Ga naar inhoud

Laatste golf op aardgas


Recommended Posts

Dit model zal een 5-8 jaar meegaan en dan gaan ze CNG uitfaseren bij VW, dit is al aangekondigd in diverse media.

De toekomst 'zou' elektrisch zijn... zien als dit zal uitkomen.

 

 


Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persmededeling van de Golf 8 op aardgas (in het Engels).

DB2020AU01712_small.thumb.png.0d01a9f3af173327e947ec0ecd9ea207.png

The new Golf is now also available with an environmentally-friendly natural gas drive: the Golf TGI is equipped with a powerful 1.5-litre four-cylinder engine with 96 kW / 130 PS and three natural gas fuel tanks. The tanks are integrated into the underbody and permit a range of around 400 kilometres (WLTP) in pure natural gas mode. The engine of the quasi-monovalent drive system is powered primarily with CNG (Compressed Natural Gas), but can also run on petrol. A reduced-capacity petrol tank serves only as a reserve, but ensures additional range.

 

Drivers of natural-gas-powered vehicles benefit from comparatively low fuel prices in many countries. Volkswagen is now also offering the new Golf as a TGI model with a natural gas drive and increased range - in October the Golf Variant will also be available as a TGI. The total CNG tank capacity is currently 115 litres or 17.3 kg and permits a driving radius of a good 400 kilometres in the WLTP cycle. The Golf TGI is also equipped with a petrol tank with a useful capacity of 9 litres – this is essentially a reserve tank in case the natural gas should run empty.

 

For driving dynamics and efficiency, the Golf TGI comes with a 1.5-litre four-cylinder petrol engine. This powerful engine is both efficient and environmentally friendly, as also demonstrated by its WLTP fuel consumption of just 4.3 - 4.1 kg of natural gas per 100 kilometres in combination with CO2 emissions of only 117 - 111 g/km. The new 1.5 l TGI engine in the Golf operates according to the innovative Miller cycle principle, a combustion process that achieves low carbon emissions thanks to its high efficiency and a compression ratio of 12.5:1. At the same time, a turbocharger with variable turbine geometry increases the charge pressure and supplies more air to the cylinders. This allows the Golf TGI to accelerate powerfully from low engine speeds at any time.

 

Driving with natural gas significantly reduces carbon emissions. Compared to petrol or diesel, natural gas contains a significantly higher amount of energy and has a lower carbon content. This means that driving in CNG mode produces around 25 percent fewer carbon emissions than with petrol. Refuelling with biomethane or e-gas results in an even better carbon balance. Biomethane is obtained from waste plant matter, while e-gas is produced from excess green electricity (power-to-gas). These are added to the fuels. What is more, natural gas generally combusts with lower emissions than petrol or diesel. The exhaust gas contains significantly less carbon monoxide and nitrogen oxides (NOx), while the share of soot or particulates is minimal.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

Ik pik hier gewoon op wat ik in de FB-groep CNG Bruxelles-Wallonie lees op mijn smartphone:

De Golf 8 TGI en Golf 8 Variant TGI worden gecommercialiseerd vanaf vandaag, vrijdag 20 november 2020.

Catalogusprijs Golf 8 Life = € 33.655 BTW inbegrepen.

Catalogusprijs Golf 8 Variant Life = € 34.960 BTW inbegrepen.

  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een artikel over de Golf Variant met (Nederlandse) prijzen :

https://www.autointernationaal.nl/2020/11/verkoop-nieuwe-volkswagen-golf-variant-van-start/

 

Het zijn vanaf prijzen voor de verschillende versies die in Nederland worden aangeboden.

Niet de CNG versie, maar de gewone benzine versies.


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Binnenkort dus ook bij Von der Forst  of Jueten Koolen voor +/- 25.000 euro voor een Variant Life TGI  Allen daarheen -:D

Skoda broer Octavia is elk geval al bestelbaar : +/- 26.500 euro voor de duurste uitvoering :

https://www.juetten-koolen.de/eu-neuwagen/Skoda-Octavia-Combi-Style-1.5-TSI-ACT-G-TEC-DSG-MJ-2021_29-B16_196

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...