Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Zelf remschijven/blokken vervangen

Shortlease
 Delen

Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met het zelf vervangen van de remschijven & blokken voor bv. Volkswagen Golf 7?

Ik ben van plan het onderhoud te laten uitvoeren bij VERELLEN, doch vragen naar een contactname bij eventuele bijkomende kosten.

Als ze dan zouden vermelden dat de remblokken of dergelijke vervangen moeten worden dit enkele dagen later zelf te doen.

Op internet laten ze het iig uitschijnen dat het best mogelijk is.

Een momentsleutel, krik en 80% van het gereedschap zal ik wel al hebben, waardoor het toch een besparing lijkt door middel van de arbeidsuren die wegvallen.

Tevens ook de vraag of deze een sensor heeft mbt de remschijven (geen uitleessysteem in mijn bezit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Shortlease zei:

Paul, bovenstaande filmpjes had ik al bekeken. 

Vandaar de opmerking 'Op internet laten ze het iig uitschijnen dat het best mogelijk is.'.

Het is idd best goed mogelijk om dit zelf te doen. Bij VW met standaard gereedschap en gezond verstand. (En niet omgekeerd :) )

Voor de Touran kostten de onderdelen (Remblokken en schijven Ferrodo; Vooras) 73€.

Citroen C4 Picasso (Remblokken en schijven vooraan) 55€. Wel meer speciaal gereedschap nodig, zeker voor de achteras)

aangepast door paulDS
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...