen - Venlo

Ik kwam terug van mijn trip vanuit Winterberg en op de heenweg ben ik veel CNG-tankstations tegen gekomen, maar op de alternatieve terugweg moest ik telkens enkele kilometers omrijden om te gaan tanken.
Gezien de kids op de achterbank zaten wilde ik niet omrijden en heb ik nog eens een keer L-gas getankt.
Met quasi lege tanks ben ik gaan tanken in Venlo. Er stond samen met mij nog een dame van PostNL te tanken met haar mercedes busje.

Het was L-gas tegen een prijs van 1.184 € per kg.
Ik heb er bewust getankt, want ik moest nog zo'n 50 km naar huis rijden en rijden op benzine is duurder dan rijden op CNG.

Enkele sfeerbeelden by night. (sorry voor de slechte beeldkwaliteit)

De geluidswering boven op de brug is trouwens de autosnelweg A73, de pomp ligt op 50m van de afrit, waardoor ik geen extra tijd kwijt was.
Nette tankinstallatie met goeie druk.

@Koen C de foto's werken nu wel ?

20190118_173620.jpg

20190118_173631.jpg       20190118_173645.jpg

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fieten Olie wil in 2019 doorgroeien naar 40 tankstations

19 februari 2019 om 10:13 - Bron: TankPro

Fieten Olie is sinds deze week een nieuwe tanklocatie met shop en carwash rijker. De nieuwbouwlocatie is te vinden op bedrijventerrein ‘t Lochter 3 in Nijverdal. Er zijn inmiddels 33 tankstations met de kleuren van Fieten op de luifel. Doel van het Drentse bedrijf is om uit te komen op minimaal veertig locaties voor het eind van het jaar.

Eind 2018 kreeg Fieten Olie definitief groen licht om te starten met de bouw van een tankstation met carwashfaciliteiten in de Twentse plaats. Brandstofleverancier Kuwait Petroleum tekende bezwaar aan tegen de bouw van het nieuwe station en pleitte voor een bouwstop, maar de voorzieningenrechter wees dit verzoek uiteindelijk af. “Ik kan me voorstellen dat ze misschien uit oogpunt van concurrentie niet staan te springen, maar we hebben netjes alle stappen doorlopen om hier te kunnen bouwen. Kortom, de uitspraak lijkt me niet meer dan logisch”, reageert directeur Richard Fieten.

De nieuwe locatie ligt aan de Benjamin Franklinstraat 2 in Nijverdal. Klanten kunnen er terecht voor diesel, Euro95, AdBlue en CNG. In de shop wordt er gezorgd voor verse broodjes, koffie en een snack voor onderweg. Sinds dinsdag is ook de carwash geopend, inclusief stofzuigmogelijkheden.

https://www.fieten.info/tankstations/nijverdal-t-lochter/

In de volgende tankstations van Fieten Olie kan men eveneens CNG tanken:

https://www.fieten.info/tankstations/beilen/

https://www.fieten.info/tankstations/groningen/

https://www.fieten.info/tankstations/hoogeveen-oost/

https://www.fieten.info/tankstations/staphorst/

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 230.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snel lezen maakte er voor mijn "frietenolie" van. Vroeg me al af wat verwerken tot diesel met CNG te maken had. 😀

Kuweit petr. mag dan niet content zijn, wat concurrentie bij CNG zal voor de prijs zeker goed doen. 

• Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

CNG in Holland is te duur.

aangepast door pluxy
  • Vind ik leuk 2

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuw Esso-tankstation met Spar, Subway én wasstraat in Sneek

Gepubliceerd op 05 april 2019 om 10:22 - Bron: TankPro

Het Friese familiebedrijf Veenema Olie gaat een nieuw tankstation bouwen in Sneek. De eerste paal van de Esso-locatie wordt begin mei in de grond geslagen. Het station krijgt een royale shop met zowel een Spar Express als een Subway. Ook komt er een moderne kettingwasstraat.

‘It giet oan!’ laat directeur Freddy Veenema van de onderneming uit Sneek weten. Na een lange voorbereidingstijd start op 1 mei de bouw van het nieuwe tankstation aan de Lorentzstraat in Sneek, parallel aan de snelweg A7. Als het project volgens planning verloopt, dan opent het station voor het einde van het jaar z’n deuren. Het tankstation wordt uitgevoerd in de kleuren van Esso.

De shop speelt een belangrijke rol op de nieuwe locatie. Veenema Olie kiest voor twee merken die inmiddels volop zijn terug te vinden bij Esso-stations: Spar en Subway. Het aantal Spar-locaties bij tankstations in de kleuren van Texaco en Esso is afgelopen jaar snel gegroeid. Dit komt voort uit een samenwerking die EG Group met beide merken is aangegaan. De winkels hebben een kleine oppervlakte en richten zich op het gemak van direct gebruik en het dagelijkse boodschappen kunnen doen. Ook de broodjesketen Subway is ondertussen al bij heel wat tanklocaties terug te vinden.

Groengas, blauwe diesel en laadpunt

Aan de pomp kunnen klanten naast de gebruikelijke brandstoffen ook terecht voor groengas, blauwe diesel en AdBlue. Bovendien bestaat de mogelijkheid voor het opladen van elektrische auto’s. Links naast de shop wordt een kettingwasstraat gebouwd. Daarvoor heeft Veenema gekozen voor een installatie van Christ.

Veenema Oliehandel werd opgericht in 1935 door Fokke Veenema. Sinds 1990 wordt familiebedrijf uit Sneek geleid door de gebroeders Arnold, Freddy en Harold Veenema, de derde generatie. Het bedrijf exploiteert tankstations in Sneek, Lemmer en Heerde. Daar wordt eind dit jaar de nieuwe locatie aan toegevoegd. Rond 1 mei zal de eerste paal door de 90-jarige Nienke Veenema-Abma geslagen worden.

Image by Werner77 from Pixabay.

esso-hemmoor-677864_1920.jpg

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 230.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Q8-Tango winnaar van openbare inschrijving in Deventer
12 april 2019 om 11:57 - Bron: TankPro

Q8-Tango is als winnaar uit de bus gekomen van de openbare inschrijving voor een nieuw te ontwikkelen tankstation in Deventer. De gemeente Deventer beoordeelde de inschrijving op de onderdelen prijs, duurzaamheid en ontwerp. Op het station komen onder meer twee laadpalen en kunnen klanten terecht voor het tanken van CNG/groengas. Ook is het mogelijk om op deze locatie in de toekomst een elektrische deelauto te huren. In totaal waren zes partijen geïnteresseerd in het bouwen van een station op het stuk grond in Deventer-Oost. 

Q8-Tango bood 1,2 miljoen euro voor de kavel aan de Holterweg. Daarnaast heeft de maatschappij een aantal mooie maatregelen om de CO2-voetafdruk van het station terug te brengen in petto. Het tankstation wordt zelfvoorzienend qua elektriciteit en krijgt een energieopslagsysteem voor de overtollig opgewekte zonne-energie. Er worden op de nieuwe locatie bovendien twee snellaadpalen geplaatst en klanten zullen er ook terecht kunnen voor CNG/groengas.

Elektrische deelauto’s

In samenwerking met Buurauto worden bovendien elektrische deelauto’s aangeboden. Het inspelen op elektrisch rijden was één van de eisen die de gemeente had gesteld. Er komt daarnaast een ondergrondse waterbuffertank die wordt gebruikt voor de watervoorziening van het tankstation. Die tank wordt gevuld met hemelwater. Aansluiting op het waternet is niet nodig.

De tanklocatie wordt door de gemeente Deventer aan Q8-Tango verhuurd voor een periode van 20 jaar. De kavel heeft een grootte van 1.519 vierkante meter. Het geboden bedrag telde bij de toewijzing voor 50 procent mee, de duurzaamheid en het ontwerp allebei voor 25 procent.

De nieuwe locatie maakt onderdeel uit van de nog in ontwikkeling zijnde ‘Leisurestrook Holterweg’. Naast het tankstation maken ook een restaurant van McDonald’s en het sport- en speelcentrum Leisure World Deventer deel uit van de plannen. Het fastfoodrestaurant is inmiddels geopend. Waarschijnlijk wordt eind dit jaar of begin volgend jaar begonnen met de bouw van het nieuwe Tango-tankstation. De inschrijving voor het nieuw te bouwen tankstation was in handen van BZO Tankstations.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na een midweekje in Centerparcs De Huttenheugte getankt bij PitPoint Emmen (Drenthe). Ik stond daar samen te tanken met een Nederlandse VW Up! De eigenaar ging zeker eens een kijkje nemen op het forum.

Prijs aldaar: 1,149 euro per kg

BDD55CFA-A385-4ABF-BFBE-EE7C77DA81D5.jpeg

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...