Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Jietsedm

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

10 uren geleden, Brembos zei:

Deze voormiddag 15.89 kg kunnen tanken aan pomp 11 (straatkant). De uitbater had blijkbaar iemand ingehuurd die bij elke cng tankbeurt de druk van de pomp in de gaten moest houden. De man , een gepensioneerde buurtbewoner , zat in zijn auto te wachten tot er iemand cng ging tanken en nam vervolgens nota's van de pompdruk tijdens de tankbeurt. Hij wist me te vertellen dat er verleden week aanpassingen aan de pomp  waren gedaan  omdat de druk voordien soms tot 240 ging  terwijl 220 moest volstaan.

Ze hebben daar al vanalles gedaan/geprobeerd. De afregelingen bij Total Hoboken zijn echt een zooitje.

Toen ik er voor het eerst ging tanken zo'n 2 jaar geleden was er een zeer goede vullingsgraad maar duurde het tanken tot volle tanks vrij lang omdat de laatste kgs er tergend traag in gingen tot de vergelijkingsdruk bereikt was. De tienden/kg telden dan heel traag op maar als je wat extra geduld had dan had je mooi afgetopte tanks. Pomp 11 gaf toen meer druk dan pomp 10. Daarom tankte ik altijd aan pomp 11.

Nadeel was dat als 't stad in grote getale kwam tanken er lang moest gewacht worden want de meesten wachten altijd tot de "end" boodschap verschijnt.

Men heeft dan aanpassingen gedaan waarbij de tanks gevuld werden tot een bepaalde vuldruk waarna er nog een extra stoot (final blow) werd bijgeblazen op een hogere druk.

Voordeel was dat het tanken zelf minder lang duurde (je moest niet wachten tot die laatste grammen er in waren, bij een final blow gaat de teller nog behoorlijk vooruit).

Nadeel was dat er plots wel wat minder in de tanks ging. Mijn actieradius ging met +/- 50km naar beneden wat toch al snel 12% is.

Bij pomp 11 was de final blow maar een blowtje (enkele sec), bij pomp 10 duurde deze echt wel wat langer waardoor er meer in de tanks ging.

Op zoek naar extra actieradius kreeg pomp 10 vanaf dan mijn voorkeur.

Ben al een tijdje niet meer gaan tanken, zat thuis na een chirurgische ingreep, maar eens terug werken (en tanken) zal het weer testen zijn welke pomp het meeste geeft.

Tenzij ze hun regeling eens deftig geregeld krijgen en beide pompen +/- gelijk zijn. Maar als ik dat hierboven zo lees...9_9

Edited by Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

De actie van de gratis koffie is officieel gemeld door Philippe van Drive Systems, de uitbater van de CNG-pomp.

Voorwaarden: minimum 5kg tanken (zal wel geen probleem zijn denk ik?)
Aanbod geldig van 01/02/19 tot en met 15/02/19

IMG-20190129-WA0003.thumb.jpg.eb3833923e6ce57c45a9ff9f44cd40a4.jpg

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

@Aardgasrijder Wat is er met die afbeelding gebeurd? Ik zie enkel de bestandsnaam.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Kost een fortuin aan koffie zodra "die van't stad" met een CNG weten dat het te krijgen is.

En dan maar hopen dat ze de pomp vrijmaken als ze om hunne gratis koffie naar binnen gaan.

• Hahaha 2

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Kost een fortuin aan koffie zodra "die van't stad" met een CNG weten dat het te krijgen is.

En dan maar hopen dat ze de pomp vrijmaken als ze om hunne gratis koffie naar binnen gaan.

Ijdele hoop met die van t stad.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

3 uren geleden, Lange_666 zei:

Die van 't stad zullen inderdaad altijd naar daar gaan, op de vossenschijn is niet veel te zien ook niet hé ?

Deze morgen ging er 17,38kg in bij niet helemaal lege tanks (nog 10km volgens BC) en dit bij een buitentemp van 4°C... :)

Pomp 10.

Prijs is nog steeds 1,020€ in tegenstelling tot Total Kallo waar het 0,990€ is (en waar geen concurrentie zit aan de overkant).

PS: Pomp 11 was niet bereikbaar wegens een taxi (Mercedes) die in de weg stond en al gedaan had met tanken (diesel) toen ik eraan kwam maar geen plaats wou maken. Was druk druk druk bezig met zijn GSM.

Wat is er met de slangen gebeurd?

zo stijf.

druk was wel super 230 bar.

duurde een stuk langer als anders, maar vind ik niet erg, als ze maar vol zijn.

prijs : 1,020 €

28,4 kg

Op 9/2/2019 om 21:48, pluxy zei:

Wat is er met de slangen gebeurd?

zo stijf.

druk was wel super 230 bar.

duurde een stuk langer als anders, maar vind ik niet erg, als ze maar vol zijn.

prijs : 1,020 €

28,4 kg

Waarom blijft de prijs zo duur bij Total ?

Duur ?? 1.02 € voor H+ gas waar je 40% verder mee komt dan met het 'goedkope'  L-flutgas van Dats24 is spotgoedkoop !

Ssshhhttt.... geen reclame maken, subiet verhogen ze de prijs nog!!!

40% is er wel over he Brembos, 28 à 29% zal eerder tegen de realiteit zitten.

7 uren geleden, Lange_666 zei:

Ssshhhttt.... geen reclame maken, subiet verhogen ze de prijs nog!!!

40% is er wel over he Brembos, 28 à 29% zal eerder tegen de realiteit zitten.

Rijd met de fiets, dan kost het je niks, Ssshhhtt... fietsers durven ze ook laten betalen want ze maken fijn stof via de wrijving van de fietsbanden..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Op 28/3/2019 om 21:44, Lage Emissie Zone zei:

Rijd met de fiets, dan kost het je niks, Ssshhhtt... fietsers durven ze ook laten betalen want ze maken fijn stof via de wrijving van de fietsbanden..

vergeet niet de verhoogde CO2-uitstoot door de sportieve ademhaling

• Hahaha 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Gisteren hier 1ste keer getankt aan 0.99 euro/kg, na 21u. Betreft daar toch H+ gas, niet? Ben eens benieuwd naar het verschil t.o.v L-gas dat ik thuis om de hoek gemakshalve tank. ?

2 uren geleden, Steven DL zei:

Betreft daar toch H+ gas, niet?

Yep.

Vandaag nog eens in Hoboken geweest.

Afslagdruk was 230bar. Lekker vol.:x

• Vind ik leuk 2