kaert Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Probleem met nozzle / vulpistool / nippel ; Bij het tanken lekte/spoot er gas van tussen het pistool en de nippel v mijn auto. Mits het pistool wat te ondersteunen kon de pomp de test druk goed uitvoeren maar als ik de start knop indrukte, spoot het gas overal rond en bleef onder druk tot ik de stopknop in drukte. Heb het pistool er kunnen afhalen en na de nippel en de binnenzijde v pistool te inspecteren en af te kuisen (lichte ijsvorming) nogmaals geprobeerd , maar zelfde resultaat. Dan maar andere pomp pistool getest , helaas ook zelfde resultaat. Ondertussen kwam er een ander persoon tanken en dat lukte wel... Ben dan naar ander tankstation gereden vlakbij in Hoboken ( Total ->Esso). Daar weer gelijkaardig probleem , maar bij het positioneren vh pistool kon ik de lek minimaliseren en toch tanken... maar kon erna het pistool niet vd nippel loskoppelen ! Dan maar naar het support tel nr v Pitpoint gebeld ( eerst even gewacht tot de gasgeur weg was) maar niet verder geraakt dan het keuzemenu Erna de tankstation verantwoordelijke erbij geroepen, en die kreeg het pistool er wel af... wss was tegen dan het ijs gesmolten dat zich vormt wegens de lek... Ik vrees dat de nippel op m'n auto versleten is ( mss wel door alle verschillende en slechte pistolen in Frankrijk ) Iemand nog ervaring met dit probleem ? of vervangen v tank nippel ? @moderator , ik weet niet of deze post op de juiste plaats staat...
Jef164 Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Hallo @kaert, Misschien zal je (of heb je intussen) info gevonden hier: Onderdelen - o-ring heb het nooit gedaan maar ik heb o-rings gekocht "just in case". 1
Aardgasrijder Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 @kaert welke wagen heb je? Leeftijd? Kilometerstand? Het kan inderdaad de O-ring zijn, in principe verslijt de stalen nippel niet zo snel. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Veerle Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Ik heb gisteren bij het tanken een gelijkaardig probleem gehad. Nu herinner ik me dat ik bij de laatste tankbeurt een hardere weerslag voelde bij het loskoppelen van het pistool. De auto moest vandaag toevallig op onderhoud. Daar hebben ze niks gevonden. En zonet weer proberen tanken, maar opnieuw kwam er gas vrij. Ik heb het gefilmd: https://we.tl/t-j5Hw7TuCp6 Ik ken er niet zo heel veel van, dus ik weet ook niet of de aansluiting er anders uitziet dan normaal. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit snel te herstellen valt? Ik rij met een caddy maxi, 3 jaar oud.
Koen C Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 15 uren geleden, said zei: hoi . garage verdamper in ... Pure reclame ? 1e post en boenk : naam van bedrijf (in Nederland, Noord-Brabant) komt als allereerste post. Wat als Veerle in Brugge, Heuvelland of Geraardsbergen woont ? Handig.... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
Bremel Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 7 uren geleden, Veerle zei: Ik heb gisteren bij het tanken een gelijkaardig probleem gehad. Nu herinner ik me dat ik bij de laatste tankbeurt een hardere weerslag voelde bij het loskoppelen van het pistool. De auto moest vandaag toevallig op onderhoud. Daar hebben ze niks gevonden. En zonet weer proberen tanken, maar opnieuw kwam er gas vrij. Ik heb het gefilmd: https://we.tl/t-j5Hw7TuCp6 Ik ken er niet zo heel veel van, dus ik weet ook niet of de aansluiting er anders uitziet dan normaal. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit snel te herstellen valt? Ik rij met een caddy maxi, 3 jaar oud. Hoort daar geen o-ringetje in te zitten? Zag je vroeger ook alleen blank metaal zonder rubber aan de binnenkant?
Gast Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 (aangepast) 7 uren geleden, Veerle zei: Ik heb gisteren bij het tanken een gelijkaardig probleem gehad. Nu herinner ik me dat ik bij de laatste tankbeurt een hardere weerslag voelde bij het loskoppelen van het pistool. De auto moest vandaag toevallig op onderhoud. Daar hebben ze niks gevonden. En zonet weer proberen tanken, maar opnieuw kwam er gas vrij. Ik heb het gefilmd: https://we.tl/t-j5Hw7TuCp6 Ik ken er niet zo heel veel van, dus ik weet ook niet of de aansluiting er anders uitziet dan normaal. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of dit snel te herstellen valt? Ik rij met een caddy maxi, 3 jaar oud. Er is op het forum een gelijkaardig topic:. Daar staat een foto waar je kan zien dat er een rubberen o-ring (blauw in de foto in het topic) aan de binnenkant van de nippel hoort te zitten. 19 januari 2022 aangepast door Trostomaat
Aardgasrijder Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 @Veerle Bekijk even onderstaande foto's, er ontbreekt inderdaad een rubbertje waardoor je een lek hebt. (Foto bron Twitter) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Lage Emissie Zone Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 (aangepast) Wat mij stoort aan de Caddy is dat de tankklep niet op slot gaat bij het vergrendelen van de auto. Dat is de reden dat ik mijn benzinetank op slot heb gedaan maar in theorie kan er vandalisme gebeuren aan de vulnippel, dat is een zwakke schakel in de volkswagen Caddy. Bij mijnen ouden 190d is de tankklep opslot bij het vergrendelen van de wagen en een moderne wagen VW Caddy Maxi doet dit niet, echt belachelijk. 20 januari 2022 aangepast door Lage Emissie Zone 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aardgasrijder Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 @Lage Emissie Zone dat wist ik niet, is weer ergens een kleine besparing geweest die ze hebben doorgevoerd. Ik dacht dat tegenwoordig iedere wagen ofwel idd sluiting via centrale vergrendeling had, ofwel via een sleutel. Bij de gasnippel kan er moeilijk een slot geplaatst worden. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
pluxy Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 (aangepast) dichtingsring die gaat vliegen heb ik gehad toen hij 2 maand oud was. Dat knalt. Met gevolg gas verlies en geen tankmogelijkheid meer. Heel het systeem van nippel tot aan gasfles is toen vervangen. Maar was waarschijnlijk niet nodig geweest door enkel dichtingsring te plaatsen. AGS in Olen heeft deze op stock.; Dat de tankklep niet op slot is een serieus nadeel vind ik. Al mijn vorige auto's +20jaar hadden dit al. 20 januari 2022 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Crombel Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Bij mijn Touran ligt een reserve o-ring in het handschoenkastje. In de negen jaar dat ik met CNG rijd heb ik het nog niet nodig gehad maar het is toch geen overbodige luxe. De reactie van Groengas-centrum dat de vulnippel sterk vervuild was is ook maar een smoesje om de rekening op te drijven. VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik:
Veerle Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ik heb voordien nooit naar die vulnippel gekeken, dus ik kan niet echt vergelijken. Maar het lijkt me wel een logische verklaring. Ik zal dit meenemen naar de garage. Bedankt!
Bremel Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ik zou wel niet aanvaarden om (opnieuw) te betalen in de garage, dit hadden ze echt moeten zien bij de controle. Anders is het echt enorm eenvoudig zelf te doen, gewoon het ringetje erin duwen en that's it.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen