Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Vlotter op benzine of aardgas? Jouw ervaringen

stefanmiler
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik merk weinig tot geen verschil qua prestatie, wel qua verbruik en een beetje qua geluid. Zoals ik eerder eens berichtte (en aantoonde via een geluidsfragment), start mijn motor beduidend vlotter op benzine (S98) dan op CNG, allebei in geval van warme motor en start-stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 15-11-2016 om 06:24, stefanmiler zei:

Over FAQ gesproken: ik (en mijn vrouw ook trouwens ;) ) hebben de indruk dat de wagen 'vlotter' rijdt op CNG dan op benzine, zijn er nog mensen die die indruk hebben?  Ik kan niet echt zeggen wat precies (stilte, optrekken?) maar zo voelt het toch aan.

Bij mij idem dito,maar we hebben dan ook de zelfde wagen dacht ik.Ik zou zelfs meer zeggen,als je naar geen kilotje  gas kijkt is hij véél vlugger dan op naft.Maar dat is niet de echte spirit van een cng-rijder,als je al groener wil rijden,dan kijk je naar de gepaste brandstof en automatich ook naar het verbruik,daarom vul ik mijn benzine tank slechts voor de helft,omdat ik dan ook periodiek slechts 5L moet verijden . 

• Vind ik leuk 2

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Indien je het gaspedaal volledig induwt , kan ie automatisch overschakelen van CNG naar benzine voor extra vermogen (Fiat 500 L van Danny 268)

Bij  mijn Ypsilon nog niet voorgehad.  Zal dat eens proberen :D

vul ik mijn benzine tank slechts voor de helft  (schreef Bob)

Je hebt gelijk : elke onnodige kilo extra is meerverbruik.  Niet "exact" te meten na elke tankbeurt, maar op termijn wel.

Maar : de macht der gewoonte : voltanken, ook de benzine tank.

beetje vlotter op benzine dan op gas, vooral onder in de toeren (schreef Lange_666)

Bij de Ypsilon ook : schakelen op benzine tussen de 2000 en 2500 toeren.  op CNG : tussen 2500 en 3000 toeren.

Misschien niet echt het "nieuwe rijden", maar wel met het verkeer meegaan (of eerder :D ).

Te noteren : auto heeft maar 2 cilinders en net geen 900 cc inhoud....  

"""What did they do with the other 6 ?""" vroeg eens een liefhebber van Amerikaanse oldtimers... :D

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik merk op dat het misschien ook aan de kwaliteit van het gas kan liggen? ( vind er wel geen onderzoek rond .... )

Sinds we een onderhoud hebben gehad en tijdens die periode ook zijn overgeschakelt naar H+ gas merken we op dat deze op gas evengoed 'krachtiger' rijden werd ... .

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...