Populair bericht Rogerke Geplaatst: 29 december 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 29 december 2020 (aangepast) Dag allen, Had voordien op dit forum al even wat opzoekwerk verricht en sinds vandaag trotse eigenaar van een Skoda Octavia Combi 1.5 G-Tec. Voorheen reed ik ook met een Skoda Octavia Combi uit 2010, maar nu dus voor CNG gekozen, vnl omwille van de lage kostprijs per km (als ik de ervaringen en reacties op internet mag geloven ;-) ) , maar ook owv. de goede eindejaarspromo. Werk voornamelijk in regio Leuven-Tienen-Landen dus heb wel voldoende CNG dekking (weliswaar hoofdzakelijk L-gas, behalve de esso in Heverlee als ik het goed voorheb) Voorlopig nog maar paar tientallen km's op de teller dus ik kan er nog niet veel over kwijt. Ik zal mijn ervaringen en verbruik hier proberen bijhouden. Iets wat me wel meteen opviel: vrij veel witte rook uit de uitlaat! Is dat typisch voor CNG? of typisch voor nieuwe wagen? of eerder door de koude? (zoals een diesel ook kan hebben) Of een combinatie van alle drie? 29 december 2020 aangepast door Rogerke 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 29 december 2020 Delen Geplaatst: 29 december 2020 proficiat! ik heb dat aanbod gezien en is inderdaad de moeite waard. En nog ingeschreven aan de goeie tarieven, mooie combo gemaakt dus. Witte rook merk ik ook wel meer bij cng, is denk ik net zoals bij cv-ketels een hoop water dat verdampt dacht ik. ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 @Rogerke je hebt een prachtaanbieding kunnen scoren, enkel jammer dat de deals met trekhaak binnen 2 dagen weg waren Als ik een andere wagen had nodig gehad dan was het deze ook geweest, veel 'bang for the buck' 19.990 euro voor een DSG met 1.5 TSI motor en een rits opties, goeie deal. Wat betreft de witte rook... Dit is perfect normaal, bij koude temperaturen of bij vochtig kouder weer zal je dit steeds voorhebben. Je wagen heeft dan inderdaad veel meer 'rook' / dampontwikkeling ten opzichte van een benzine- of dieselwagen. Niet panikeren, wacht maar eens tot het -10 graden is en je bij een rood licht staat te wachten Het zal lijken alsof je uit de mist komt rijden (als het windstil is). Er is ooit een onderwerp geopend op het forum, maar dat dateert al van 3-4 jaar geleden hierover, ik kan het niet dadelijk terugvinden, het is dus perfect normaal en je hoeft je er geen zorgen over te maken. Een koude of warme motor geeft geen verschil, de overvloedige damp zal je steeds hebben. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lucky Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 link naar het topic van de rook uit de uitlaat: https://www.aardgasrijder.be/forum/tags/rook/ Skoda Octavia Berline Ambition 1,4 G-TEC 81KW 8PK 101gr/km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 30 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2020 bedankt! Ik merk dat vele gebruikers hier hun verbruik bijhouden via https://www.spritmonitor.de/ . Kan je dat koppelen zodat zich dat automatisch update? of dien je je tankbeurten manueel in te geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 Je kan een account aanmaken en dan via je smartphone of computer de data inputten. Uiteraard moet je dit manueel doen, maar de gemiddeldes worden automatisch berekend. Een aantal leden hebben inderdaad onderin hun berichten een handtekening staan, dit kan je ook plaatsen door middel van de speciale code in je profiel te plakken in je handtekening via https://www.aardgasrijder.be/forum/settings/signature/ Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 Bij sprintmonitor de allereerste keer het type van vullen(vol, halfvol,...) juist zetten. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef164 Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 6 uren geleden, Aardgasrijder zei: 19.990 euro voor een DSG met 1.5 TSI motor en een rits opties, goeie deal. 🤔 M'n Polo was duurder : 20.001 € (maar ok, -500 € van ORES terugbetaald) in oktober 2019 😕 👍 Goeie deal inderdaad! (December, stock deal, "oude" model) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 20 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Ondertussen 1000km op de teller. Volgens de boordcomputer heb ik een verbruik van 5.4kg/100km. Wat wel kan kloppen. Door veel thuiswerk doe ik niet zo veel kilometers en de kilometers die ik doe zijn meestal korte afstanden. Ik heb wel gemerkt dat ik "meer" kan tanken dan er officieel in mijn tank kan. (?) Volgens de specificaties heb ik een tank waar 17,7kg in kan. Ik heb daarnet echter 18,65kg getankt en ik kon volgens de boordcomputer nog 15km rijden, wat zou willen zeggen dat ik nog een kleine Kg in de tank had steken. --> Is dat normaal? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 @Rogerke ja hoor, in de winter wel wegens de koude temperaturen. In de zomer ga je wat minder kunnen tanken. Dus het is perfect normaal dat er nu meer in kan Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 4 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Rogerke ja hoor, in de winter wel wegens de koude temperaturen. In de zomer ga je wat minder kunnen tanken. Dus het is perfect normaal dat er nu meer in kan Kan meer in en verbruikt meer ook VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 20 januari 2021 Delen Geplaatst: 20 januari 2021 1 uur terug, Herbie zei: Kan meer in en verbruikt meer ook Ge moet niet zo hard optrekken ! Als ge dat wilt dan kunt ge daar mee rijden zoals met een Golf GTI: natuurlijk verbruikt ge dan meer 😀 (Vind alle Emoji's op Emojipedia). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 22 januari 2021 Delen Geplaatst: 22 januari 2021 Op 20/1/2021 om 18:41, muscles zei: Ge moet niet zo hard optrekken ! Als ge dat wilt dan kunt ge daar mee rijden zoals met een Golf GTI: natuurlijk verbruikt ge dan meer 😀 (Vind alle Emoji's op Emojipedia). In sep okt nov kwam ik op een gemiddelde van 4 met het kouder worden tankte ik meer. Nu dec en jan al gemiddelde van 4.2 Boordcomputer geeft nooit meer aan dan 400 km wat voorgeen 430 soms 450 was VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2021 Delen Geplaatst: 22 januari 2021 @HerbieEigenaardig. Want het was de bedoeling met de nieuwe 1500cc-motor en een extra CNG-tank om het rijbereik te vergroten. Zo te zien is het Volkswagen dus niet gelukt om het rijbereik te verhogen want is het praktisch gelijk aan dat van de "oude" 1400cc-motor met een CNG-tank minder. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ThijsV4533 Geplaatst: 22 januari 2021 Delen Geplaatst: 22 januari 2021 Ik heb daarnet echter 18,65kg getankt en ik kon volgens de boordcomputer nog 15km rijden, wat zou willen zeggen dat ik nog een kleine Kg in de tank had steken. --> Is dat normaal?Ik heb er met dezelfde wagen sinds begin december ondertussen een kleine 6000km gereden, en tank regelmatig 18 à 20kg.@muscles: ik rij toch gemiddeld 450kg met een tank, wel H-gas en +/- 80% snelwegkilometers... Skoda Octavia Style 1.5 G-TEC Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2021 Delen Geplaatst: 22 januari 2021 16 uren geleden, Herbie zei: In sep okt nov kwam ik op een gemiddelde van 4 met het kouder worden tankte ik meer. Nu dec en jan al gemiddelde van 4.2 Boordcomputer geeft nooit meer aan dan 400 km wat voorgeen 430 soms 450 was Bij welk CNG-station ga je altijd tanken? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 5 uren geleden, muscles zei: Bij welk CNG-station ga je altijd tanken? Dats24 Blankenberge, soms Knokke 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 januari 2021 Delen Geplaatst: 23 januari 2021 13 uren geleden, Herbie zei: Dats24 Blankenberge, soms Knokke Da's toch alle twee H-gas. En de calorische waarden zijn ook heel hoog, goed in West-Vlaanderen. Je zou voor de verandering eens kunnen gaan tanken bij Romac in Veurne. Dat ligt natuurlijk een stuk verder maar je zou er een namiddag- of daguitstap van kunnen maken. € 0,927 per kg kost de CNG daar nu. En dat is H+ gas of CNG+ gemaakt van LNG. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen