Svennie Geplaatst: 15 mei 2021 Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Welke motorolie kun je gebruiken voor CNG wagens ? Moet dit een motorolie zijn specifiek voor CNG / LPG wagens ? Volgens het onderhoudsboekje van Lancia Ypsilon CNG gebruiken zij Petronas Selenia 5W40 multipower gas. Een olie speciaal voor CNG wagens. Aangezien mijn vader vanaf nu zelf de wagen wil onderhouden en dus ook de olie vervangen vroeg hij me ook welk type olie nodig was. Moet dit specifiek bovenstaande olie zijn of kun je gewoon ook eender welke 5W40 olie gebruiken ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 15 mei 2021 Delen Geplaatst: 15 mei 2021 (aangepast) 2 uren geleden, Svennie zei: Welke motorolie kun je gebruiken voor CNG wagens ? Moet dit een motorolie zijn specifiek voor CNG / LPG wagens ? Volgens het onderhoudsboekje van Lancia Ypsilon CNG gebruiken zij Petronas Selenia 5W40 multipower gas. Een olie speciaal voor CNG wagens. Aangezien mijn vader vanaf nu zelf de wagen wil onderhouden en dus ook de olie vervangen vroeg hij me ook welk type olie nodig was. Moet dit specifiek bovenstaande olie zijn of kun je gewoon ook eender welke 5W40 olie gebruiken ? Best blijf je bij de viscositeitsklasse waar de auto voor ontworpen is. Voor CNG is het belangrijk om een olie te nemen met laag asgehalte, verlaagde waarden voor zink, fosfor en zwavel. (dus uit de ACEA 'C' reeks (C1,C2, C3 of C4, volgens voorschrift vd constructeur) Dit zijn courant verkrijgbare olieën voor Diesels met roetfilter. Het artikel in bijlage is al enkele jaren oud. Tegenwoordig is een olie met viscositeit 5W of 0W heen courant en 10W of 15W is echt wel passé. Oel für CNG motoren.pdf 15 mei 2021 aangepast door paulDS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen