Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Oliewissel VW golf 7 1,5 130 pk DSG cng

Berk

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, pluxy zei:

Zonder, niet nodig op zo’n korte periode /km.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Olie verversen zonder olie filter is NOT DONE daarvoor zit ik al te lang in de auto vrachtwagen techniek er  blijf dan meer dan een 1/2 liter oude olie in de motor op mijn werk 

laat ik de oliestalen analyseren je zou raar kijken als je stalen ziet van wagens die veel korte ritten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, dirk zei:

Olie verversen zonder olie filter is NOT DONE daarvoor zit ik al te lang in de auto vrachtwagen techniek er  blijf dan meer dan een 1/2 liter oude olie in de motor op mijn werk 

Vroeger deed men niet anders. Oliefilter werd pas vervangen bij een groot onderhoud. Maar toen hadden ze nog echte motoren, geen koffiemolens met één of meerdere turbo's.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, EricG zei:

Vroeger deed men niet anders. Oliefilter werd pas vervangen bij een groot onderhoud. Maar toen hadden ze nog echte motoren, geen koffiemolens met één of meerdere turbo's.

En vanwaar haal u deze informatie ? Klopt niet wie olie ververst zonder filter is een PRUTSER

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, EricG zei:

En vanwaar haal u deze informatie ? Klopt niet wie olie ververst zonder filter is een PRUTSER

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dirk zei:

Normaal reageer ik niet veel maar is echt lulkoek in iedere oliefilter zit een overdrukventiel die zich opent als de vervuiling te groot is dan stroomt er er ongefilterde olie rond in de motor en dat is goed hoor !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, dirk zei:

Normaal reageer ik niet veel maar is echt lulkoek in iedere oliefilter zit een overdrukventiel die zich opent als de vervuiling te groot is dan stroomt er er ongefilterde olie rond in de motor en dat is goed hoor !!

Dezelfde oliefilter gaat in de longlife service 30.000 km mee. Geen haan die daar naar kraait.

Indien je oliefilter na 15000 km al zo vol troep zou zitten dat de bypassklep opent, dan ga je niet ver meer rijden met die auto.

De reden om voor CNG wagens op 15.000 km de olie te verversen heeft te maken met de veel hogere thermische belasting van de olie (dat is ook de reden dat er bij CNG wagens af fabriek er een grotere oliekoeler wordt ingebouwd)

Door deze hogere thermische belasting verouderd de olie sneller, oxideert meer en gaat in kwaliteit achteruit.

Daarom word de olie vroeger vervangen, maar in principe KAN het filter nog een tweede beurt mee.

Bij de 1.4 TSI ecofuel motor kan je makkelijk de oliefilter even losdraaien en leeg laten lopen in het carter, waardoor er niet zoveel oude olie in achterblijft.

Zelf vervang ik uit principe wel altijd  de oliefilter bij een oliewissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, paulDS zei:

Dezelfde oliefilter gaat in de longlife service 30.000 km mee. Geen haan die daar naar kraait.

Indien je oliefilter na 15000 km al zo vol troep zou zitten dat de bypassklep opent, dan ga je niet ver meer rijden met die auto.

De reden om voor CNG wagens op 15.000 km de olie te verversen heeft te maken met de veel hogere thermische belasting van de olie (dat is ook de reden dat er bij CNG wagens af fabriek er een grotere oliekoeler wordt ingebouwd)

Door deze hogere thermische belasting verouderd de olie sneller, oxideert meer en gaat in kwaliteit achteruit.

Daarom word de olie vroeger vervangen, maar in principe KAN het filter nog een tweede beurt mee.

Bij de 1.4 TSI ecofuel motor kan je makkelijk de oliefilter even losdraaien en leeg laten lopen in het carter, waardoor er niet zoveel oude olie in achterblijft.

Daar gaan we weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, paulDS zei:

Schoenmaker blijf bij uw leest 

Heb de laatste tijd al veel gelezen en gehoord maar oliefilter eventjes losdraaien en dan maar terug vast  amai  .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dirk zei:

Uit eigen ervaring. Als je 40 jaar geleden op onderhoud ging, werd dat zo gedaan. En dat was overal zo. Maar onderhoudsbeurten waren toen wel om 5000 km, en niet om de 30000 zoals nu, en dat laatste kan zeker een bron van problemen zijn. Ik wijt het aan het onderhoud om de 20000km dat de turbo van mijn Citroën opgeblazen werd. En die oliefilter werd wel ieder keer vervangen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is, inderdaad, zo dat 50 jaar geleden alle 5000 km de olie ververst werd en alle 10000 km de oliefilter.

Ik kan het mij niet voorstellen dat ik, nu, bij een oliewissel de oliefilter zou laten zitten.

VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 

Verbruik: spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, EricG zei:

Uit eigen ervaring. Als je 40 jaar geleden op onderhoud ging, werd dat zo gedaan. En dat was overal zo. Maar onderhoudsbeurten waren toen wel om 5000 km, en niet om de 30000 zoals nu, en dat laatste kan zeker een bron van problemen zijn. Ik wijt het aan het onderhoud om de 20000km dat de turbo van mijn Citroën opgeblazen werd. En die oliefilter werd wel ieder keer vervangen.

Als u citroen een 1,6 diesel was hadden zij een probleem met een oliezeefje in de oliel eiding van de turbo dat was meestal en/of een structureel probleem heeft niet echt te maken met het onderhoud  neemt niet weg dat in bepaalde rijomstandigheden 20000 km gewoon te lang is zie ik genoeg aan de oliestalen van moderne dieselmotoren (vervuild / verdund door brandstof) korte afstanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • 10 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...