Bij Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Duidelijkheid is er dus niet. Ik zal het zien ergens in februari of ik en betalingsverzoek voor verkeersbelasting in bus zal krijgen 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 3 uren geleden, Aardgasrijder zei: Koop ik na 31 december een Skoda Octavia op CNG 2dehands en schrijf ik deze in dan dien ik als nieuwe koper wel jaarlijkse taks te betalen? Heb ik dat goed gelezen? Je bent nog iets belangrijk vergeten: Dan zal je niet alleen de jaarlijkse wegentaks maar ook de BIV moeten betalen, of het nu gaat om een splinternieuw voertuig of een occasie. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 @muscles klopt. Was ik vergeten te typen. Ik twijfel om mijn 10 jaar oude Touran te houden als 2de wagen of toch een jongere CNG wagen te kopen waar de onderhoudskosten en jaarlijkse kosten lager zullen zijn. Het zou stom zijn om in maart een 2dehands Octavia te kopen want dan moet ik inderdaad BIV en jaarlijkse taksen betalen en als ik het vandaag doe niet. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tobo Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 Volgens de Standaard verandert er niks voor bestaande wagens op cng die dit jaar nog worden ingeschreven of werden ingeschreven in het verleden. Dus volgend jaar en daarna geen wegentaks voor alle cng-wagens die voor het einde van het jaar worden ingeschreven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astra-2 Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 7 uren geleden, tobo zei: Volgens de Standaard verandert er niks voor bestaande wagens op cng die dit jaar nog worden ingeschreven of werden ingeschreven in het verleden. Dus volgend jaar en daarna geen wegentaks voor alle cng-wagens die voor het einde van het jaar worden ingeschreven. Heb ik ook gelezen: "Maar vanaf 1 januari is het wel gedaan met de vrijstelling op CNG-wagens (op aardgas) en op plug-in hybrides. Belangrijk: die afschaffing slaat alleen op nieuwe hybrides of CNG-wagens. Op alle bestaande wagens blijft de verkeerstaks vrijgesteld. 'We gaan de spelregels niet veranderen voor wie al een CNG-wagen heeft', benadrukt minister Diependaele." Hopelijk maken ze ons niet blij met een dode mus! Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 en de diesel wordt weer gepromoot tov de benzine, want enkel CO2 wordt afgestraft, niet de luchtkwaliteit. ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 35 minuten geleden, Astra-2 zei: We gaan de spelregels niet veranderen voor wie al een CNG-wagen heeft’, benadrukt minister Diependaele Maar de spelregels waren vrijstelling tot eind 2020. Dus als ze niet veranderen is het vanaf 2021 taks 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul72 Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 België, en duidelijke communicatie, geen fantastisch huwelijk.. Naar gelang je de kranten leest, 5 artikels, 5 manieren om de nieuwe regels te interpreteren. Tijd zal raad brengen. Laat ons hopen dat we ook de volgende jaren geen rijtaks moeten betalen voor CNG wagens van voor eind 2020. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 https://m.hbvl.be/cnt/dmf20201009_97709310. Hier zou inderdaad de verkeersbelasting voor CNG wel terug zijn voor 2021... Dit zou kloppen met de belofte die men deed in 2016. De komende weken zal het wel duidelijker worden. Volgens de VRT klopt de info van HBVL ook, plugins en CNG-wagens verliezen hun fiscale voordelen. Vanaf 2021 dus terug verkeersbelasting voor CNG. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen63 Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 13 uren geleden, Aardgasrijder zei: https://m.hbvl.be/cnt/dmf20201009_97709310. Hier zou inderdaad de verkeersbelasting voor CNG wel terug zijn voor 2021... Dit zou kloppen met de belofte die men deed in 2016. De komende weken zal het wel duidelijker worden. Volgens de VRT klopt de info van HBVL ook, plugins en CNG-wagens verliezen hun fiscale voordelen. Vanaf 2021 dus terug verkeersbelasting voor CNG. Zo heb ik het ook begrepen!! Er is geen verlenging van de vrijstelling voor de jaarlijkse verkeersbelasting. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Dus als men dan toch jaarlijkse wegenbelastingen gaat heffen zal dat bedrag toch best meevallen voor een CNG voertuig niet? Aan wat zou ik me kunnen verwachten met caddy 1.4tgi , 110pk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crombel Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Voor de vrijstelling werd mijn Fiat Multipla belast volgens de benzine gegevens alhoewel ik 95% op cng reed. :-( VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 54 minuten geleden, Koen63 zei: Er is geen verlenging van de vrijstelling voor de jaarlijkse verkeersbelasting. Ik weet het ook niet zeker, maar het artikel van de Standaard suggereert eerder dat het moet geïnterpreteerd worden als "De belastingvrijstelling geldt voor CNG wagens die ingeschreven werden voor 1 januari 2021". En die vrijstelling wordt dus niet meer toegekend bij inschrijvingen vanaf 1 januari maar loopt wel door voor reeds ingeschreven voertuigen. Dit zou (mogelijk, eventueel, misschien...) zelfs doorlopen voor 2de hands inschrijvingen na 2020. https://autonieuws.be/uitlaat/5870-breaking-vlaanderen-hervormt-berekening-biv-en-verkeersbelasting-vanaf-2021 "De nieuwe regels zullen in ieder geval enkel van toepassing zijn op nieuwe auto’s."..."Voor tweedehandswagens wijzigen de BIV en de verkeersbelasting dus niet." "Het is ten slotte positief om vast te stellen dat de Vlaamse regering besloten heeft om voor rechtszekerheid te gaan en de berekening voor reeds ingeschreven auto’s niet te veranderen en daardoor de tweedehandsmarkt niet negatief te beïnvloeden." https://twnews.be/be-news/belastingvrijstelling-voor-plug-inhybrides-en-cng-verdwijnt "Het fiscale gunstregime voor plug-inhybrides (elektrisch plus verbrandingsmotor, die je in het stopcontact kunt steken) en voor wagens op aardgas (CNG) verdwijnt bij de hele operatie, behalve voor wie er al van geniet. Elektrische wagens behouden hun belastingvrijstelling. Voor tweedehandswagens verandert er niets. Wie destijds besloot om een bepaalde wagen te kopen, hield daarbij immers ook rekening met de restwaarde van dat voertuig op de tweedehandsmarkt, is de redenering." Als dat laatste zou kloppen dan is het wel een meevaller, ik ben er altijd van uitgegaan dat ik vanaf 2021 weer verkeersbelasting ging moeten betalen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Die berichten zijn alvast zeer hoopvol Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Maak u maar geen illusies, en het zal niet lang duren of er komt een bijkomende taks zoals voor LPG. De Jan heeft geld nodig. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Berk Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 (aangepast) 3 minuten geleden, EricG zei: Maak u maar geen illusies, en het zal niet lang duren of er komt een bijkomende taks zoals voor LPG. De Jan heeft geld nodig. Dan kunnen ze beter een andere belasting verzinnen e , die enkele aardgas rijders gaan de staatskas niet vullen denk 🤣 11 oktober 2020 aangepast door Berk Verkeerd getypt 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen63 Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 43 minuten geleden, Gastanker zei: Als dat laatste zou kloppen dan is het wel een meevaller, ik ben er altijd van uitgegaan dat ik vanaf 2021 weer verkeersbelasting ging moeten betalen. Iedereen met een cng-wagen zal de jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen, maar de berekeningswijze verschilt. Voor wagens aangekocht voor 2021 wordt de oude berekeningswijze toegepast (op basis van NEDC-norm), voor nieuwe inschrijvingen (dus volgens mij ook (op)nieuw ingeschreven tweedehandswagens) volgens de WLTP-norm. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Berk Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 9 minuten geleden, Koen63 zei: Iedereen met een cng-wagen zal de jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen, maar de berekeningswijze verschilt. Voor wagens aangekocht voor 2021 wordt de oude berekeningswijze toegepast (op basis van NEDC-norm), voor nieuwe inschrijvingen (dus volgens mij ook (op)nieuw ingeschreven tweedehandswagens) volgens de WLTP-norm. Waar haal jij die informatie ? Ofwel mis ik bepaalde stukken van de meerdere artikels die sinds vrijdag verschenen zijn ,ofwel ben ik gebuisd voor begrijpend lezen . 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 26 minuten geleden, Koen63 zei: dus volgens mij ook (op)nieuw ingeschreven tweedehandswagens) volgens de WLTP-norm Dit klopt in ieder geval niet. Tweedehands worden belast volgens het tarief dat geldig was bij de eerste inschrijving. Dat kan ook moeilijk anders want voor wagens die meer dan anderhalf jaar oud zijn is er niet eens WLTP data voorhanden. Overigens is dat in veel gevallen absoluut geen voordeel, een zuinige (lage CO²) wagen wordt in het nieuwe systeem minder belast dan in het oude systeem! Als je dus in januari een zuinige wagen nieuw koopt betaal je minder BIV en minder verkeersbelasting dan als je exact dezelfde wagen als (jonge) tweedehands koopt... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 11 oktober 2020 Delen Geplaatst: 11 oktober 2020 Caddy ingegeven volgens benzine en 122g/km komt op 204euro jaarlijks af te leggen. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen