Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Meest actuele stand van zaken voor reis naar Zuid-Frankrijk via Lille - Reims - Lyon ...

Christine

Aanbevolen berichten

Ik vertrek volgende maand ook naar Frankrijk / Ardeche en heb volgende tankstations geselecteerd, :

- Merl Luxemburg / Aral : blijkbaar geen problemen momenteel na 265 km.

- Macon Rue du chateau / Airliquide : werkt blijkbaar ook volgens Tobo , volgens Gibgas 'nur fur Geschaftskunden' maar blijkbaar toch voor iedereen toegankelijk ? , op km 709 (tussenafstand 444 km)

- Montelimar  Avenue du Meyrol / Avia : blijkbaar eveneens geen problemen momenteel op km 930 (tussenafstand 221 km)

58 km verder kom ik dan op km 988 met een redelijk volle tank aan op mijn bestemming.

Graag bevestiging want ik zie zo langzamerhand tussen de bomen het bos niet meer met die Franse toestanden  Hopelijk overal genoeg druk om vol te kunnen tanken.....

Ik heb een Romac kaart en verder nog een Master card , een Argenta + Deutsche Bank maestro kaart en bovendien ook nog een Makro/Delhaize/Colruyt/Albert Heyn en Carrefour kaart.  Ik hoop dat ik enkel met cng op mijn bestemming geraak.  Enkel tussen Merl en Macon , 444 km , zal ik misschien mijn voorraadje Luxemburgse benzine moeten aanspreken.  ,

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Brembos zei:

Ik was mijn Edenred , Sodexo  en kruidvatkaart nog vergeten te vermelden. Ik haat al dat gedoe met die stomme kaarten... Is het nu zo moeilijk om een eenvormig betalingssysteem uit te weren anno 2021 ?

Groot gelijk ! Ik ga zondag Macon ook proberen op de terugreis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

gisteren 11/08 getankt in Montelimar, Macon en Merl en dit zonder problemen. In Macon werkte enkel de verst gelegen pomp van de LNG-tank. Pomp 4  als ik niet mis ben. Dit station is een aanrader, ligt net aan de afrit en is bovendien goedkoop € 1.11

Wel tijdens het tanken op de groene startknop blijven drukken ( is zo voor alle CNG-tankstations in Frankrijk) en niet zoals onze Duitse vriend denken dat als de pomp direct stopt met tanken, dat deze defect is. 

Prettig reis aan iedereen.

Dirk

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merl tot Macon lukte net op cng in het doorrijden met Audi A5. Op de terugreis door vml te lage vuldruk in Macon en het  veelvuldig vertragen en terug optrekken heb ik de  laatse 50 km tot in Merl op Benzine gereden.

Voor wie naar de Ardeche gaat, tanken in Merl, Macon en Montelimar  en het zou moeten lukken.

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merl tot Macon lukte net op cng in het doorrijden met Audi A5. Op de terugreis door vml te lage vuldruk in Macon en het  veelvuldig vertragen en terug optrekken heb ik de  laatse 50 km tot in Merl op Benzine gereden.

Voor wie naar de Ardeche gaat, tanken in Merl, Macon en Montelimar  en het zou moeten lukken.

Opgelet voor Macon heb je een Romac kaart nodig.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tobo zei:

LNG-tank. Pomp 4  als ik niet mis ben. Dit station is een aanrader, ligt net aan de afrit en is bovendien goedkoop € 1.11

Ik begrijp dat dit is fossiel gas is dus, geen bioCNG, juist?

(Ik vraag omdat de carburogaz pagina zegt bio, vreemd - ook met LNG)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er had juist een vrachtwagen getankt op cng. ( dacht dat vrachtwagens op LNG reden, maar blijkbaar rijden er ook CNG) Daarom was de druk vml aan de lage kant. Slechts 16 kg kunnen tanken. Heb ook nog de 25l benzine versie. Dit geeft toch in Frankrijk extra gemoedsrust.

De vriendelijke vrachtwagenchauffeur stak zijn sleutel tussen de groene knop, zodat je niet constant hoeft te duwen tijdens het tanken. Niet echt de correcte wijze, maar was wel handig.

aangepast door tobo
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...