lodola235 Geplaatst: 15 juni 2021 Delen Geplaatst: 15 juni 2021 (aangepast) Heb dus een caddy max CNG bj. 2018 met 85.000 kms tweedehands gekocht een ex leasing wagen die oorspronkelijk door de VW garage Claesens uit Antwerpen geleverd is . Kort na de levering kreeg ik het alarm koelvloeistof, en konden we ongeveer 1/2L bijvullen. Nu na 1000km's kwam het alarm opnieuw op en konden we weerom +-1/2L bijvullen, nergens een lekkage of zo te zien, misschien een of andere warmtewisselaar of zo ? Nu was mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee, of mss zelf al voorgehad, want dit lijkt mij wel een probleem Alvast bedankt voor de reacties Bart 15 juni 2021 aangepast door lodola235 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 15 juni 2021 Delen Geplaatst: 15 juni 2021 Klein gaatje in de cilinderkoppakking zeker? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 15 juni 2021 Delen Geplaatst: 15 juni 2021 Hopelijk is het "maar" de waterpomp die aan het verslijten is. Je kan het volgende eens uittesten : - vul de koelvloeistof bij tot het voorziene maximum (bij koude motor) - rij wat rond totdat de motor goed op temperatuur is (en dus ook de koelvloeistof) - parkeer de auto horizontaal en leg een groot karton onder de motor - kijk na een tijd of je misschien toch enkele vlekken ziet - koelvloeistof ? Dan is er ergens een lek in het circuit. Vermoedelijk de waterpomp, maar het kan ook dat een darm een scheurtje heeft of slecht aangekoppeld. - niets te zien ? Geen vlekken ? Dan kan je de vuldop van de motorolie er eens afhalen. Indien er een vieze smurrie aanhangt (vieze "mayonaise"), dan is het de cilinderkoppakking. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 16 juni 2021 Delen Geplaatst: 16 juni 2021 Kan ook een lekje bij de radiator zijn. Koppakking kan ook maar is eerder uitzonderlijk op die kilometerstand. Ik heb de pech met mijn C4 Grand Picasso gehad op 110.000km. Miniscuul scheurtje in koppakking waarbij uitlaatgassen in de koelvloeistof kwamen. Gevolg overdruk in het systeem en rondspuitende koelvloeistof. De garagist had die bij dit type motor nooit meegemaakt, dus was echt pech hebben 😒 @lodola235Als je de wagen recent kocht heb je garantie. Even langsgaan zodat ze dit kunnen uitzoeken. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crombel Geplaatst: 16 juni 2021 Delen Geplaatst: 16 juni 2021 Dat de waterpomp het begeeft op 85Tkm is niet uitzonderlijk. Er zit ook een intercooler in het inlaattraject en die kan ook lekken. Ik denk dat ze dat kunnen meten aan de uitlaatgassen. Zeker het peil van de koelvloeistof in het oog houden en na zien of er geen lekken zijn. VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 17 juni 2021 Delen Geplaatst: 17 juni 2021 Met KoenC, ik zou eest eens de vuldop van de motorolie eraf halen. Mayonaise aan de dop = koppakking. anders ergens een lekje. als je een vermoeden hebt waar dan kan je die omgeving poederen met talk. dan zie je vanzelf vanwaar de koelvloeistof komt. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 5 oktober 2021 Delen Geplaatst: 5 oktober 2021 Onze Caddy maxi, verbruikt ongeveer 2 a 3cm koelvloeistof per 15000km, is al zo van toe hij nieuw was 0km, nu 120000km, al laten op druk zetten in garage, maar geen verlies. Kan natuurlijk ook ergens anders zitten, of normaal zijn, jammer dat we geen watertemperatuur kunnen aflezen. Olie temperatuur durft in de zomer wel eens tot aan 119graden te schieten, in de bergen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 5 oktober 2021 Delen Geplaatst: 5 oktober 2021 Olietemperatuur is heel normaal Koelwater kan ook langs de uitlaat verdwijnen (egr) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht lodola235 Geplaatst: 26 december 2021 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 26 december 2021 was dus uiteindelijk een dichting aan de waterpomp, blijkbaar gebeurd dit nog, na de vervanging dus al enkele duizenden km's gereden; geen problemen meer, fantastische wagen, rijdt zuinig, zéér stil , soepel, alleen natuurlijk als je van een diesel komt moet je je aanpassen aan het mindere koppel, maar dat is alleen even wennen. Nu alleen nog de prijs terug naar een acceptabel niveau (wa 1.9 eurokgr!!!!!!) 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen