Ga naar inhoud

VW Caddy ecofuel 2011 drukprobleem

Recommended Posts

Beste allen,

Ik heb een goed jaar geleden een 2de hands caddy gekocht uit 2011, met 74000 km op de teller. Sindsdien niets dan problemen.

Intussen zijn de bougies + kabels vervangen, zit er een gereviseerde versnellingsbak in en nu staat hij weer in de garage omdat de gasmeter op nul staat ondanks volle tanks.

Volgens de plaatselijk audi garagist: Avau Geraardsbergen, ligt het probleem bij de druksensor (150 euro) of de drukregelaar (1600 euro). Vooral dit laatste lijkt me qua prijs nogal extravagant. Moet zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de technieker die er nu mee bezig is.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Of kent er iemand een creatieve CNG garagist met kennis van caddy's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden, HBee zei:

Avau Geraardsbergen, ligt het probleem bij de druksensor (150 euro) of de drukregelaar (1600 euro). Vooral dit laatste lijkt me qua prijs nogal extravagant. Moet zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in de technieker die er nu mee bezig is.

Ai, dat is nochtans een erkende installateur voor CNG.

https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/2021-02-02_cng-lijst_fod.pdf

Misschien eens langs gaan bij een andere ?

Zie lijst.

VW Tavernier uit Zedelgem (80 km vanaf Geraardsbergen) of Scania uit Ninove (amper 15km ver) hebben goede referenties (hier op het forum).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar bericht
Delen op andere sites

@HBee de GDR-gasdrukregelaar is wel degelijk een onderdeel dat veel geld kost. De oudere modellen van VW met 2.0 motor hadden hier last van. Spijtig dat het gibgas.de forum niet meer bestaat want dat was een goede bron van info voor defecten. De oude gasdrukregelaars konden al eens stuk gaan voor 100.000 km en ik zag er berichten van mensen die er al 2 hebben gehad op de levensduur van hun wagen. Kan je eens een foto van je gasdrukregelaar en eventueel het typenummer zoeken? Mijn 1.4 Touran uit 2010 heeft een nieuwe GDR gehad na 3 jaar binnen garantie op kosten van VW op 60.000 km. ik heb mijn wagen 2dehands gekocht en dit zag ik in de onderhoudshistoriek. Ik had wel verroeste tanks in 2018, maar die zijn gratis omgewisseld geweest i.v.m. een terugroepactie.

Het is jammer te lezen dat je al zoveel defecten hebt gehad, want de Caddy van 2011 zie je vaak met veel kilometers op Duitse websites te koop.

Kan je de foto van de GDR plaatsen?

IMG_20210206_081532.jpg

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stel: je tankt en je rijdt met uw auto.

Je stopt thuis, dan sluiten de kleppen van alle tanks.

Als er dan een klein lek in de leiding tussen de tanks en de drukregelaar is gaat de druk van de leiding.

Dan is ook de druk bij de druksensor weg en geeft hij bij het volgend gebruik aan dat de tanks leeg zijn en zal hij niet meer op aardgas rijden.

Een lek aan de drukregelaar is ook mogelijk. 

Volgens mij moet er naar een lek gezocht worden vooraleer er onderdelen vervangen worden.

Ik heb ook goede ervaringen met Scania Ninove.

Mocht ik het bij het juiste eind hebben, dan moet je tanken voor je naar daar gaat.

Dat tanken is dan enkel om de leiding onder druk te zetten.

Bij een lege leiding kunnen ze niks meten (met gassnuffellaar)

VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 

Verbruik: spacer.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...