Ga naar inhoud

Chinese CNG

Recommended Posts

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Polulairste reacties

je hebt ook een Nederlandse versie waar het wel goed geschreven staat....... https://dfsk-motors.be/dealers/  

Dit heb ik Didier laten weten. Ik heb mijn aankoop geplaatst, DFSK Fengon op CNG wordt geleverd in februari. Gezien de verhouding cvt versnelling met motor soms hapert (volgens verschillende test

Amai, dat is durven (vind ik) bij een nieuwe auto die nog in garantie is. OK, er zijn er die daar anders over denken.  Ik ben daarin nogal "braaf"...   Blijkbaar toch gelukt  ? W

Geplaatste afbeeldingen

14 uren geleden, Brembos zei:

Het lijkt me nogal straf dat je moet betalen om een mankement aan de motor op te lossen. Nog nooit gehoord dat een nieuwe moderne motor 'hapert' en dat je moet betalen om dit op te lossen. Zeker een rollenbanktest voor en na laten doen bij een onafhankelijk bedrijf om zeker te zijn dat de garagist zijn belofte inzake vermogenswinst na komt en anders weigeren om te betalen.

Ik volg het op, bedankt voor de bijkomende info.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎27‎/‎01‎/‎2021 om 10:03, Waltersaf zei:

Gezien de verhouding cvt versnelling met motor soms hapert (volgens verschillende tests) heb ik beslist om deze te chiptunen.

Hij zal van 135 pk en 220 Nm naar 170 pk en 240 Nm gaan. Hoop dat hierdoor het probleem zal opgelost zijn.

Verder heb ik alle vertrouwen in mijn aankoop.

Als ik zoiets lees, ne Chinees of iets anders, dan pas ik al en laat ik hem zeker staan. Mijn "alle vertrouwen" zou direct weg zijn. 

aangepast door Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bovenstaande is natuurlijk ieders interpretatie.
Niet alles uit China is slecht hoor ^_^
Japanse wagens zijn ook ooit geïntroduceerd in Europa en er werd goed mee gelachen... Nu is Toyota een wereldspeler met topkwaliteit wagens.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op een paar uitzonderingen na biedt Toyota zeer goede kwaliteit aan. De 2.2 di4 motor met 177 pk in de Corolla Verso was zo'n uitzondering. Een kennis van mij heeft die na 120.000 km met een defecte motor ingeruild voor een Dacia Sandero Stepway op LPG. Ik veronderstel dat die invoerder, zoals alle andere importeurs, van DSFK een directe verbinding heeft met de fabriek in China en daar een gratis update kan ophalen om het defect van die haperende motor op te lossen ?

Mijn wagen was vandaag op onderhoud en er werden gratis twee motorupdates geïnstalleerd. Ook een soort chiptuning dus :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Brembos zei:

Op een paar uitzonderingen na biedt Toyota zeer goede kwaliteit aan. De 2.2 di4 motor met 177 pk in de Corolla Verso was zo'n uitzondering. Een kennis van mij heeft die na 120.000 km met een defecte motor ingeruild voor een Dacia Sandero Stepway op LPG. Ik veronderstel dat die invoerder, zoals alle andere importeurs, van DSFK een directe verbinding heeft met de fabriek in China en daar een gratis update kan ophalen om het defect van die haperende motor op te lossen ?

Mijn wagen was vandaag op onderhoud en er werden gratis twee motorupdates geïnstalleerd. Ook een soort chiptuning dus :-)

En hebben ze die update ook laten weten?Op voorhand of erna? Volgens mijn vroegere garagist mogen deze niet zonder toelating van de eigenaar gedaan worden (heb dat eens gevraagd daar mijn kangoo ineens een heel stuk zuiniger was).

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben dat uiteraard vooraf  gevraagd. Stond overigens ook beschreven bij Erwin.audi.com , het online reparatie en onderhoudsplatform van Audi waarop ik me even heb op  ingelogged.  Ik heb de codes van de update daar terug gevonden.  Ze vroegen of ze deze mochten installeren en of de wagen een chiptuning had gehad , dat zou blijkbaar dan soms problemen geven. De ene update had blijkbaar iets te maken met de lambda sonde en de andere met de CNG componenten .

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Brembos zei:

Ze hebben dat uiteraard vooraf  gevraagd. Stond overigens ook beschreven bij Erwin.audi.com , het online reparatie en onderhoudsplatform van Audi waarop ik me even heb op  ingelogged.  Ik heb de codes van de update daar terug gevonden.  Ze vroegen of ze deze mochten installeren en of de wagen een chiptuning had gehad , dat zou blijkbaar dan soms problemen geven. De ene update had blijkbaar iets te maken met de lambda sonde en de andere met de CNG componenten .

blijkbaar heeft mijn idee van chiptunen ( van een nieuwe wagen) wat reacties te weeg gebracht. Goed ieder zijn idee en zijn mening daarover , ik zal binnen een jaar een overzicht geven van voor en nadelen van mijn aankoop.

Als hij natuurlijk op een maandag gemaakt is kan ik er ook niet aan doen, hetzelfde geldt ook voor de Europese merken. Maar goed dat ik 5 garantie heb op onderdelen en werkuren en gratis pechverhelping voor 5 jaar. Zal zien of het nodig was.

In ieder geval blijf opmerkingen en ondervindingen doorspelen, ik lees ze graag eens na, nooit te oud om te leren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, Waltersaf zei:

blijkbaar heeft mijn idee van chiptunen ( van een nieuwe wagen) wat reacties te weeg gebracht. Goed ieder zijn idee en zijn mening daarover , ik zal binnen een jaar een overzicht geven van voor en nadelen van mijn aankoop.

Als hij natuurlijk op een maandag gemaakt is kan ik er ook niet aan doen, hetzelfde geldt ook voor de Europese merken. Maar goed dat ik 5 garantie heb op onderdelen en werkuren en gratis pechverhelping voor 5 jaar. Zal zien of het nodig was.

In ieder geval blijf opmerkingen en ondervindingen doorspelen, ik lees ze graag eens na, nooit te oud om te leren.

Is dat "chiptunen" dan een soort extra optie "af fabriek" die de verdeler voor België aanbiedt of eerder iets dat je garage zelf voorstelt? Het is maar dat constructeurs bij een garantiegeval waar ze chiptuning opmerken enorm moeilijk doen en garantie weigeren (ik spreek uit ervaring :)). Ik zou het daardoor heel vreemd vinden dat een invoerder of verdeler dat standaard zou willen/kunnen/mogen aanbieden. Vraag zeker ook aan je verzekeraar of die je auto, die dan (veel) meer vermogen heeft dan wat er op het gelijkvormigheidsattest staat, nog zal willen verzekeren.

De lijst met dealers (https://dfsk-motors.be/en/dealers/) is wel de moeite trouwens :D

image.png.b3214674c0d0c9f0dcf286e36e1a36db.png

• Hahaha 1

Skoda Octavia 1.5 (BJ 2019)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook ene in de rue du roi Albert in Ravels :-) . Komt eerlijk gezegd niet echt professioneel over die website. De laatste 10 jaar zullen ze er in China kwalitatief wel op vooruitgegaan zijn zeker ? Bij deze had je die 5 jaar garantie echt wel nodig . Indien interesse hij was ook te koop met lpg :

https://www.youtube.com/watch?v=twrrtu-rcT4

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/shuanghuan-ceo-2-4-16v-basic-bi-fuel-lpg-zwart-c3f87bb9-8a15-ae14-e053-0100007f4779?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=2e412e2c

aangepast door Brembos
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Niet alles uit China is slecht hoor ^_^

Dat heb ik ook nergens gezegd. Er staat, "ne Chinees of iets anders". Het gaat hem over het feit dat ze een wagen af fabriek leveren met een haperende motor. Als ik een DSFK op het oog zou hebben viel die om die reden al af.

Ook zou ik nu geen VW ID3 kopen wegens allerhande software problemen. Idem voor alle VAG wagens met een 1.0L benzine motor. Er zit/zat een trilling/vibratie in die motor (af-fabriek) die enkel gecorrigeerd werd als je er een opmerking over maakte in de garage. Een algemene terugroep-aktie om ze allemaal IO te zetten was er niet. Ik moet dus geen wagen met 1.0L VAG motor in.

Iets waarvan ik "op voorhand" weet dat het niet deugd koop ik niet. In het geval van DSFK chiptuned men wel om het euvel op te lossen maar zoiets stelt mij toch niet echt gerust.  

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Trostomaat zei:

Is dat "chiptunen" dan een soort extra optie "af fabriek" die de verdeler voor België aanbiedt of eerder iets dat je garage zelf voorstelt? Het is maar dat constructeurs bij een garantiegeval waar ze chiptuning opmerken enorm moeilijk doen en garantie weigeren (ik spreek uit ervaring :)). Ik zou het daardoor heel vreemd vinden dat een invoerder of verdeler dat standaard zou willen/kunnen/mogen aanbieden. Vraag zeker ook aan je verzekeraar of die je auto, die dan (veel) meer vermogen heeft dan wat er op het gelijkvormigheidsattest staat, nog zal willen verzekeren.

De lijst met dealers (https://dfsk-motors.be/en/dealers/) is wel de moeite trouwens :D

De invoerder noemt het een naplaatsing van een powerkit in het netwerk van de wagen. Hierbij blijft de garantie behouden omdat dit een originele optie is van de invoerder. Heb navraag gedaan bij verschillende firma's die tunen, maar deze konden deze wagen niet tunen door gebrek aan gegevens en onbekend merk. Het werd mij zeker niet opgedrongen door gelijk wie, maar is wel een degelijk eigen initiatief die ik gevraagd heb aan de invoerder, dit om de nadelen van cvt aut.versnellingsbak tov de motor te verbeteren. We zien wel .....

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Dat heb ik ook nergens gezegd. Er staat, "ne Chinees of iets anders". Het gaat hem over het feit dat ze een wagen af fabriek leveren met een haperende motor. Als ik een DSFK op het oog zou hebben viel die om die reden al af.

Ook zou ik nu geen VW ID3 kopen wegens allerhande software problemen. Idem voor alle VAG wagens met een 1.0L benzine motor. Er zit/zat een trilling/vibratie in die motor (af-fabriek) die enkel gecorrigeerd werd als je er een opmerking over maakte in de garage. Een algemene terugroep-aktie om ze allemaal IO te zetten was er niet. Ik moet dus geen wagen met 1.0L VAG motor in.

Iets waarvan ik "op voorhand" weet dat het niet deugd koop ik niet. In het geval van DSFK chiptuned men wel om het euvel op te lossen maar zoiets stelt mij toch niet echt gerust.  

Het is wel degelijk geen haperende motor, vab en andere tests, leggen gewoon het probleem van de verhouding van de cvt aut.versnelling met de motor bloot. De wagen zou minder vlug reageren op een gevraagde vlugge reacties, maw dat het enkele seconden duurt voordat de wagen in aktie schiet. Je moet je niet gaan meten met gelijk welk ander voertuig van dezelfde klasse aan de verkeerslichten. Je zal altijd als laatste vertrekken. Dus deels een ouwe peten wagen of een rustige senioren wagen. Verder is de mitsubishi motor 1.5T één van de beste motoren in het gamma van mitsubishi, zo vertellen de tests. En nog iets,ik denk dat er geen enkele wagen is waar er iets minder aan is dan de andere, als hij maar niet op een maandag gemaakt is, want dan heb je bij gelijk welk merk problemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Trostomaat zei:

je hebt ook een Nederlandse versie waar het wel goed geschreven staat.......

https://dfsk-motors.be/dealers/

afbeelding.thumb.png.34fd63265fa6d26f6a22d574f462f895.png

• Bedankt 1
  • Hahaha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo slecht zal hij inderdaad niet zijn. Voor pakweg 26.000 euro (€ 29.230 - de traditionele supersalonvoorwaarden , een korting van pakweg 11%) mag je toch al één en ander verwachten. Hij is trouwens ook in Duitsland nieuw te kopen  voor 23.500 euro. Tel daar nog een 3.000 euro bij voor de CNG installatie en je zit ook aan 26.000 euro.  Ze spreken daar wel over een co2 uitstoot van 271 g/km. en dit voor een 1500 cc motor en het verbruik is navenant.  Ongeveer het dubbele van mijn A4.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=307182684&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=31864&makeModelVariant1.modelId=2&minFirstRegistrationDate=2021-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=de9dc564-159e-6f0a-b9f0-74263c72a70e

voor ongeveer hetzelfde geld koop je trouwens ook al een goed uitgeruste Octavia op CNG eveneens met 5 jaar garantie en een vergelijkbare motor :

https://www.neuwagenkauf.com/skoda-octavia-combi-joy-2-1-5-tsi-g-tec-130ps-dsg-inkl-5-j-garantie-climatronic-radio-bolero-usb-bt-dab-smartlink-multifunktions-lederlenkrad-lane-side-assist-led-scheinw-sunset-ambiente-sitzh-eu-neuwagen-x__16295.php

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Waltersaf zei:

Dus deels een ouwe peten wagen of een rustige senioren wagen.

:D:D;)

4 uren geleden, Waltersaf zei:

Het is wel degelijk geen haperende motor, vab en andere tests, leggen gewoon het probleem van de verhouding van de cvt aut.versnelling met de motor bloot. De wagen zou minder vlug reageren op een gevraagde vlugge reacties, maw dat het enkele seconden duurt voordat de wagen in aktie schiet.

Ik heb ook al testverslagen gelezen over auto's met een CVT die iets gelijkaardigs voorhebben, namelijk  "onbehouwen" of "traag" reageren.

Zo'n CVT wordt dan dikwijls afgeraden / 2e keus indien er ook een handbak verkrijgbaar is in hetzelfde model.

Tenzij je "persé" een automaat wil hebben. 

Of als je een rustige rijder bent - niet een autojournalist die "vanalles" uit probeert met een testwagen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, Koen C zei:

:D:D;)

Ik heb ook al testverslagen gelezen over auto's met een CVT die iets gelijkaardigs voorhebben, namelijk  "onbehouwen" of "traag" reageren.

Zo'n CVT wordt dan dikwijls afgeraden / 2e keus indien er ook een handbak verkrijgbaar is in hetzelfde model.

Tenzij je "persé" een automaat wil hebben. 

Of als je een rustige rijder bent - niet een autojournalist die "vanalles" uit probeert met een testwagen.

De kunst (ontwikkeling) bij automatische bakken is om de schakelmomenten zo onmerkbaar te laten verlopen.
En dat is dus bij de CVT het geval, eigenlijk heb je geen schakelmomenten, dus 100% onmerkbaar of wel de perfecte automaat.
Maar, het traditionele gevoel van autorijden (oplopend toerental bij accelereren) is ook weg. En dat zal iedereen, met name de sportieve rijder, niet even prettig vinden.

De CVT heeft een hoog rendement door zijn traploze overbrenging waardoor de motor altijd in een zo gunstig mogelijk toerental draait.
Nadeel is dat het toerental van de motor niet in overeenstemming is met de rijsnelheid tijdens het accelereren wat door sommige mensen als hinderlijk wordt ervaren.
Dus een CVT is  prima voor comfort, maar minder voor sportieve rijders.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...