Ga naar inhoud

Prijzen en opzoeken en vergelijken

Bremel
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een CNG-auto, maar tot mijn verrassing is het zeer moeilijk prijzen van tankstations op te zoeken. Excuses mocht dit al eerder besproken zijn, maar ik vond niet echt iets terug. 

Voor klassieke brandstoffen is carbu.com goed, maar voor CNG zijn er veel verouderde prijzen (maanden oud) van zelfs nog ruim onder de euro. Enkel van DATS lijken ze recente prijzen door te krijgen, maar dan kun je natuurlijk evengoed naar de DATS-website zelf gaan. Op de websites van pakweg Lukoil, Maes of Q8 vind ik nooit de CNG-prijs. 

Of is de prijs in die mate uniform dat er amper verschillen bestaan? Bij DATS lijkt het momenteel overal 1,05 of 1,20 te zijn, is dat enkel door het verschil tussen L- en H-gas? 

Bedankt voor jullie advies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bremel op Carbu bestaat er een algemene pagina met brandstofprijzen per soort.

CNG staat hier sinds enige tijd ook tussen.

https://carbu.com/belgie/bestPrice/Belgie/BE/0 de prijzen worden wel niet iedere dag geüpdate.

Per provincie kan je dan doorklikken naar het goedkoopste station.

De gaskwaliteit staat er niet overal bij. Dats hanteert in België dezelfde prijs voor iedere locatie H-gas en L-gas, afhankelijk van de kwaliteit van het gas.

Verder gebruik ik Gibgas voor de prijzen, kwaliteit van het gas en defecten op te volgen.

Alle apps zijn uiteraard afhankelijk van de input van gebruikers. Voor Gibgas ben ik hierover tevreden.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

CNG staat inderdaad op carbu, maar zoals gezegd zijn de gegevens helaas allesbehalve actueel en dus weinig bruikbaar. 

Gibgas klinkt zeker interessant, maar door de paywall moeilijk even te bekijken. Maakt het in de praktijk eigenlijk veel uit, welke prijzen zien jullie daar momenteel bijvoorbeeld naast de 1,05/1,20 van de DATS? Gezien de soms vrij grote afstand tussen stations ga je natuurlijk niet zo gauw een lange omweg maken voor een miniem verschil. 

aangepast door Bremel
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Bremel zei:

Gezien de soms vrij grote afstand tussen stations ga je natuurlijk niet zo gauw een lange omweg maken voor een miniem verschil. 

Je zegt het zelf : voor die 1 cent verschil ga je geen omweg rijden.

1 cent per kilo CNG = 11 à 12 cent bij voltanken bij onze auto.

De Caddy met 5 tanks zal misschien aan 25 cent zitten  ?

Zelf heb ik de keuze tussen Dats en Pitpoint (Lukoil).  Inderdaad 1 cent verschil per kilo.

Maar wat op mijn weg ligt, daar tank ik.

Vooral consequent op CNG rijden : dààr spaar je geld mee uit.

Even vergelijken : ik ben naar de post gegaan om een brief, met al een gewone zegel op ( ! ), te "verhogen" naar een prior zending.  Dat is dan een 1/2 Euro (50 cent), meneer.... 

Het buiten wachten duurde langer dan de handeling van de loketbediende en de exacte cash betaling uit mijn portemonnee....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Prijsstijging van Dats is nog niet overal doorgevoerd zag ik

Misschien omwille van vakantie? (Bij Dats, bij Gibgas).

Met Enora/G&V is het moeilijk, heb verschillende keren geprobeerd te weten wie beheerd de prijs (ondertussen om Carbu/Gibgas/Carburogaz te voeden) maar nog niet erin geslaagd.

Carbu.com: heb mezelf info verstuurd om somige stations toe te voegen... Maar geen prijs gegeven door die bedrijven. (Bvb een Shell station, met Enora pomp, bestuurd door G&V?... Niemand antwoordt).

Geen concurrentie, geen nood voor prijs info. Zo moeten prijzen onszelf communiceren... Bedankt Gibgas en Carburogaz !

Er zijn uitzonderingen : bvb. Q8 Jurbise blijft heel laag (voor de laatste stijging was CNG-H 0,890 € vs. 1,110€ bij Enora, 1,130 Dats en 1,150€ Total in deze streek. Nieuwe prijs nog niet gezien ). Dit blijkt stabiel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds kort de app CarburOgaz Op de site staan enkel de Franse stations, maar in de app ook de Belgische, Spaanse en Portugese.

App is gratis. Iedereen kan de prijzen aanpassen en aangeven of er een probleem is met de pomp.

Ik heb ook nog de PitPoint app staan, die toont ook alle CNG-stations maar geen prijzen. Maar eigenlijk weet ik nu wel de meeste stations zijn in de regio's waar ik meest kom. Ik tank ook meestal waar ik passeer, zal nu niet omrijden voor de prijs (is de moeite niet).

Op 6/8/2021 om 07:25, Jef164 zei:

Er zijn uitzonderingen : bvb. Q8 Jurbise blijft heel laag (voor de laatste stijging was CNG-H 0,890 € vs. 1,110€ bij Enora, 1,130 Dats en 1,150€ Total in deze streek. Nieuwe prijs nog niet gezien ). Dit blijkt stabiel te zijn.

Vandaag getankt bij Q8 Jurbise, nog steeds 0,890. Dats is ondertussn de standaard 1.20.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 7/8/2021 om 18:22, Taaner zei:

Ik gebruik sinds kort de app CarburOgaz Op de site staan enkel de Franse stations, maar in de app ook de Belgische, Spaanse en Portugese.

App is gratis. Iedereen kan de prijzen aanpassen en aangeven of er een probleem is met de pomp.

Ik heb ook nog de PitPoint app staan, die toont ook alle CNG-stations maar geen prijzen. Maar eigenlijk weet ik nu wel de meeste stations zijn in de regio's waar ik meest kom. Ik tank ook meestal waar ik passeer, zal nu niet omrijden voor de prijs (is de moeite niet).

Vandaag getankt bij Q8 Jurbise, nog steeds 0,890. Dats is ondertussn de standaard 1.20.

Jammer dat die App nog niet op iphone beschikbaar is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...