Ga naar inhoud

Chinese CNG

Recommended Posts

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Polulairste reacties

je hebt ook een Nederlandse versie waar het wel goed geschreven staat....... https://dfsk-motors.be/dealers/  

Dit heb ik Didier laten weten. Ik heb mijn aankoop geplaatst, DFSK Fengon op CNG wordt geleverd in februari. Gezien de verhouding cvt versnelling met motor soms hapert (volgens verschillende test

Amai, dat is durven (vind ik) bij een nieuwe auto die nog in garantie is. OK, er zijn er die daar anders over denken.  Ik ben daarin nogal "braaf"...   Blijkbaar toch gelukt  ? W

Geplaatste afbeeldingen

35 minuten geleden, Brembos zei:

En vandaar ook het zeer gunstige verbruik van 9.7 l/100 km op benzine en +/- 6.5 kg/100 km op H aardgas neem ik aan.?

Dat is toch niet abnormaal voor zo'n grote SUV. Enkel de CO2-uitstoot vind ik veel te hoog.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afmetingen (L/B/H): 4685 x 1865 x 1645 mm. tov bijvoorbeeld een Octavia 4689 x 1829 x 1468 mm en 103 g/km.  Die 18 cm extra  SUV hoogte heeft dan toch echt wel een enorme invloed op het verbruik en de co2 uitstoot.

aangepast door Brembos
Link naar bericht
Delen op andere sites

Net een paar Duitse reviews op Youtube bekeken over de Fengon op youtube en ze waren er toch overwegend positief over. Volledig uitgerust en zeer mooi afgewerkt interieur met oa. een ingebouwde dashcam. Negatieve puntjes waren de  radio zonder DAB , de ontbrekende veiligheidssystemen (voetgangerspreventie , adaptieve , cruisecontrol , lane assist enz) en vooral de dorstige motor. Ik moet mijn mening dus toch een beetje bijstellen. Ik ben wel benieuwd hoe ze die cng tanks gaan wegwerken zonder al te veel kofferruimte te verliezen....In Duitsland krijgt hij bij de dealer ook een bijkomende antiroest behandeling aangezien ze daar in China niet zoveel aandacht aan besteden. De electrische  DFSK  Seres3 lijkt me echter zeker zo interessant en die  zou met een aanvaardbare reikwijdte ook minder dan 35.000 euro kosten.

aangepast door Brembos
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, Brembos zei:

Net een paar Duitse reviews op Youtube bekeken over de Fengon op youtube en ze waren er toch overwegend positief over. Volledig uitgerust en zeer mooi afgewerkt interieur met oa. een ingebouwde dashcam. Negatieve puntjes waren de  radio zonder DAB , de ontbrekende veiligheidssystemen (voetgangerspreventie , adaptieve , cruisecontrol , lane assist enz) en vooral de dorstige motor. Ik moet mijn mening dus toch een beetje bijstellen. Ik ben wel benieuwd hoe ze die cng tanks gaan wegwerken zonder al te veel kofferruimte te verliezen....In Duitsland krijgt hij bij de dealer ook een bijkomende antiroest behandeling aangezien ze daar in China niet zoveel aandacht aan besteden. De electrische  DFSK  Seres3 lijkt me echter zeker zo interessant en die  zou met een aanvaardbare reikwijdte ook minder dan 35.000 euro kosten.

De cng tank neemt een deel van de plaats in van het reservewiel in,dwz geen plaats meer voor reservewiel. Aangezien er gratis pechverhelping is europa, dan kan je gemakkelijk beroep doen op deze dienst om een band te wisselen. Dus is voor mij is dit probleem opgelost en de karwei ook ( minder gevaarlijk op de snelweg en propere handen). Dit heeft ook tot gevolg dat er aan de kofferruimte niet geraakt wordt. Heb de invoerder de vraag gesteld over de cruise controle, wacht op antwoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Waltersaf zei:

Aangezien er gratis pechverhelping is europa, dan kan je gemakkelijk beroep doen op deze dienst om een band te wisselen.

Als je geen reservewiel hebt = afslepen naar de dichtstbijzijnde bandencentrale.

Daar is het dan te hopen dat ze dezelfde band in stock hebben : merk / type.

Op dezelfde as moeten namelijk dezelfde banden liggen.  Ook het profiel moet nog ongeveer hetzelfde zijn.

Anders -> 2 banden vervangen. 

Of afkeur op de Technische Keuring.

Pechverhelping in Europa : goed de kleine letters lezen.... Altijd en regelmatig onderhoud bij de dealer ? Ook België ?  Ook minder dan x kilometer van de woonplaats of woonplaats zelf (platte batterij) ?  Ook platte band ?

Mijn vrouw heeft ooit een platte band voorgehad met haar Peugeot 206 CC.  Beroep gedaan op Ethias Assistance (niet inbegrepen bij aankoop, gewoon een apart contract voor de auto's hier).

Gelukkig was de band in voorraad en was het profiel van de andere band nog redelijk gelijkaardig.  Maar er kroop wel wat tijd in (afslepen, vervangen).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Waltersaf zei:

De cng tank neemt een deel van de plaats in van het reservewiel in,dwz geen plaats meer voor reservewiel. Aangezien er gratis pechverhelping is europa, dan kan je gemakkelijk beroep doen op deze dienst om een band te wisselen. Dus is voor mij is dit probleem opgelost en de karwei ook ( minder gevaarlijk op de snelweg en propere handen). Dit heeft ook tot gevolg dat er aan de kofferruimte niet geraakt wordt. Heb de invoerder de vraag gesteld over de cruise controle, wacht op antwoord.

Daar juist bericht ontvangen dat de wagen wel degelijk over een gewone cruise controle bezit. Geen voetgangerbescherming, had ik nu ook niet, dus zal het zeker niet missen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewone cruisecontrol heeft bijna elke wagen tegenwoordig. Die voetgangersbescherming mis je alleen als het al te laat is en die voetganger al  onder je auto steekt :-. Dat is net zoiets als airbags. Ik heb die hiertoe ook nog nooit nodig gehad maar wil ze toch niet meer missen. Het lijkt me straf dat je een volwaardige cng tank in de ruimte voor je reservewiel kan steken. Dat lijkt me eerder iets voor lpg.  Bij de Golf en consoorten wordt de helft van de bodem achteraan daardoor ingenomen door 3 tanks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, Brembos zei:

Gewone cruisecontrol heeft bijna elke wagen tegenwoordig. Die voetgangersbescherming mis je alleen als het al te laat is en die voetganger al  onder je auto steekt :-. Dat is net zoiets als airbags. Ik heb die hiertoe ook nog nooit nodig gehad maar wil ze toch niet meer missen. Het lijkt me straf dat je een volwaardige cng tank in de ruimte voor je reservewiel kan steken. Dat lijkt me eerder iets voor lpg.  Bij de Golf en konsoorten wordt de helft van de bodem achteraan daardoor ingenomen door 3 tanks.

hier wordt de helft van de plaats van het reservewiel ingenomen. Heb dit kunnen vaststellen bij een wagen waar dit eerder was geïnstalleerd. Een  tank van 15 liter goed voor 250 km.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In een CNG tank van 15 liter zal je zeker geen 15 kg aardgas kunnen tanken , laat staan dat je een 15 kg tank in de helft van de ruimte van het reservewiel kan steken. Volgens https://www.cng-installatie.be/

kan je in een 15 liter tank slechts 2.5 kg cng tanken. Goed voor 50 km rijden dus.

Ik heb met veel respect even gekeken naar zijn elektrische broer Ceres SF5 . Wanneer ze die tegen een aanvaardbare prijs kunnen aanbieden op de Europese markt dan kan VW het wel schudden met zijn ID3. Zeer geslaagde wagen mijns inziens.

https://3d.seres.cn/

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Brembos zei:

In een CNG tank van 15 liter zal je zeker geen 15 kg aardgas kunnen tanken , laat staan dat je een 15 kg tank in de helft van de ruimte van het reservewiel kan steken. Volgens https://www.cng-installatie.be/

kan je in een 15 liter tank slechts 2.5 kg cng tanken. Goed voor 50 km rijden dus.

Ik heb met veel respect even gekeken naar zijn electrische broer Ceres SF5 . Wanneer ze die tegen een aanvaardbare prijs kunnen aanbieden op de Europese markt dan kan VW het wel schudden met zijn ID3. Zeer geslaagde wagen mijns inziens.

https://3d.seres.cn/

Sorry, het is een tank van 15 kg, ik zie wel waar ze die steken. Maar zoals hierboven gezegd en gezien op de plaats van het reservewiel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

CNG tanks zijn altijd cylindrisch zoals op deze foto https://www.cng-installatie.be/ .

Een straffe gast die zo'n ding in de helft van de reserwielruimte krijgt ingebouwd.  Lpg tanks worden vaak als ringtank ingebouwd in de plaats van het reservewiel en nemen verhoudingsgewijs veel minder plaats in. Waarschijnlijk hebben ze je een lpg inbouw getoond. Ombouw zal er eerder uitzien zoals bij de Ssanyong waar er drie tanks met een totaal van 16.2 kg in de kofferbak liggen.  https://www.vroom.be/nl/test/test-ssangyong-xlv-cng-economisch-exotisch-alternatief-21413  .

Je verliest dan wel iets meer dan de ruimte voor een reservewiel maar er blijft nog wel genoeg plaats over voor de bagage.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 30/1/2021 om 22:29, Brembos zei:

De electrische  DFSK  Seres3

Testverslag van de Seres 3 en de MG ZS EV.

Nederlandse prijzen.

https://www.autointernationaal.nl/2021/01/test-seres-3-en-mg-zs-ev-wat-zijn-chinese-elektrische-suvs-waard/

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigen aan de Chinese merken is, dat zij nogal snel een nieuwere versie van hun modellen op de Europese markt brengen.

Reden : de modellen voor Europa zijn al een aantal jaar op de Chinese markt verkrijgbaar.

Slaat het model in Europa aan, dan krijgen we redelijk snel hun nieuwste versie hier.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Waltersaf zei:

er zijn weinig wagens die dan ook alles hebben, er zal altijd wel iets zijn dat ze mankeren of ontbreken.

Ik heb het artikel ook gelezen en de verschillen zijn toch geweldig groot. De MG ZS EV, dat nu eveneens een Chinese wagen is, heeft zo goed als alles.

De aankomende Seres 5 zou meer opties hebben.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...