Populair bericht Grote Kaas Geplaatst: 18 februari 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 18 februari 2021 (aangepast) Goedemorgen, mijn naam is John, ik woon in Beverwijk en ben werkzaam in de zorgsector als ICT projectmanager. Ik heb me als Nederlandse kaaskop geregistreerd op dit forum om bij te lezen over het rijden op CNG. In Nederland zie je veel minder CNG rijders en ook op de verschillende fora is er minder over te vinden. Ik rij sinds vorig jaar met een Skoda Octavia G-TEC die tweedehands is geïmporteerd uit België. Ik kon deze auto betrekkelijk goedkoop aanschaffen en ben er erg tevreden mee. Deze auto is in deze uitvoering nooit verkrijgbaar geweest in Nederland als G-TEC in combinatie met een DSG automaat. Het rijdt in ieder geval heerlijk. 18 februari 2021 aangepast door Grote Kaas 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 februari 2021 Delen Geplaatst: 18 februari 2021 @Grote Kaas welkom op het forum. De Octaaf is een topwagen. Ik heb zelf de combi gehad In Nederland rijden er inderdaad minder CNG-wagens rond en de kwaliteit van jullie gas is niet zo goed. Ik schat dat je 300 kg op een tank haalt? Mijn VW Touran heb ik uit NL geïmporteerd. Die kon ik goedkoop uit NL importeren want daar was weinig vraag naar een dergelijke zware wagen ivm jullie maandelijkse hoge verkeersbelasting. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Grote Kaas Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2021 300 km per tank inderdaad. Normaal gesproken wip ik nog wel eens over de grens naar Duitsland en tank ik daar, maar dat is de laatste tijd niet mogelijk geweest. Het gas in NL is inderdaad van mindere kwaliteit, is duur en de belasting is hoog, maar ik heb eens wat zitten rekenen en in dit geval loont het zich om CNG te rijden als je meer dan 15.000 km per jaar rijdt. Het is inderdaad een topwagen, en deze Style Business uitvoering heeft naast een fijne DSG bak alle snufjes als Lane Assist, Adaptive Cruise Control, een Columbus systeem en stoelverwarming. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen