Ga naar inhoud

G&V Rolande Antwerpen (Lillo) Noorderlaan Kaai 528


Recommended Posts

Op 25 december 2020 een poging ondernomen om te tanken, geen druk op de installatie, en foutmelding. Gemeld via GibGas app.

Op 31 december 2020 om 21u00 zat er nog geen druk op de CNG-installatie (kon op de betaalzuil ook niet geselecteerd worden). GibGas.de meldt nu dat de pomp vermoedelijk tot 3 januari 2021 18:00 buiten dienst zal zijn door een defect.

  • Bedankt 1

VW Golf 1.4 TGI DSG Comfortline 2014 - 3.3-4.5kg/100km

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 1/1/2021 om 05:29, TLDSUPER80 zei:

Op 25 december 2020 een poging ondernomen om te tanken, geen druk op de installatie, en foutmelding. Gemeld via GibGas app.

Op 31 december 2020 om 21u00 zat er nog geen druk op de CNG-installatie (kon op de betaalzuil ook niet geselecteerd worden). GibGas.de meldt nu dat de pomp vermoedelijk tot 3 januari 2021 18:00 buiten dienst zal zijn door een defect.

via facebook las ik van( vermoedelijk) de verantwoordelijke dat ze pas op 4 januari iemand zullen sturen om het op te lossen: ga er dus vandaag nog niet heen om  18:00 uur!!

 

"De firma heeft laten weten dat ze jammer genoeg deze week niets meer kunnen ondernemen voor de Cng pompen in Antwerpen . Ze gaan maandag langs. We werken aan een oplossing om dergelijke zaken in de toekomst te vermijden."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Deze ochtend (11-1) weer kunnen voltanken. Ik dacht nochtans eerst dat er nog een probleem was, vermits de manometer van de CNG-pompen ongeveer 50 bar aangaf.

Het vullen begon heel traag, een minuut voor de eerste paar kilo's, en de pomp maakte daarbij een suizend geluid, maar ineens ging de vuldruk naar 200 bar.

Dikke 14 kilo geladen met een tank die niet leeg was. Het ziet er voorlopig ok uit.

De prijs is ook ok, met 0,86 €/kg.

Tip: Pomp 13 is denk ik de enige die geschikt is voor de auto (NGV1-koppeling), pomp 14 heeft een NGV2-koppeling.


VW Golf 1.4 TGI DSG Comfortline 2014 - 3.3-4.5kg/100km

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 maand later...

Vandaag 19-2-2021 was de pomp weer defect. Geen druk op het systeem. Gemeld via Gibgas.

De betaalterminal deed ook een paar keer moeilijk en beweerde dat mijn bankkaart (Maestro) niet werd geaccepteerd. Na wat aandringen lukte dat wel. Maar even goed, er was geen gas.

Hopelijk leest de beheerder van het station mee, het vorige defect is niet lang geleden (11 januari) hersteld.

Foutcode was E64.


VW Golf 1.4 TGI DSG Comfortline 2014 - 3.3-4.5kg/100km

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Deze avond (28-2) opnieuw kunnen voltanken. De manometer van de pomp gaf weer een matige druk van ongeveer 100 bar aan. Vullen begint traag voor de eerste twee kilo (met weer ratelend geluid), maar versnelt daarna op volle druk.

De volle druk op de installatie was wel 'maar' 180 bar, wat ervoor zorgt dat er net geen 15kg in de tanks is gegaan. Ze waren net niet leeg, met 500 km sinds vorige tankbeurt bij Total LNG in Kallo (toen dit tankstation defect was).

Nog een tweede keer aangekoppeld, zoals hier en daar op dit forum al door andere gebruikers werd getipt bij andere tankstations, maar dat bracht niet veel op, nog een halve kilo, dus het gedoe niet waard.

De prijs is nog altijd 0,86 €/kg.

 

Ik heb de statusupdate ook aan GibGas doorgegeven. Op Carbu.com is dit tankstation nog niet gekend. Ik zal hun support dit de komende dagen mailen. De locatie en de prijs van dit tankstation lijken me voor heel wat CNG-rijders redelijk interessant, want H-gas is op rechteroever schaars (voorlopig enkel Wilrijk). En als alles goed werkt natuurlijk, maar dat betert volgens mij wel naarmate dat tankstation meer zou worden gebruikt.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

VW Golf 1.4 TGI DSG Comfortline 2014 - 3.3-4.5kg/100km

Link naar bericht
Delen op andere sites

@grijpgraag Je zou eventueel contact kunnen opnemen met Rolande zelf: info@rolandelng.nl

https://www.rolande.nl/


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, grijpgraag zei:

De reactie is dat er nog steeds naar een oplossing wordt gezocht.

Amai ! En dan willen ze mensen overtuigen om op CNG te rijden.

Maar ik weet het: Rolande verkoopt veel liever LNG, voor vrachtwagens, want ze hebben ondertussen al vier LNG-tankstations in Duitsland en voor zover ik het kon volgen kan je op die plaatsen geen CNG tanken.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 maand later...

Gisteren gaan tanken. Prijs nog altijd 0,86 voor H+.

Maar wat een rare pomp. Eerst een hele tijd aan 100 bar heeeel traag volpompen. Net als ik het ging opgeven toch maar even aan 200bar wat sneller, op dan terug te zakken naar 100 enzoverder.

Goed als ge er in de buurt zijt, maar echt veel voor omrijden zou ik niet doen wegens onbetrouwbaar.

Dats vosschesschijn is wel duurder voor dan nog eens L gas. Moeilijke keuze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...