Populair bericht ThijsV4533 Geplaatst: 3 januari 2021 Populair bericht Delen Geplaatst: 3 januari 2021 Dag allemaal, ik ben Thijs, Vlaming, 32 jaar, en sinds begin december '20 in het begin van deze leuke bedrijfswagen: Een mooi uitgeruste Skoda Octavia combi Style in de kleur Black Magic, 1.5 G-TEC 130pk met DSG7 automaat, voorzien van 3 CNG-tanks met in totaal een inhoud van 18kg, aangevuld met nog een krappe 11,8 liter benzine. Voor mij de eerste CNG-wagen na een aantal dieselwagens gehad te hebben. Ik rij beroepsmatig vrij veel kilometers, dat is dus wel even aanpassen en vooraf kijken waar getankt kan worden, maar tot hier toe bevalt het prima Als de corona-epidemie het toelaat staat deze zomer een tripje gepland naar Istrië, dus dat wordt alvast een eerste cng-avontuur. Gelukkig is er veel info te vinden op dit forum, en heb zo gezien dat de locatie die we op het oog hebben niet ver weg ligt van het enige cng-tankstation in Kroatië 3 Skoda Octavia Style 1.5 G-TEC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 3 januari 2021 Delen Geplaatst: 3 januari 2021 2 uren geleden, ThijsV4533 zei: Istrië Mooie streek ! 2 uren geleden, ThijsV4533 zei: het enige cng-tankstation in Kroatië Volgens de NGVA site zijn er toch wel... drie CNG stations in Kroatië. Dat ene in Rijeka en 2 in Zagreb. Zagreb is ook een bezoek waard voor een dag of 2 à 3, maar dat is wel bijna 2 uur rijden vanaf Rijeka (zo'n 160 km). Ik wou je naar Trieste sturen om CNG te tanken, totdat ik op de NGVA kaart keek : geen enkel CNG station in de buurt . Nochtans ook een mooie en weinig bezochte stad. https://www.ngva.eu/stations-map/ Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ThijsV4533 Geplaatst: 3 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2021 Alvast bedankt voor de tips. We gaan naar Nedescina, +/- 60km van Rijeka (wel +/- een uur rijden). We zijn een 10-tal jaar geleden al eens in Kroatië geweest, maar dan hoofdzakelijk Noord-Dalmatië en de eilanden voor de kust (regio Zadar, Starigrad,...) We hebben daar toen (nog zonder kinderen) op 14 dagen enorme afstanden afgelegd en veel gezien. Alles was daar toen ook nog spotgoedkoop, ik heb de indruk dat dat ondertussen toch al anders is Ondertussen zijn er 3 kindjes bij tussen 2 en 7 jaar, het reistempo ligt dus wat lager en het aantal uitstappen ook Mits wat plannen moet het daardoor (denk ik) toch lukken om het grootste gedeelte ter plekke op CNG te rijden, rit er naartoe lijkt me al helemaal geen probleem. Ik maak tegen die tijd nog wel eens een topic aan om wat tips te verzamelen en voorzie alvast een jerrycan voor noodgevallen Skoda Octavia Style 1.5 G-TEC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 3 januari 2021 Delen Geplaatst: 3 januari 2021 3 uren geleden, ThijsV4533 zei: en voorzie alvast een jerrycan voor noodgevallen Helemaal gelijk. Wel opletten met lokale restricties. Een beetje geoogeld en het volgende gevonden : Juni 2015 : Een aantal landen waar dit niet is toegestaan : Luxemburg, Kroatië, Hongarije, Bulgarije, Italië Een aantal landen waar dit wel is toegestaan maar een beperkt aantal liters : België, maximaal 10 liter Duitsland, maximaal 20 liter Frankrijk, maximaal 10 liter Polen, maximaal 20 liter Spanje, maximaal 10 liter Augustus 2012 : België: maximaal 10 liter (richtlijn) Denemarken: maximaal 10 liter (richtlijn) Duitsland: maximaal 20 liter (richtlijn) Frankrijk: maximaal 10 liter (richtlijn) Liechtenstein: maximaal 25 liter Macedonië: maximaal 20 liter Montenegro: maximaal 5 liter Oostenrijk: maximaal 10 liter Polen: maximaal 20 liter Portugal: maximaal 10 liter Servië: maximaal 5 liter Slowakije: maximaal 20 liter Slovenië: maximaal 10 liter Spanje: maximaal 10 liter (richtlijn) Tsjechië: maximaal 10 liter Turkije: maximaal 25 liter Zwitserland: maximaal 25 liter Italië: verboden (volgens de meeste bronnen) Bosnië: verboden Bulgarije: verboden Griekenland: verboden Hongarije: verboden Kroatië: verboden Luxemburg: verboden Roemenië: verboden 3 uren geleden, ThijsV4533 zei: naar Nedescina Een leuke wandeling is van Labin (ergens achteraan het oude stadsgedeelte) naar beneden wandelen langs het riviertje naar camping Olivia. In het begin kan je nog de oude watervoorraad tanks / bunker zien. Onderweg kom je heel mooie, kleurrijke meertjes tegen. Als er genoeg neerslag is geweest de laatste dagen / weken.... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 4 januari 2021 Delen Geplaatst: 4 januari 2021 Top, ik heb (nog maar pas) dezelfde wagen! :-) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen