Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
JoBé

DATS24 in Tongeren

Recommended Posts

@GiGi Ik heb dus in het totaal 415 kilometer gereden met die 16,73 kg CNG van Dats Tongeren. Er is toch wel een verschil met de CNG van Q8 Houthalen en ook met dat CNG van Dats in Hasselt: maar 387 kilometer mee afgelegd.

Ligt het toch aan de druk van de CNG-stations van Dats in Bilzen en in Tongeren dat je daar meer kilometers mee kan afleggen?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden, muscles zei:

@GiGi Ik heb dus in het totaal 415 kilometer gereden met die 16,73 kg CNG van Dats Tongeren. Er is toch wel een verschil met de CNG van Q8 Houthalen en ook met dat CNG van Dats in Hasselt: maar 387 kilometer mee afgelegd.

Ligt het toch aan de druk van de CNG-stations van Dats in Bilzen en in Tongeren dat je daar meer kilometers mee kan afleggen?

Ze hebben nochtans alle drie dezelfde waarde:  Calorische waarde vorige maand:: 11.4293 kWh/m³n

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had dus 15,35 kg CNG getankt bij Q8 Houthalen en heb daar 379,5 km mee gereden (Daarna schakelde de auto over op benzine). Dat is dan een verbruik van 4,04 kg per 100 km.

Met de 16,73 kg van Dats24 Tongeren heb ik 415 km gereden (en daarna op benzine). Dat is dan een verbruik van 4,03 kg per 100 km.

Dat is eigenlijk hetzelfde verbruik want die 415 kilometers zijn niet 100% correct maar het schommelt daar wel rond.

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 222.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, JoBé zei:

Ze hebben nochtans alle drie dezelfde waarde:  Calorische waarde vorige maand:: 11.4293 kWh/m³n

Die calorische waarde is een gemiddelde over gans de maand. Het kan zijn dat je op moment van tanken net gas binnentrekt dat wat hoger of lager op de calorische ladder staat maar het uiteindelijke gemiddelde zal wel hetzelfde zijn.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De twee CNG-pompen van Dats 24 in Tongeren zijn vandaag, woensdag 17 oktober 2018, defect.

Om 20u15 drukte ik de eerste keer op de groenverlichte knop. Sloeg niet aan. Bij de tweede keer sprong de roodverlichte knop aan. Dat was bij pomp 6.

Net hetzelfde bij pomp 5 want daar stond een zwarte (of heel donkerblauwe) Audi A3 met officiële CNG-sticker rechts van de nummerplaat en met Dats 24 op de nummerplaathouder. De chauffeur was Franstalig. Ik zei tegen hem: "Bilzen". Daar zijn we dan alle twee naar toe gereden, en daar konden we wel CNG tanken.

Ik heb dit defect zojuist gemeld via de website van Dats 24.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond ben ik opnieuw CNG gaan tanken bij Dats24 in Tongeren en alles werkte terug als normaal.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17/10/2018 om 21:51, muscles zei:

De chauffeur was Franstalig. Ik zei tegen hem: "Bilzen". Daar zijn we dan alle twee naar toe gereden, en daar konden we wel CNG tanken.

De Franstaligen verstaan dikwijls meer dan je denkt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lange_666 zei:

De Franstaligen verstaan dikwijls meer dan je denkt...

Ik kan heel goed Frans spreken, vooral als ik de mensen Frans hoor praten, dan ben ik vertrokken. Dan schakelt mijn geheugen automatisch over op Frans ?.

Maar mijn Engels is uiteraard beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag opnieuw problemen bij Dats24 in Tongeren. Om 20u28 heb ik daar slechts 0,24 kg CNG kunnen tanken en toen verscheen de foutcode 5804.

Dats24 heb ik verwittigd.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bilzen...(uitgesproken op zijn frans)...:ph34r:

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik heb vandaag dan inderdaad in Bilzen CNG getankt. Er was op dat ogenblik ook een Dats24-medewerker daar, en heb ik de situatie uitgelegd. Foutcode 5804 wil zeggen dat er een probleem is met de druk.

Ik heb als compensatie een Dats24-welkomstpakket gekregen. (En ik ben binnendoor gereden via Hoeselt centrum - Romershoven - Schalkhoven - Gors-Opleeuw - Borgloon - Rijkel).

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, muscles zei:

Ik heb als compensatie een Dats24-welkomstpakket gekregen.

Nu maakt ge ons wel curieus... ?

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is wel een tof gebaar. Wellicht dat de reclame op Muscles zijn voertuig er ook voor wat tussenzit ?

• Hahaha 2

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn alweer problemen met de CNG-installatie in Tongeren. Ik heb slechts 3,62 kg kunnen tanken en het ging heel traag. Daarna heb ik nog een tweede keer geprobeerd en toen ging er maar 0,23 kg in en toen stopte de pomp vanzelf. En dit terwijl mijn gastanks nu dus voor ongeveer 65% vol zijn. Ik ben dit echt beu te worden. Ik heb daar getankt om 20u32 vanavond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alles is weer terug in orde in Tongeren. Ik heb mijn gastanks volledig kunnen vullen vanavond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond om 20u20 was er weer een zeer trage CNG-vulling in Tongeren. Ik heb daar slechts 1,28 kg CNG kunnen tanken aan pomp 6. Aan pomp 5 ging het ook zo traag want daar was een Franstalige DATS 24-medewerker CNG aan het tanken voor zijn zwarte Audi A3 G-Tron. Daarop zijn we alle twee maar naar Bilzen gereden, en daar heb ik mijn CNG-tanks wel volledig kunnen vullen.

Ik heb het probleem gemeld via de site van DATS 24.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17/10/2018 om 21:51, muscles zei:

Net hetzelfde bij pomp 5 want daar stond een zwarte (of heel donkerblauwe) Audi A3 met officiële CNG-sticker rechts van de nummerplaat en met Dats 24 op de nummerplaathouder. De chauffeur was Franstalig. Ik zei tegen hem: "Bilzen". Daar zijn we dan alle twee naar toe gereden, en daar konden we wel CNG tanken.

Déjà vu...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites