JoBé Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 Geen zicht of er hier volk zit van de omgeving Tongeren, maar paar dagen geleden in overzicht van Dats24 gezien dat opening Tongeren (Maastrichtersteenweg 447, 1200m van afrit 32 op E313) gepland is voor 01/2017. Gisteren ben ik er voorbijgereden (maar in de wagen van zus, als passagier): de blauwe zuil met wellicht 2 vulslangen stond er al. Heb wel niet kunnen zien of ie al operationeel was, noch of het H of L-gas wordt. Maandag a.s. ga ik weer naar ons ma en zal ik even stoppen om te checken. 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 januari 2017 Delen Geplaatst: 4 januari 2017 alles in Limburg is L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 4 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2017 (aangepast) @satsurfer : neen hoor, maandag nog H getankt bij Dats in Bilzen ? En ook al verkrijgbaar bij Dats in Bree, Hasselt en Maasmechelen. Bron: Dats Adressenlijst 4 januari 2017 aangepast door JoBé Update lijst 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 4 januari 2017 Delen Geplaatst: 4 januari 2017 Om exact te weten te komen waar er momenteel laagcalorisch aardgas geleverd wordt, verwijs ik graag naar deze interne link: https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/232-omschakeling-naar-h-gas-al-in-2018-van-start/ met in het antwoord van onze beheerder een kaart van België. Dat betekent dat de niet-gekleurde gemeenten dus allemaal zonder uitzondering hoogcalorisch aardgas leveren. Je moet er dus een kaart van Limburg met de naam van de gemeenten langs leggen om te weten welke nu nog L-gas leveren. Dat zijn Sint-Truiden en Gingelom (in 2018 omgeschakeld naar H-Gas). Dan heb je Nieuwerkerken, Herk-de-Stad, Halen, Lummen, Heusden-Zolder, Beringen, Tessenderlo en Ham die pas in 2026 omgeschakeld worden. En Houthalen-Helchteren (lichtgroen gebied) zou normaal gezien vorig jaar omgeschakeld zijn naar H-Gas. Ik ben zelf de gemeenten aan het inkleuren geweest op dezelfde manier als de bovenvermelde kaart, maar het is niet volledig afgeraakt. Maar ik denk wel dat je er aan uit kan. (Upload mislukt. Ik kan geen afbeelding toevoegen. Ik vraag mij af waarom dat niet gaat). 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 5 januari 2017 Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Op 3/1/2017 om 23:14, JoBé zei: Geen zicht of er hier volk zit van de omgeving Tongeren, maar paar dagen geleden in overzicht van Dats24 gezien dat opening Tongeren (Maastrichtersteenweg 447, 1200m van afrit 32 op E313) gepland is voor 01/2017. Gisteren ben ik er voorbijgereden (maar in de wagen van zus, als passagier): de blauwe zuil met wellicht 2 vulslangen stond er al. Heb wel niet kunnen zien of ie al operationeel was, noch of het H of L-gas wordt. Maandag a.s. ga ik weer naar ons ma en zal ik even stoppen om te checken. JoBé, ik kan je nu al vertellen dat je nu aanstaande maandag niet moet gaan kijken aan het DATS24-station in Tongeren want ik heb vandaag een email gestuurd naar DATS24. En dit is hun antwoord: "Wat Tongeren dus betreft, kan ik u melden dat de opening van de CNG-pomp nog voorzien is voor de loop januari 2017, eerder naar het eind van de maand. Dus weldra tankt u CNG in Tongeren." 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 10 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2017 Vandaag hing er idd. nog een papier "Buiten gebruik" op. En als het geen H-gas wordt zal ik er wellicht toch zelden gaan tanken, aangezien ik ook in Bilzen passeer. 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 30 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2017 9 uren geleden, muscles zei: Is de CNG-pomp bij Dats24 in Tongeren nu al wel of nog niet in dienst, ... Vorige vrijdag (27/01) nog niet: stonden nog 2 camionettekes bij om er aan te werken. 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 9 uren geleden, muscles zei: ... Is de CNG-pomp bij Dats24 in Tongeren nu al wel of nog niet in dienst, om je maar een voorbeeld te geven. Die pomp is misschien in dienst maar dan heeft Dats24 het nog niet op z'n site aangeduid. Het is beter zoals ze het nu doen. Voorheen (meer dan een jaar geleden bv. Maasmechelen) stond CNG als zijnde actief op hun website... zelfs de prijs stond langs de weg.... ik kwam er netjes aangereden met mijn Octi... blijkbaar stond alles nog vergrendeld. Dus liever nog geen actieve vermeldingen op hun website wanneer ze dus nog niet open zijn. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Ik ken het nummer van dat dats24-station ondertussen al van buiten: 2029. (Met regelmatig te gaan controleren ). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Woensdag, 25 januari jongstleden, heb ik nog een mail naar Infrax verstuurd via hun site: Mijn vraag was: Hoe komt het dat het zolang duurt voordat wij CNG kunnen tanken aan het Dats24-station in Tongeren? De opening van de CNG-pompen aldaar was gepland voor november 2016. Ondertussen zijn we eind januari 2017 en zijn de CNG-pompen nog steeds niet open voor het publiek. Het duurt allemaal veel te lang. Jullie zijn verantwoordelijk voor de aardgasaansluiting. Het zou mij zeker niet verbazen dat jullie dit tegenwerken. En als dat niet het geval, waarom duurt het dan altijd zo lang? Wanneer kunnen wij eindelijk aardgas tanken in Tongeren? En wanneer komt er een CNG-station in de nabije omgeving van Sint-Truiden want ik stel op dat vlak een enorme discriminatie vast. Hun antwoord vandaag: "Wij hebben uw vraag via het contactformulier op www.infrax.be goed ontvangen. Wij begrijpen uw ongenoegen en hebben ondertussen contact opgenomen met de betrokken afdeling. Zij onderzoeken uw vraag en bezorgen u vervolgens een antwoord op maat. Wij vragen u hiervoor om wat geduld." Tja, zoals je kan lezen, ben ik recht voor de raap in mijn emails. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 @muscles kan soms ook aan de keuringsinstantie liggen (bv. Vincotte of een andere) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Ja, ik weet ook dat zo een CNG-installatie moet gekeurd worden alvorens die in gebruik genomen mag worden. En het zou inderdaad aan hen kunnen liggen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 31 januari 2017 Delen Geplaatst: 31 januari 2017 11 uren geleden, muscles zei: Tja, zoals je kan lezen, ben ik recht voor de raap in mijn emails. Inderdaad, en daar krijg je dan een antwoord op dat ze halen uit hun grabbelton van nietszeggende antwoorden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 31 januari 2017 Delen Geplaatst: 31 januari 2017 12 uren geleden, muscles zei: Ja, ik weet ook dat zo een CNG-installatie moet gekeurd worden alvorens die in gebruik genomen mag worden. En het zou inderdaad aan hen kunnen liggen. De installatie van Maasmechelen kwam door de keuring die op zich liet wachten +/- 5 weken later dan gepland was dit toen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 31 januari 2017 Delen Geplaatst: 31 januari 2017 Ik hoop dat het station in Tongeren er rap is ! dan wordt er eens iets anders gepost Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 februari 2017 Delen Geplaatst: 3 februari 2017 Ik ben daarjuist nog eens gaan kijken naar https://customer.dats24.be/nl/gas-station/2029 en ja... eindelijk staat er een CNG-prijs bij !!! Dus is de CNG-installatie sinds vandaag, vrijdag 3 februari 2017, eindelijk in gebruik. Zoals gebruikelijk bij dats24 zal de officiële opening van deze installatie pas een week of zo later plaatsvinden, maar je kan vanaf nu wel al CNG tanken. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 3 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2017 Jihaaaa ! En dat is dus idd. H-gas ! (Zelfde calorische waarde als Bilzen volgens mijn factuur van gisteren) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 februari 2017 Delen Geplaatst: 3 februari 2017 Ja waarom zou het geen H-gas zijn? Daar heb ik nooit aan getwijfeld. Inderdaad dezelfde calorische waarde als Bilzen. Ik heb mijn factuur gisteren ook per email ontvangen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 12 maart 2017 Delen Geplaatst: 12 maart 2017 Zijn jullie tevreden met het cng station te Tongeren? Kan handig zijn bij een namiddag shoppen om er eens te gaan tanken. Centjes over om eens goed te gaan tafelen en weinig betalen voor de brandstof AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 12 maart 2017 Delen Geplaatst: 12 maart 2017 2 uren geleden, GiGi zei: Zijn jullie tevreden met het cng station te Tongeren? Kan handig zijn bij een namiddag shoppen om er eens te gaan tanken. Centjes over om eens goed te gaan tafelen en weinig betalen voor de brandstof Het is nog maar de tweede keer dat ik in Tongeren CNG getankt heb, maar gisteren heb ik mijn wagen volledig volgetankt. Hij was helemaal leeg. Ik had 379,5 kilometer gereden op aardgas en er ging 16,73 kg CNG in, en dat bij 12°C (buitentemperatuur). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen