Lange_666 Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 Op 9/10/2020 om 18:45, MrFingers zei: Voor bestaande CNG wagens is het enkel de BIV die vanaf 1/1/2021 verschuldigd is, ze gaan niet retroactief je BIV opeisen. Het zal eerder verkeersbelasting zijn die verschuldigd is vanaf 1/1/2021 voor bestaande CNG wagens, BIV enkel voor nieuwe wagens. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 In een interview op kanaal Z, gaf minister Diependaele meer uitleg. De laatste minuut gaat over cng. https://kanaalz.knack.be/nieuws/vlaanderen-vergroent-z-n-autofiscaliteit/video-normal-1651375.html 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 De vrijstelling blijft behouden zegt hij... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 1 uur terug, Aardgasrijder zei: De vrijstelling blijft behouden zegt hij... Amen 🙏🏻 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 13 oktober 2020 Delen Geplaatst: 13 oktober 2020 (aangepast) Bij het deel van de "tweedehandse" CNG-wagens ben ik nog niet 100% mee... Mijn Golf Variant TGI moet in 2021 van eigenaar veranderen (contract 3 jaar). Kan ik deze naar de nieuwe eigenaar toe dan nog altijd aanprijzen als "vrijgesteld van BIV en VB"? Want zoals ik het in sommige artikels lees blijft het behouden bij wie het reeds genoot, én tweedehandswagens. Dienen dan enkel "nieuwe" in te schrijven CNG-wagens dit opnieuw te betalen? Ik zal de brave man of zijn kabinet eens moeten aanschrijven... Nog iemand vragen? --> kabinet.diependaele@vlaanderen.be 13 oktober 2020 aangepast door DeNbEiRe_84 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul72 Geplaatst: 13 oktober 2020 Delen Geplaatst: 13 oktober 2020 7 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Bij het deel van de "tweedehandse" CNG-wagens ben ik nog niet 100% mee... Mijn Golf Variant TGI moet in 2021 van eigenaar veranderen (contract 3 jaar). Kan ik deze naar de nieuwe eigenaar toe dan nog altijd aanprijzen als "vrijgesteld van BIV en VB"? Want zoals ik het in sommige artikels lees blijft het behouden bij wie het reeds genoot, én tweedehandswagens. Dienen dan enkel "nieuwe" in te schrijven CNG-wagens dit opnieuw te betalen? Ik zal de brave man of zijn kabinet eens moeten aanschrijven... Nog iemand vragen? --> kabinet.diependaele@vlaanderen.be als ik de uitzending kanaal Z bekijk, hoor ik vrijstelling blijft behouden, nu als een bestaande eigenaar Cng wagen, lees ik dan geen rijtaks, of is het belasten volgens oude regeling.. Onduidelijkheid blijft bestaan, dus mocht de goede man antwoorden, graag duidelijkheid, rijtaks betalen voor bestand CNG voertuig na 1/1/2021? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Brembos Geplaatst: 13 oktober 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 oktober 2020 Een man naar mijn hart , die minister Diependaele. Ik hield al rekening met een verkeersbelasting van +/- 400 euro vanaf volgend jaar maar dat is blijkbaar niet het geval. Geld dat ik kan gebruiken voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt bij de stealer :-) 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Matton Geplaatst: 14 oktober 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 14 oktober 2020 Vandaag contact opgenomen met iemand die aan het hoofd staat van de dienst verkeersbelasting. Dus niet via via gehoord, maar rechtstreeks bij de bron. Bestaande cng-auto's blijven vrijgesteld van jaarlijkse verkeersbelasting en natuurlijk van b.i.v. wat niet retroactief kan teruggevorderd worden. Alle cng-wagens die nog ingeschreven worden voor 31/12/2020 blijven dit regime genieten. Vanaf 1 januari 2021 vervalt de vrijstelling voor nieuwe wagens of tweedehandswagens die ingeschreven worden op cng. 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matton Geplaatst: 14 oktober 2020 Delen Geplaatst: 14 oktober 2020 Ze zijn ook bezig met hun simulaties aan te passen, waardoor de simulaties niet kloppen. Dus daar mag je niet naar kijken. De komende 2 weken wordt de site of de app geüpdatet en daar zal je het definitieve resultaat zien. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht DeNbEiRe_84 Geplaatst: 20 oktober 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Inmiddels antwoord van het kabinet van minister Diependaele op mijn vragen: - Ik rij momenteel met een aardgaswagen: wat betaal ik vanaf 2021? BIV en/of verkeersbelasting of blijft de volledige vrijstelling? De volledige vrijstelling blijft behouden. - Ik verkoop mijn aardgaswagen tweedehands in 2021. Moet de nieuwe eigenaar BIV en/of verkeersbelasting betalen? Voor een voertuig dat in 2021 wordt ingeschreven, geldt de vrijstelling inderdaad niet meer: dit geldt zowel voor nieuwe als voor tweedehandse voertuigen: vanaf 2021 zullen zij derhalve BIV en verkeersbelasting verschuldigd zijn - Ik koop een gloednieuwe aardgaswagen in 2021. Betaal ik zowel BIV als verkeersbelasting? Jawel 1 4 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 16 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei: Inmiddels antwoord van het kabinet van minister Diependaele op mijn vragen: - Ik rij momenteel met een aardgaswagen: wat betaal ik vanaf 2021? BIV en/of verkeersbelasting of blijft de volledige vrijstelling? De volledige vrijstelling blijft behouden. - Ik verkoop mijn aardgaswagen tweedehands in 2021. Moet de nieuwe eigenaar BIV en/of verkeersbelasting betalen? Voor een voertuig dat in 2021 wordt ingeschreven, geldt de vrijstelling inderdaad niet meer: dit geldt zowel voor nieuwe als voor tweedehandse voertuigen: vanaf 2021 zullen zij derhalve BIV en verkeersbelasting verschuldigd zijn - Ik koop een gloednieuwe aardgaswagen in 2021. Betaal ik zowel BIV als verkeersbelasting? Jawel Dan enkel nog de vraag, gaat dit elk jaar opnieuw bekeken worden voor die vrijstelling, of? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 2 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei: Inmiddels antwoord van het kabinet van minister Diependaele op mijn vragen: - Ik rij momenteel met een aardgaswagen: wat betaal ik vanaf 2021? BIV en/of verkeersbelasting of blijft de volledige vrijstelling? De volledige vrijstelling blijft behouden. - Ik verkoop mijn aardgaswagen tweedehands in 2021. Moet de nieuwe eigenaar BIV en/of verkeersbelasting betalen? Voor een voertuig dat in 2021 wordt ingeschreven, geldt de vrijstelling inderdaad niet meer: dit geldt zowel voor nieuwe als voor tweedehandse voertuigen: vanaf 2021 zullen zij derhalve BIV en verkeersbelasting verschuldigd zijn - Ik koop een gloednieuwe aardgaswagen in 2021. Betaal ik zowel BIV als verkeersbelasting? Jawel Logisch, dit was te verwachten dat elk CNG voertuig dat ingeschreven wordt vanaf 2021 de BIV en de wegentaks moet betalen. Hoe zouden ze het anders al die jaren, die nog komen, moeten bijhouden ? Aan de hand van de 1e inschrijving ? Je hebt ook nog de maatregel gehad dat de verkeerstaks en/of BIV niet geldig was voor auto's vanaf zoveel kW en dit vanaf een bepaald jaar. Nog een uitzondering op een uitzondering : nee, de informatica van de Vlaamse overheid zou crashen.... 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 39 minuten geleden, Shortlease zei: Dan enkel nog de vraag, gaat dit elk jaar opnieuw bekeken worden voor die vrijstelling, of? Droom verder dat dit ooit nog eens wordt teruggedraaid.... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Dus: ik verkoop mijn TGI nog in 2020 door. Dan blijft het ook interessant voor de nieuwe eigenaar. En voor mij, want vanaf 2021 geraak ik er misschien wat moeilijker vanaf... Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matton Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 1 uur terug, DeNbEiRe_84 zei: Dus: ik verkoop mijn TGI nog in 2020 door. Dan blijft het ook interessant voor de nieuwe eigenaar. En voor mij, want vanaf 2021 geraak ik er misschien wat moeilijker vanaf... Volgens mijn bronnen, moet de nieuwe eigenaar in 2020 sowieso geen verkeersbelasting betalen maar wel BIV. Normaal zal de vernieuwde en aangepaste app vd verkeersbelasting weldra online staan. Dan weet je het met volledige zekerheid. Mvg Pieter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 21 oktober 2020 Delen Geplaatst: 21 oktober 2020 19 uren geleden, Shortlease zei: Dan enkel nog de vraag, gaat dit elk jaar opnieuw bekeken worden voor die vrijstelling, of? Mijn vorig antwoord was een beetje naast de kwestie (als ik de vraag nog eens goed lees). ""Droom verder dat dit ooit nog eens wordt teruggedraaid.... "" Eigenlijk is dat een antwoord op de 2 andere vragen/antwoorden ivm 2021. Namelijk of de Vlaamse regering ooit nog een vrijstelling zal geven voor CNG wagens. Nee volgens mij : gezien ze ook op elektrisch inzetten en iets dat ooit "afgenomen" is, zelden of nooit teruggedraaid wordt. Vergelijk met (Federaal) de pensioenleeftijd tot 67.... : SPa en Groen die nu mee in de regering zitten, zwijgen als vermoord daarover om dit terug te draaien naar 65. Dus nu een beter antwoord op de 1e vraag/antwoord. Deze (Vlaamse) regering zal zeer waarschijnlijk de vrijstelling voor de huidige CNG rijders behouden in de volgende jaren. Tot 2024 : dan komt er nieuwe regering en een een andere minister. Dan vrees ik dat de vrijstelling als een "anomalie" zal beschouwd worden. En dus gestopt wordt. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lnest Geplaatst: 15 november 2020 Delen Geplaatst: 15 november 2020 (aangepast) De berekeningstool verkeersbelasting is sinds vorige week aangepast aan de nieuwe wetgeving 2021. https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie 15 november 2020 aangepast door lnest SEAT Arona TGI Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KDC Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 18 uren geleden, lnest zei: De berekeningstool verkeersbelasting is sinds vorige week aangepast aan de nieuwe wetgeving 2021. https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie CNG: geen belasting CNG + benzine: wel belasting Is dit afhankelijk van inhoud benzinetank? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matton Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Graag had ik hier ook duidelijkheid over. Mijn wagen heeft benzine en cng en heeft rond de 20 fiscale pk... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nele Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Dat zal denk ik afhangen van wat er op uw inschrijvingsbewijs staat. Bij het inschrijven van mijn Caddy heb ik de vraag gesteld aan de garage waarom er enkel CNG aangeduid was en niet CNG+benzine. Hun antwoord was dat de hoofdbrandstof CNG is en dat het voertuig dus als CNG werd ingeschreven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen