MaXX99 Geplaatst: 16 januari 2017 Delen Geplaatst: 16 januari 2017 Zou er iemand eens kunnen kijken naar de toegelaten bandenmaten voor de Caddy TGI ? de 205/55/16 heb ik al, het gaat hem vooral om de laadindex (91 of 94 vereist ?) en de snelheidsindex. Je kan dit vinden op een stickertje in de deur normaal gesproken ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc Geplaatst: 16 januari 2017 Delen Geplaatst: 16 januari 2017 32 minuten geleden, MaXX99 zei: Zou er iemand eens kunnen kijken naar de toegelaten bandenmaten voor de Caddy TGI ? de 205/55/16 heb ik al, het gaat hem vooral om de laadindex (91 of 94 vereist ?) en de snelheidsindex. Je kan dit vinden op een stickertje in de deur normaal gesproken ... Dit vind je op het gelijkvormigheidsattest van de auto. Onder rubriek 52 vind je: 205/55 R16 94H. Dus laadindex 94 is vereist en snelheidsindex H 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MaXX99 Geplaatst: 16 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2017 39 minuten geleden, Marc zei: Dit vind je op het gelijkvormigheidsattest van de auto. Onder rubriek 52 vind je: 205/55 R16 94H. Dus laadindex 94 is vereist en snelheidsindex H Bedankt ! Ik heb de wagen nog niet dus geen gelijkvormigheidsattest bij de hand Maar ik wou al uitkijken voor een setje winterbanden mocht de winter echt uitlopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc Geplaatst: 16 januari 2017 Delen Geplaatst: 16 januari 2017 1 uur terug, MaXX99 zei: Bedankt ! Ik heb de wagen nog niet dus geen gelijkvormigheidsattest bij de hand Maar ik wou al uitkijken voor een setje winterbanden mocht de winter echt uitlopen. De data die ik doorgaf zijn voor een Caddy Maxi TGI 7 zitplaatsen. Als je een kortere hebt (of 5 zitplaatsen) kan dit misschien wel anders zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MaXX99 Geplaatst: 16 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2017 Nee nee eveneens een Maxi TGI 7 zits in bestelling ... weliswaar een DSG .... Voor de geinteresseerden, tot op heden heb ik de goedkoopste set weten te vinden bij www.velgenshop.nl Ik heb nog een dikke maand te gaan voor de levering, dus als er een beter aanbod voorbij komt horen jullie het wel 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Ik kocht de winterbanden voor mijn Caddy Maxi bij bandenconcurrent.nl. Zij beweerden de goedkoopste van Nederland te zijn. Ik koos voor Continental TS860 XL als winterband omdat de 850 vorig jaar als beste uit de test van Testaankoop kwam en de 860 is de opvolger (4 stuks voor 363,96 euro) VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Jammer dat je op een nieuwe wagen je banden niet zelf kan kiezen. Al eens naar de filmpjes gekeken & beoordelingen gelezen van de Michelin CrossClimate ? Geen investering in velgen, winterbanden & opslagruimte meer nodig ... 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Ik heb altijd met Michelin gereden en deze band dan ook bekeken. Lijkt me een degelijke band. Maar omdat de auto nieuw is van 2016 en ik toch wel de nodige kilometers maal (ik krijg mijn banden wel versleten) heb ik specifiek voor winterbanden gekozen (en in de zomer zomerbanden zodra de standaard banden versleten zijn). Ik heb wel de initiële banden op aluminium velgen (ook even moeten zoeken voor maten en soorten, maar goedkoop gevonden bij lokale handelaar) laten leggen en de winterbanden werden op de metalen velgen gelegd. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maartenv Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 6 uren geleden, JoBé zei: Jammer dat je op een nieuwe wagen je banden niet zelf kan kiezen. Al eens naar de filmpjes gekeken & beoordelingen gelezen van de Michelin CrossClimate ? Geen investering in velgen, winterbanden & opslagruimte meer nodig ... Ik heb die er sinds vorige week op liggen. Dit weekend ben ik er mee naar Luxemburg (provincie) gereden (toch nogal winterse omstandigheden, weet je wel) en niets op aan te merken (goede grip op de sneeuw, goede remeigenschappen op nat wegdek - al moet ik wel zeggen dat ik sowieso een rustige chauffeur ben). Ik ben vooral benieuwd hoe het verbruik zal zijn in de zomer. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Dat worden mijn volgende banden als de zomer- en winterbanden versleten zijn 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 7 uren geleden, JJR zei: Ik heb altijd met Michelin gereden en deze band dan ook bekeken. Lijkt me een degelijke band. Maar omdat de auto nieuw is van 2016 en ik toch wel de nodige kilometers maal (ik krijg mijn banden wel versleten) heb ik specifiek voor winterbanden gekozen (en in de zomer zomerbanden zodra de standaard banden versleten zijn). Ik heb wel de initiële banden op aluminium velgen (ook even moeten zoeken voor maten en soorten, maar goedkoop gevonden bij lokale handelaar) laten leggen en de winterbanden werden op de metalen velgen gelegd. Voor wie veel km doet en ook regelmatig echt winterse toestanden moet trotseren is dat idd. nog steeds de beste oplossing. Maar voor het gros van ons, Vlamingen, denk ik dat deze Michelin CC (en later ook wel de andere premiums) een prachtige oplossing is. Vrouwtje heeft ze steken sinds midden 2016 (na 80.000 km Primacy) en is tevreden. Wordt ook mijn volgende als fabrieks-Conti's versleten zijn 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MaXX99 Geplaatst: 17 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Die X-climates zijn eigenlijk een zomerband die iets beter presteert in combinatie met koude en nat weer (wat 95% van onze winters uitmaakt). Op sneeuw zijn ze niet zo heel bijzonder en ben je beter af met een echte winterband, waar de TS860 zonder enige twijfel de beste in zijn klasse is. Nadeel van all-seasons is wel dat ze ook wel iets minder goed zijn dan een echte zomerband en het verbruik ook wat hoger ligt. Bovendien moet je in de winter zien dat ze voldoende profiel houden .... Als je voldoende km bolt (of fanatiek genoeg de ronde punten neemt) om je banden op 3 jaar te slijten, kan je beter voor een aparte zomer- en winterset gaan vind ik. Banden langer dan 6 jaar houden is meestal nefast omdat het rubber dan verhardt. Daarom dat er ook een DOT markering is op banden. Met een aparte set zomer en winter bol je elk +/- 50% en zijn ze op 6 jaar dan ook wel opgereden. Enige nadeel blijven de wissels, maar ik doe die meestal thuis zelf ..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Ik heb voor onze golf een bijna nieuw setje winterbanden van uniroyal gevonden op 2de hands (op nog geen 5km van de deur). Bandje op velg afkomstig van een Yeti. dit alles voor 250€. En ja wisselen doe ik zelf hier thuis. op een half uurke is da gefikst BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 17 januari 2017 Delen Geplaatst: 17 januari 2017 Toevallig een bruine yeti? In Vlaams Brabant? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Dat weet ik niet ik heb de wagen niet gezien die was al ingeruild voor een wagen met een ster was trouwens bij ons in Emblem. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Pfoe Emblem, ik krijg er weer de kriebels van. Vroeger reed ik dagelijks naar Lier en passeerde daar langs den Dolphin (carwash) Wat een fileleed richting de Lierse ring... En allemaal omdat ze daar de kinderen laten oversteken bij de Esso-pomp in de spits !!! Daar had toch al lang een veiligere oplossing voor gevonden kunnen worden Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Tja het is daar inderdaad geen simpele verkeerssituatie in de spits. Gelukkig moet ik daar op de spits momenten eigenlijk nooit zijn. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 18 februari 2017 Delen Geplaatst: 18 februari 2017 Zou er veel verschil in verbruik zitten tussen 16" en 17"? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 februari 2017 Delen Geplaatst: 18 februari 2017 4 uren geleden, Darmgasrijder zei: Zou er veel verschil in verbruik zitten tussen 16" en 17"? Awel, de velgen op mijn winterbanden (Pirelli) is 16". En de velgen op mijn zomerbanden (ik geloof dat dat Dunlop banden zijn) is 17". En ik merk geen enkel verschil in het verbruik. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 18 februari 2017 Delen Geplaatst: 18 februari 2017 En ik was mij net aan 't afvragen of mijn "hoger dan gemiddeld verbruik" voor een A3 niet aan mijn grote velgen zou kunnen liggen? ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen