Berk Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 22 minuten geleden, Nele zei: Dat zal denk ik afhangen van wat er op uw inschrijvingsbewijs staat. Bij het inschrijven van mijn Caddy heb ik de vraag gesteld aan de garage waarom er enkel CNG aangeduid was en niet CNG+benzine. Hun antwoord was dat de hoofdbrandstof CNG is en dat het voertuig dus als CNG werd ingeschreven. Dat klopt, mijn auto is ook enkel op cng ingeschreven, Ondanks er ook een 9 l benzine tank in zit. Dit is trouwens ook de reden waarom VW besloten heeft voor de benzinetank te verkleinen naar 9 liter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Lap dan is er bij mijn Touran iets fout gelopen bij de inschrijving bij de invoer. Ik heb benzine + CNG op mijn inschrijvingsbewijs staan🤬 Dan mag ik hopen dat ik volgend jaar niet voor onaangename verrassingen kom te staan bij de verkeersbelasting. Ik heb 9 of 10 liter benzine en 20 kg CNG aan boord. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Matton Geplaatst: 16 november 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 november 2020 Ik heb deze namiddag nog eens contact genomen met het hoofd van de dienst verkeersbelasting om definitief uitsluitsel te weten. Aangezien gissen en veronderstellen niets opbrengt. Cng+benzine vermeld op je inschrijvingsbewijs is blijvende vrijstelling van verkeersbelasting. Als je dit jaar de wagen verkoopt dient er voor de koper enkel biv betaald te worden en geen verkeersbelasting als de co2 uitstoot max 50gr is. Voor alle nieuwe inschrijvingen vanaf 2021 voor 2dehands of nieuwe auto's geldt biv betalen en verkeersbelasting. Als je dus nu, zoals ik, in het systeem zit dan is het een verworven recht en zal dit de komende jaren niet aangepast worden. Mocht je je auto wilen verkopen is dus niet echt interessant helaas. Wil je ermee blijven rijden, ja dan doe je een gouden zaak. Mvg Pieter 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef164 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Misschien met gegeven "P.3." in de grijze kaart? Mijne is CNG (...affabriek polo met 9L benzine tank) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 17 november 2020 Delen Geplaatst: 17 november 2020 Ik ben benieuwd.. Mijn Volkswagen Golf is nog eentje met CNG+50liter benzine (ookal wordt deze amper/nooit gebruikt..). Simulatie geeft geen verschil voor de moment. Ik hoop inderdaad op het 'verworven recht'.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefanmiler Geplaatst: 17 november 2020 Delen Geplaatst: 17 november 2020 Mijn zafira tourer is met zijn 25kg en 15l ook enkel CNG ingeschreven heb ik nu gezien. P3=06 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 12 oktober 2021 Delen Geplaatst: 12 oktober 2021 Simulatie van een Audi A5 g-tron ... Wie snapt daar nog iets van? ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 12 oktober 2021 Delen Geplaatst: 12 oktober 2021 Is er trouwens hier een CNG-rijder, voertuig ingeschreven vóór 1/1/21, die al een aanslag heeft ontvangen? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 12 oktober 2021 Delen Geplaatst: 12 oktober 2021 @JoBé Neen die ga je normaal gezien niet krijgen 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 13 oktober 2021 Delen Geplaatst: 13 oktober 2021 Nee hoor nog niets gekregen 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen